Géén boekingskosten

SpanjeGran CanariaPlaya del Inglés

6.8VoldoendeScore uit 253 reviews

3,8 miljoen onafhankelijke reviews
Boek direct bij Zoover
Onze klantenservice staat voor je klaar
Zekerheid van ANVR en SGR

• Bubbelbad
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer appartement info

Hotel Corona Roja is een eenvoudig tweesterrenhotel op het prachtige eiland Gran Canaria. Je vindt hier alle faciliteiten van een hotel, maar verblijft in een studio of appartement met balkon. Het hotel is gelegen op slechts 100 meter van het strand en net buiten het centrum van Playa del Inglés. Alles wat je nodig hebt voor een heerlijke zonvakantie in Spanje!

Vakantieganger Edwin geeft zijn verblijf een 9: “Groot complex met royale kamers met groot balkon, fijne bedden. Keuken met inbouwapparatuur en goede badkamer. Geen airco, overdag geen probleem door de wind. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hebben geen gebruik gemaakt van ontbijt of all inclusive.”Jannie heeft een prima verblijf gehad en schrijft: “Hotel is prima, kamers schoon, ontbijt goed, we hadden zonder diner gereserveerd en de eerste dagen bij de restaurantjes op de boulevard gegeten. Vierde dag in t hotel gegeten. Prima eten voor 20,00 voor twee personen. Inclusief groot glas drinken, hadden we dat maar eerder geweten. Voor een budget hotel, prima eten, kamers ed. Tenzij je van veel luxe en overvloedig eten houd moet je hier niet zijn. Strand loopafstand. Zwembad groot genoeg om af te koelen na een dag strand.”Anouk heeft een memorabele vakantie gehad in Corona Roja: "Ik ben in hotel Corona Roja samen met een vriendinnetje van eind oktober tot begin november verbleven. We hebben erg genoten van Gran Canaria en dan met name Playa del Inglés. De stranden zijn prachtig. Echter is het zwembad van het hotel ook prima en kon je hier ook goed zwemmen en afkoelen. Wij hadden een appartement met 2 slaapkamers, omdat de studio's vol waren. Dit was super fijn omdat het appartement heel ruim was, zowel de slaapkamers als het balkon en de keuken. Het enige nadeel is dat de kamers vrij gehorig zijn. Echter vind ik dit ten opzichte van de prijs geen ramp. Ik zou het hotel zeker aanraden voor vakantiegangers die meer geven om de bestemming dan de hotelkamer en een goede prijs kwaliteit verhouding willen, want dan is dit hotel de ideale keuze. Het uitzicht is trouwens adembenemend! Wij zaten op de 8e verdieping en zo wel aan de voorkant als de achterkant was het uitzicht geweldig."

De ligging

Hotel Corona Roja ligt op slechts 300 meter afstand van het fijne zandstrand Playa de Cocino, restaurants, bars en cafés van het bekende Playa del Inglés. Playa del Inglés staat bekend als badplaats vol gezelligheid. Relax op het strand, geniet van een drankje op het terras of dans in een van de discotheken. Struin 's avonds over de boulevard met speelhallen, bars en clubs ben je hier verzekerd van een leuke avond. Of ervaar een Nederlandse stapavond in het Heineken Café. Vergeet ook zeker niet een bezoek te brengen aan Dunas de Maspalomas! In dit duinlandschap, waar het zand overwaait vanuit de Sahara, kan je een prachtige zonsondergang bekijken. Voor een typische zon, zee en strandvakantie zit je hier dus goed. De luchthaven is circa 30 kilometer verwijderd van het hotel. San Fernando is te voet 15 minuten en het centrum van Playa del Inglés op 400 meter afstand. Neem je liever de bus? De bushalte bevindt zich op 250 meter afstand. Ga bijvoorbeeld eens naar het centrum van Maspalomas.

Het hotel en faciliteiten

Ga jij voor logies ontbijt, Halfpension of All-inclusive? Bij Hotel Corona Roja heb je genoeg keuze! Na het ontbijt kun je een verfrissende duik nemen in het binnen- of buitenzwembad. Of geniet op het zonneterras met ligbedden en uitzicht over Playa del Inglés. ‘s Avonds geniet je van leuke shows en livemuziek. Liever iets actiefs? Om fit te blijven tijdens de vakantie kan je een potje tennissen. Ook wordt er een pooltafel aangeboden. Verder zijn er in de directe omgeving genoeg leuke dingen om te doen. Dat is het grote voordeel aan de centrale ligging van dit appartementencomplex. Ontdek bijvoorbeeld het eiland per fiets of ga golfen op de golfbaan vlakbij. Voor de kids bevindt zich er een speeltuin en een kinderbad buiten. Daarnaast is receptie 24 uur bereikbaar en kun je gebruik maken van roomservice, wasserij en is er een geldautomaat aanwezig. Wil je dit heerlijke Canarische eiland verkennen? Loop dan even langs de excursiebalie of huur een auto bij de receptie!

De kamers

In Corona Roja verblijf je in basis appartementen. In de kamers is een telefoon aanwezig en zijn WiFi, televisie en een kluisje tegen betaling beschikbaar. Er is een kitchenette aanwezig en een koelkast. De kamer zijn voorzien van een badkamer met douche en toilet. En alle beschikken over bedlinnen, handdoeken en theedoeken. De schoonmaak van de kamer gebeurt 5x per week, waarin 1 bedlinnen wissel en 3 hand- en theedoeken wissels per week. Alle kamers hebben een balkon of terras met zitje. Babybedjes kunnen worden aangevraagd. Je hebt de keuze uit een standaard of gerenoveerd één-, twee- of driekamer appartement. Zo tipt Iris: “Het is zeker een aanrader om voor een gerenoveerde kamer te gaan.”Verschil in de kamersHet is mogelijk om te verblijven in het 2-kamerappartement waarbij de slaapkamer gescheiden zijn door een muur of gordijn. Dit kamertype heeft een kookplaat met 3 platen en is dankzij de 2 eenpersoonsbedden en 1 eenpersoonssofabed geschikt voor 2-3 personen. Het 3-kamer appartementen beschikt over dezelfde faciliteiten maar is groter en heeft een extra slaapkamer. Dit kamertype is geschikt voor 2-5 personen. Al deze kamertypes zijn ook te boeken in de gerenoveerde versie, deze kamers hebben een modernere uitstraling.

Eten en drinken

In dit hotel is het mogelijk om op basis van logies, logies & ontbijt, halfpension en all inclusive te verblijven. Het hotel beschikt over een buffetrestaurant met internationale gerechten en een bar. Bij verblijf op basis van all inclusive is het ontbijt tussen 08:00-10:00, de lunch en snacks tussen 13:00-14:00, high tea tussen 16:00-17:00 en het diner tussen 18:00-21:00. Er zijn de gehele dag door (10:30-21:00) verkoelende ijsjes beschikbaar. Bij de bar kan je tussen 11:00-23:00 terecht voor verschillende frisdranken, bier, wijn en lokale alcoholische dranken.

Goed om te weten

De all inclusive formule is relatief simpel in vergelijking tot andere hotels. De hotel ligt op een heuvelachtig terrein waardoor deze accommodatie minder geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn. Honden zijn niet toegestaan.

Bekijk de beschikbaarheid

265 Reviews over Corona Roja

• 6Rob van der Togt17-05-2022

Eenvoudig

Om eens een goedkopevakantie te proberen maar niet voor herhaling. Het 2 kamer appartement was , zoals ik het ook heb geboekt, heel eenvoudig alleen in de badlamer werden aan de onderkant van de kastjes alles bij elkaar gehouden door afplakband voor verven . Verder vele beschadigde plekken erop wat niet erg fris lijkt. Ook de douchekraan was aan vervanging toe want deze zat vol plekke wat er niet meer uit gaat. Wel een fijne ruime woonkamer met keuken en een ruim balkon. Het restaurant is een kille bedoeling. Niet gezellig en het eten bestaat merendeel uit diepvries wat gebakken uit de oven komt , zo komt het over, zosls kipnugets, vissticks, hamburgers ,worsten, spinazie a la creme enz Ook de salade is elke dag het zelfde wat zo uit de pot komt zoals tomaten komkommers , mais, sla en bietjes. Na 1 week ben je dit behoorlijk beu. Het personeel is vriendelijk en de ligging is dicht bij het strand en shoppingcentrum.

• 3Lin16-02-2022

Nooit meer

Wij hebben dit hotel niet prettig ervaren. Het eten was weinig keuze en niet echt lekker. De bedden waren slecht voelde de veren door het matras heen. Verder was het personeel niet vriendelijk, op een enkele na. Alles is oud en veel dingen zijn kapot. Wij waren noet de enige die dit zijden, bijna iedereen wie we spraken zouden nooit meer terug keren naar dit hotel.

• 7Inge01-02-2022

Goed budget appartement

Ligging is perfect, je bent zo op de boulevard. Gratis uitzicht op de zee en landschap. Wij zaten op 7e verdieping in 3k app, wel verouderd maar alles aanwezig. Geen airco, maar in de winter is dit niet nodig. RTL4 op tv, 1 euro voor 1 uur kijken, wat maakt het uit, je zit al zeer goedkoop hier. Zwembadwater wel koud, maar eenmaal erdoor dan is het goed te doen. We hadden alleen ontbijt, is prima, alleen koffie en jusorange wat minder, zelf pakje jusorange meegenomen, prima toch. Ga uiteten in de buurt, bijv in de wijk san fernando, tapas eten, totaal niet duur en daar wonen de lokale bevolking, leuk hoor. Neem een huurauto en ga de bergen in. Heb je zoveel te zien van het eiland en niet alleen de winkelcentrums en toeristenboulevard. Hier 3 wkn gezeten voor weinig geld!

• 5Natuur
  • 7Anouk14-12-2021

Memorabele vakantie

Ik ben in hotel Corona Roja samen met een vriendinnetje van eind oktober tot begin november verbleven. We hebben erg genoten van Gran Canaria en dan met name Playa del Inglés. De stranden zijn prachtig. Echter is het zwembad van het hotel ook prima en kon je hier ook goed zwemmen en afkoelen. Wij hadden een appartement met 2 slaapkamers, omdat de studio's vol waren. Dit was super fijn omdat het appartement heel ruim was, zo wel de slaapkamers als het balkon en de keuken. Het enige nadeel is dat de kamers vrij gehorig zijn. Echter vind ik dit ten opzichte van de prijs geen ramp. Ik zou het hotel zeker aanraden voor vakantiegangers die meer geven om de bestemming dan de hotelkamer en een goede prijs kwaliteit verhouding willen, want dan is dit hotel de ideale keuze. Het uitzicht is trouwens adembenemend! Wij zaten op de 8e verdieping en zo wel aan de voorkant als de achterkant was het uitzicht geweldig.

• 7Natuur
  • 9Edwin Dekker10-08-2021

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Groot complex met royale kamers met groot balkon, fijne bedden. Keuken met inbouw apparatuur en goede badkamer. Geen airco, overdag geen probleem door de wind. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Wij hebben geen gebruik gemaakt van ontbijt of all inclusive.

• 8Jannie12-07-2021

Prima verblijf voor vriendelijke prijs

Hotel is prima, kamers schoon , ontbijt goed , we hadden zonder diner gereserveerd en de eerste dagen bij de restaurantjes op de boulevard gegeten. Vierde dag in t hotel gegeten. Prima eten voor 20,00 voor twee personen. Inclusief groot glas drinken , hadden we dat maar eerder geweten . Voor een budgethotel, prima eten, kamers ed. Tenzij je van veel luxe en overvloedig eten houd moet je hier niet zijn. Strand loopafstand . Zwembad groot genoeg om af te koelen na een dag strand.

• 8Marcel07-09-2020

Alles was prima.

Het hotel heeft een mooie ligging. Kamer is prima en werd goed schoon gehouden. Mooi zwembad , de wc,s buiten op terras werd elke dag s.middag schoon gemaakt. Eten was ook prima voor elk wat wils. Voor een 2 hotel was het allemaal prima . Ik snap soms niet dat mensen lopen te zeiken. Natuurlijk geen animatie maar het is dan ook geen resort. Alleen hadden ze s.avonds wat kunnen doen.aan wat muziek optredens. Maar dit zal door de corona tijd niet gedaan zijn. En wat betreft drank die kwam uit de automaat maar goed te drinken. Het bier kwam gewoon uit de tap en niet uit een automaat zoals ze zeggen. Wat betreft de hygiëne was goed handen desinfecteren en hand schoentjes aan bij het opscheppen van het eten . En verder je mondkapje op maar niet als je gaat eten en of drinken anders krijg je niks binnen. Het hotel is voor herhaling vatbaar ga daar zeker nog een keer heen.

• 6claudia21-08-2020

Realistische verwachtingen maar toch teleurgesteld

Mijn vrienden en ik hadden all inclusieve. Voor het geld wat je betaald is het logisch dat je geen 3 sterren krijgt, maar het eten is te vergelijken met gevangeniseten. Zelfs pasta kunnen ze niet een beetje normaal maken. AL het drinken komt uit machines ('cocktails' , wijn en bier ook). De frisdrank is prima. De meeste werknemers (niet allemaal, maar wel een boel) zijn onbeleefd, wat heel zonde is want vriendelijke werkers had de ervaring een stuk positiever gemaakt. Er werd wel goed schoongemaakt , en ondanks de 'vintage' looks van de kamers hebben wij heerlijk geslapen. Wij hadden ook geluk met een prachtig uitzicht. Het zwembad is niet heel bijzonder maar prima te doen. De inrichting is verder niet heel gezellig. Gelukkig kunnen mijn vrienden en ik het overal leuk hebben.

Qua corona ook heel goed te doen. Je vergeet vaak al bijna dat je het mondkapje op hebt, en je mag hem gewoon af doen wanneer je zit.

• 7Daisy16-08-2020

Met de juiste verwachtingen een prima verblijf!

Mensen die negatief zijn over deze accommodatie hebben geen eerlijke visie op prijs/kwaliteit. Het is een appartementencomplex en geen mega all-inclusive resort. Er wordt op veel sites van touroperators dan ook kenbaar gemaakt dat het een magere versie van het concept is. Of je in een oude of een gerenoveerde kamer slaapt is je eigen keus. Als je weigert enkele tientjes extra pp te betalen voor een week, om in een prachtig gerenoveerde kamer te slapen, klaag dan ook niet dat de kamer vervallen en oud is... Wij hebben een heerlijk weekje gehad op de 15e etage. Mooie verzorgde kamer, om de dag schoonmaak en genoeg plek rond het zwembad. Nu door corona is in de directe omgeving veel gesloten, maar als je het niet erg vindt om een stukje te lopen (veel trappen) ben je zo in het gezellige centrum van Playa en aan het strand. Hier kun je heerlijk eten met uitzicht op zee voor niet al te veel geld.

• 9Heleen15-08-2020

Gewoon boeken. Waar voor je geld!

We waren van tevoren iets sceptisch over dit hotel door de vele negatieve recensies. Het is echter een fantastisch hotel met heerlijk eten, erg schoon en op een mooie locatie. De achteringang bij het zwembad zorgt dat je binnen enkele minuten op een fijn zandstrand staat. De boulevard is erg mooi. Winkelcentra veel winkels gesloten. Door Corona was het erg rustig in het hotel. Geen gereserveerde plekken bij het zwembad en ruimte genoeg in het restaurant. De kamer was oud, maar heerlijk ruim: 2 slaapkamers met eenpersoonsbedden, en ook nog twee slaapbanken in de woonkamer. Er zijn twee verschillende matrassen in elke slaapkamer, een harde en een zachte. Wij zaten op de 11de verdieping en hadden daar altijd een heerlijk windje. Zonder airco is het prima uit te houden. Wij hadden all-inclusive en waren daar erg blij mee. s Morgens altijd croissantjes, harde broodjes, melk of yoghurt. Let op: handdoekwissel maar 2x per week! Schoonmaak 5x

Appartement Corona Roja info

• GarderobeBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (1)
  • CafeBeschikbaar (1)
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)
  • BarsBeschikbaar (1)
  • NachtclubBeschikbaar (1)
  • RestaurantsBeschikbaar (1)
  • Restaurants met niet-rokers gedeelteBeschikbaar (1)
  • Restaurants met hoge stoelenBeschikbaar (1)
  • InternetBeschikbaar
  • Wlan internetBeschikbaar
  • WasserviceBeschikbaar
  • Medische hulpBeschikbaar
  • FietsverhuurBeschikbaar
  • SpeelplaatsBeschikbaar
  • WasseretteBeschikbaar
  • ParkeerplaatsBeschikbaar
  • TV kamerBeschikbaar (1)
  • Restaurants met rookruimteBeschikbaar (1)
  • FietsenkelderBeschikbaar

• Directe toets telefoonBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • KinderzwembadBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • JacuzziBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenBeschikbaar (1)
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • GolfBeschikbaar (1)
  • KinderanimatieBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Zonnestudio en/of solariumBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

Maaltijden