Tijdelijk €25 aanbetaling

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer appartement info

Hotel Corona Roja is een eenvoudig tweesterrenhotel op het prachtige eiland Gran Canaria. Je vindt hier alle faciliteiten van een hotel, maar verblijft in een studio of appartement met balkon. Het hotel is gelegen op slechts 100 meter van het strand en net buiten het centrum van Playa del Inglés. Alles wat je nodig hebt voor een heerlijke zonvakantie in Spanje!

Vakantieganger Edwin geeft zijn verblijf een 9: “Groot complex met royale kamers met groot balkon, fijne bedden. Keuken met inbouwapparatuur en goede badkamer. Geen airco, overdag geen probleem door de wind. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hebben geen gebruik gemaakt van ontbijt of all inclusive.”Jannie heeft een prima verblijf gehad en schrijft: “Hotel is prima, kamers schoon, ontbijt goed, we hadden zonder diner gereserveerd en de eerste dagen bij de restaurantjes op de boulevard gegeten. Vierde dag in t hotel gegeten. Prima eten voor 20,00 voor twee personen. Inclusief groot glas drinken, hadden we dat maar eerder geweten. Voor een budget hotel, prima eten, kamers ed. Tenzij je van veel luxe en overvloedig eten houd moet je hier niet zijn. Strand loopafstand. Zwembad groot genoeg om af te koelen na een dag strand.”Anouk heeft een memorabele vakantie gehad in Corona Roja: "Ik ben in hotel Corona Roja samen met een vriendinnetje van eind oktober tot begin november verbleven. We hebben erg genoten van Gran Canaria en dan met name Playa del Inglés. De stranden zijn prachtig. Echter is het zwembad van het hotel ook prima en kon je hier ook goed zwemmen en afkoelen. Wij hadden een appartement met 2 slaapkamers, omdat de studio's vol waren. Dit was super fijn omdat het appartement heel ruim was, zowel de slaapkamers als het balkon en de keuken. Het enige nadeel is dat de kamers vrij gehorig zijn. Echter vind ik dit ten opzichte van de prijs geen ramp. Ik zou het hotel zeker aanraden voor vakantiegangers die meer geven om de bestemming dan de hotelkamer en een goede prijs kwaliteit verhouding willen, want dan is dit hotel de ideale keuze. Het uitzicht is trouwens adembenemend! Wij zaten op de 8e verdieping en zo wel aan de voorkant als de achterkant was het uitzicht geweldig."

De ligging

Hotel Corona Roja ligt op slechts 300 meter afstand van het fijne zandstrand Playa de Cocino, restaurants, bars en cafés van het bekende Playa del Inglés. Playa del Inglés staat bekend als badplaats vol gezelligheid. Relax op het strand, geniet van een drankje op het terras of dans in een van de discotheken. Struin 's avonds over de boulevard met speelhallen, bars en clubs ben je hier verzekerd van een leuke avond. Of ervaar een Nederlandse stapavond in het Heineken Café. Vergeet ook zeker niet een bezoek te brengen aan Dunas de Maspalomas! In dit duinlandschap, waar het zand overwaait vanuit de Sahara, kan je een prachtige zonsondergang bekijken. Voor een typische zon, zee en strandvakantie zit je hier dus goed. De luchthaven is circa 30 kilometer verwijderd van het hotel. San Fernando is te voet 15 minuten en het centrum van Playa del Inglés op 400 meter afstand. Neem je liever de bus? De bushalte bevindt zich op 250 meter afstand. Ga bijvoorbeeld eens naar het centrum van Maspalomas.

Het hotel en faciliteiten

Ga jij voor logies ontbijt, Halfpension of All-inclusive? Bij Hotel Corona Roja heb je genoeg keuze! Na het ontbijt kun je een verfrissende duik nemen in het binnen- of buitenzwembad. Of geniet op het zonneterras met ligbedden en uitzicht over Playa del Inglés. ‘s Avonds geniet je van leuke shows en livemuziek. Liever iets actiefs? Om fit te blijven tijdens de vakantie kan je een potje tennissen. Ook wordt er een pooltafel aangeboden. Verder zijn er in de directe omgeving genoeg leuke dingen om te doen. Dat is het grote voordeel aan de centrale ligging van dit appartementencomplex. Ontdek bijvoorbeeld het eiland per fiets of ga golfen op de golfbaan vlakbij. Voor de kids bevindt zich er een speeltuin en een kinderbad buiten. Daarnaast is receptie 24 uur bereikbaar en kun je gebruik maken van roomservice, wasserij en is er een geldautomaat aanwezig. Wil je dit heerlijke Canarische eiland verkennen? Loop dan even langs de excursiebalie of huur een auto bij de receptie!

De kamers

In Corona Roja verblijf je in basis appartementen. In de kamers is een telefoon aanwezig en zijn WiFi, televisie en een kluisje tegen betaling beschikbaar. Er is een kitchenette aanwezig en een koelkast. De kamer zijn voorzien van een badkamer met douche en toilet. En alle beschikken over bedlinnen, handdoeken en theedoeken. De schoonmaak van de kamer gebeurt 5x per week, waarin 1 bedlinnen wissel en 3 hand- en theedoeken wissels per week. Alle kamers hebben een balkon of terras met zitje. Babybedjes kunnen worden aangevraagd. Je hebt de keuze uit een standaard of gerenoveerd één-, twee- of driekamer appartement. Zo tipt Iris: “Het is zeker een aanrader om voor een gerenoveerde kamer te gaan.”Verschil in de kamersHet is mogelijk om te verblijven in het 2-kamerappartement waarbij de slaapkamer gescheiden zijn door een muur of gordijn. Dit kamertype heeft een kookplaat met 3 platen en is dankzij de 2 eenpersoonsbedden en 1 eenpersoonssofabed geschikt voor 2-3 personen. Het 3-kamer appartementen beschikt over dezelfde faciliteiten maar is groter en heeft een extra slaapkamer. Dit kamertype is geschikt voor 2-5 personen. Al deze kamertypes zijn ook te boeken in de gerenoveerde versie, deze kamers hebben een modernere uitstraling.

Eten en drinken

In dit hotel is het mogelijk om op basis van logies, logies & ontbijt, halfpension en all inclusive te verblijven. Het hotel beschikt over een buffetrestaurant met internationale gerechten en een bar. Bij verblijf op basis van all inclusive is het ontbijt tussen 08:00-10:00, de lunch en snacks tussen 13:00-14:00, high tea tussen 16:00-17:00 en het diner tussen 18:00-21:00. Er zijn de gehele dag door (10:30-21:00) verkoelende ijsjes beschikbaar. Bij de bar kan je tussen 11:00-23:00 terecht voor verschillende frisdranken, bier, wijn en lokale alcoholische dranken.

Goed om te weten

De all inclusive formule is relatief simpel in vergelijking tot andere hotels. De hotel ligt op een heuvelachtig terrein waardoor deze accommodatie minder geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn. Honden zijn niet toegestaan.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

265 Reviews over Corona Roja

• 7adriaan lindenbergh26-01-2023

fantastisch

alles was keurig geregeld door zoover het was de 2e keer in corona zodat we in juni naar tenerife gaan

• 6Karin15-12-2022

Basic

Corona Roja is een eenvoudig hotel. Niets bijzonders. Onze kamer was basic. De badkamer was sterk verouderd. De bedden sliepen goed. Schoonmaak was iedere dag. Ontbijt was iedere dag hetzelfde maar wel goed. Het grootste gedeelte van het zwembad lag in de schaduw. De locatie is top. Het hotel ligt op loopafstand van het strand. We hebben een lekkere vakantie gehad maar kiezen volgende keer voor een ander hotel.

• 7Hanny17-11-2022

Verouderd maar schoon app, fijne ligging

De inrichting van het app is verouderd, zeer oude bank, niet op te zitten, geen keukengerei, verouderde badkamer, bedden redelijk, maar erg schoon alles. Kwamen 5x per week bedden opmaken enschoonmaken. 2x p.w handdoeken. Let op je moet een uitgeprinte incheck hebben, op tel is niet genoeg. Receptie zeer onvriendelijk, toch fijn verblijf en zou wel terug gaan. Je moet goed ter been zijn, veel trappen naar strand.

• 7W.09-11-2022

Prima!

Prima appartement. Houd je van luxe? Dan zou ik verder zoeken.

• 10Ruimte
  • 7Claudia Stakenburg16-10-2022

Heerlijk!

De kamer is basic en niet modern maar alles was schoon. De bedden slapen goed. Meer hadden wij niet nodig voor ons verblijf want we waren toch de hele dag weg. Slapen en douchen was voor ons het belangrijkste. De meeste dingen zijn toe aan vernieuwing maar toch hadden wij een prima verblijf. Tv kijken kan, met een muntsysteem. Een euro voor een uur tv kijken. De kamer word elke dag schoongemaakt. Lakens wekelijks en handdoeken worden 1x per week omgewisseld. Ontbijt is goed te doen. De eerste dagen was het diner best slecht maar daarna werd het steeds beter en lekkerder. Omdat wij halfpension hadden ipv all-inclusive moesten we tijdens het diner de drankjes erbij kopen. Bij het zwembad zijn de bedjes gratis te gebruiken. Op het strand kosten de bedjes €2,50. Er is geen animatie in het hotel maar in de buurt is er genoeg te doen. Restaurants, winkels, cafeetjes op loopafstand. Wij hebben een prima week gehad en zouden wéér boeken♥️

• 6Ruimte
  • 7Marco12-09-2022

Prima appartement voor het geld.

Prima prijs/kwaliteit verhouding. We hadden alleen ontbijt en de appartement was verder basic maar goed te doen. Het was schoon en voor het geld een prima verblijf.

• 7Natuur
  • 7Anneke Schleper03-09-2022

heerlijk genoten,alles was anders dan 20 jaar gele

Erg Spaans en erg oud,de bedden waren erg goed

• 6Natuur
  • 6Gea Lange12-08-2022

Goede prijs/kwaliteitsvergouding

Prima ontbijt en lekker zwembad Minder waren de ouderwetse kamers

• 6Natuur
  • 6Geke Toren17-07-2022

Corona Roja / playa des Ingles

Wij waten er op basis van All-Inn. Prima verblijf voor een relaxte zomer vacantie. Kamers zijn prima maar heel basic. Vriendelijk personeel. (behalve de balie medewerkster) Koks liepen er erg smerig bij. Eten was ook goed, volop keuze. De alcoholische drankjes stellen niets voor. Als je betaalde kreeg je ‘echte’ drank. Bier was wel heerlijk. Dicht bij het strand! Taxi zijn goedkoop. Al met al : prijs / kwaliteit goed

• 5Natuur
  • 6Rob van der Togt17-05-2022

Eenvoudig

Om eens een goedkopevakantie te proberen maar niet voor herhaling. Het 2 kamer appartement was , zoals ik het ook heb geboekt, heel eenvoudig alleen in de badlamer werden aan de onderkant van de kastjes alles bij elkaar gehouden door afplakband voor verven . Verder vele beschadigde plekken erop wat niet erg fris lijkt. Ook de douchekraan was aan vervanging toe want deze zat vol plekke wat er niet meer uit gaat. Wel een fijne ruime woonkamer met keuken en een ruim balkon. Het restaurant is een kille bedoeling. Niet gezellig en het eten bestaat merendeel uit diepvries wat gebakken uit de oven komt , zo komt het over, zosls kipnugets, vissticks, hamburgers ,worsten, spinazie a la creme enz Ook de salade is elke dag het zelfde wat zo uit de pot komt zoals tomaten komkommers , mais, sla en bietjes. Na 1 week ben je dit behoorlijk beu. Het personeel is vriendelijk en de ligging is dicht bij het strand en shoppingcentrum.

Appartement Corona Roja info

• GarderobeBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (1)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar
  • Wlan internetBeschikbaar
  • WasserviceBeschikbaar
  • Medische hulpBeschikbaar
  • FietsverhuurBeschikbaar
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • WasseretteBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)
  • Restaurants met rookruimteBeschikbaar (1)

• BadkamerBeschikbaar
  • Thee- en/of koffiezetapparaatBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • JacuzziBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Zonnestudio en/of solariumBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

• ZandstrandBeschikbaar