Tazacorte

Reviews over Tazacorte

Tazacorte

Conny
    14-11-2014

In Tazacorte is veel te zien en te doen, er zijn verschillende musea en kerken. Vanaf de hoog gelegen promenade kijk je uit over de bananenplantages en de zee. Op de vele kleurrijke pleintjes zit de lokale bevolking gezellig de dag te bepraten. Het leukste is om door de smalle straatjes te slenteren en te genieten van alle kleuren van de huizen en de stilte. Wij vonden Tazacorte verrassend gezellig!

Gereisd Met partner in oktober 2014

El Puerto [de Tazacorte]

Conny
    4-11-2014

El Puerto is de aan het kust gelegen badplaatsje, een paar kilometer van het stadje Tazacorte vandaan. Het is idyllisch gelegen in een baai, heeft kleurig geschilderde huisjes, een wandelpromenade met restaurantjes en een zwart lavastrand met verhuur van ligbedden, parasols en waterfietsen. Vanaf de promenade begint een wandeling de steile berg op naar het uitzichtpunt El Time, de moeite van de inspanning waard. Wij zijn verliefd geworden op La Palma en El Puerto en komen hier zeker terug!

Gereisd Met partner in september 2014

Heerlijk relaxed!

Bert
    1-3-2014

Tazacorte is niet spectaculair. Een kilometer verder heb je Puerto de Tazacorte, ook niets bijzonders, maar toch een hele aangename, relaxte plek, waar je heerlijk kunt eten en ontspannen aan het strand zitten.

Gereisd Met partner in januari 2014

Aardig dorpje.

josemaas
    8-2-2014

Er valt in Tazacorte niet zoveel te beleven behalve dat je er goed je boodschappen kunt doen en een kop koffie/drankje op het plein kunt pakken. Het iets verder gelegde Puerto de Tazacorte is een stuk gezelliger en daar kun je lekker eten en op het strand liggen

Gereisd Met partner in januari 2014

Heerlijk, gemoedelijk dorpje

Sabine
    5-1-2014

Puerto de Tazacorte is een smeltkroes van zonaanbidders, wandelaars en lokale hippies. Ondanks dat het dorpje maar een paar appartementen en restaurants telt, is het een heerlijke vakantiebestemming voor iedereen. Via de Nederlandse touroperators kun je hier nog niets boeken (in Tazacorte wel) dus hebben wij via La Palma geboekt en zelf een vlucht geregeld. In het dorp is een supermarktje die alle dagen van 8.30-20.30 open is. Er zijn een stuk of 10 restaurants waar je heerlijk seafood-tapas kunt eten. Ook zijn er enkele kleine winkeltjes waar je kleding, strandspullen en souvenirs kunt kopen. Als je geen auto hebt, kun je om .00 en .15 naar Los Llanos reizen. Dit is zo'n 15 minuten voor ongeveer €1,30. Je kunt ook elk half uur richting ElTime/Tijarafe. De golfslag wordt gebroken door een lange pier. Ook in de wintermaanden kun je hier bijna elke dag wel zwemmen, ook als het bewolkt is. Je kunt de wandeling naar El Time, Tazacorte of Los Llanos maken vanaf hier.

Gereisd Met partner in december 2013
Tazacorte scoort een 8,1 uit 10, op basis van 18 reviews