Zaragoza

Vakantie in Zaragoza

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Zaragoza

Reviews over Zaragoza

• 8Björn Rivière06-05-2017

Bruisende stad - heerlijk eten

We verbleven zeer kort in Zaragoza en trokken voor één avond de stad in. De kathedraal pronkt er prachtig in het donker. Wie wil genieten van heerlijke tapas, die kan terecht in de Calle Libertad de place to be voor heerlijke tapas. Probeer zeker eens de trendy tapas bar Mélie Mélo aan de Calle Mayor. Let wel, het echte zuiderse avondleven start pas laat op de avond.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Zakelijk gereisd in april 2017

• 8dhr.hendrikx09-02-2016

Zeker de moeite waard !

Er is veel te zien (musea,kerken etc.). Stad is schoon en goed openbaar vervoer. s' Avonds mooi verlicht. ook voor shoppers een interessante plaats.

• 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in januari 2016

• 5Frank26-12-2014

De rit niet waard

Aangetrokken door enkele leuke foto's, er zijn enkele mooie gebouwen, vooral de basiliek is de moeite. Maar... wij hadden de rondrit met de toeristische bus geboekt, absoluut zijn geld niet waard. Vooral de toch door de expo...toont vooral dat het alweer in verval is. Blijkbaar zijn er veel musea, niet onze meug. Maar bijvoorbeeld gezellige straatjes, leuke winkels,...hebben wij er niet gezien. Kortom, als je in de buurt bent, bezoek het dan, maar zeker niet onze lange rit van 2u waard.

• 6Cultuur
    • 3Omgeving
    • 6Sfeer in stad

augustus 2014

• 9Killian23-12-2014

Leuke stad

Doorheen het jaar is Zaragoza een bijzonder droge regio, wij hadden echter een heel weekend regen. Niettemin heeft de stad dan nog leven in haar. We zijn veel te kort gebleven om alles te kunnen ontdekken. Een of twee dagen zijn niet voldoende om de stad te ontdekken.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in november 2014

• 9Gustav08-10-2013

Angenehmer, interessanter Aufenthalt

Hauptstadt von Aragonien am Mittellauf des Ebro mit 680.000 Ew. Schon zwischen 24 und 12 v.Chr. von den Roemern unter dem Namen Colonia Caesaraugusta gegruendet. Wir kamen an einem Sonntag nach Saragossa und die Anfahrt zum Hotel Melia in der Innenstadt war verglichen mit anderen Grossstaedten sehr einfach. Ueberall in der City sind gute öffentliche unterirdische Garagen. Die Expo 2008 war sicher Anlass die gesamte Innenstadt zu sanieren. Ich finde die Stadt aeusserst sauber und gepflegt. Sehenswert natuerlich das Wahrzeichen der Stadt die " Basilika del Pilar ", groesstes barockes Bauwerk Spaniens. Davor der " Placa del Pilar", beeindruckend in seiner Groesse. Daneben die Spaetgotische " Catedral de la Seo" , aelteste Kirche der Stadt. Etwas am Rand der City der " Aljaferia Palast" im 11. Jh. erbaut. Auf der alten Stadtmauer von Caesar Augusto die 1909 erbaute Markthalle. Alte Bruecke ueber den Ebro. In der Altstadt viele Restaurants und Tapa- Bars.

Gereisd met partner in september 2013

• 9kristine_slegers23-08-2013

Mooie stad in het binnenland: de moeite

Basilica del Pilar en Aljaféria zijn zeker de moeite om te bezoeken. Een aangename stad, niet zo druk als Barcelona, mooie winkels, veel eetgelegendheden, vriendelijke omgeving.

augustus 2013

• 2Mr. Solar16-10-2012

Short break

Nice city center with fantactic basilica del pillar. Nice historical center and albuferia palace, clean and safe.

• 3Cultuur
    • 4Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2012

• 9patrickson10-09-2012

Wij komen nog terug

Prachtige stad, waar je het gevoel hebt dat deze nog echt toehoort aan de Spanjaarden. Toeristen zijn er, maar niet zo als bv. in Barcelona. Er zijn vele prachtige gebouwen te bezichtigen zoals o.a. Het paleis Al Jaferia, waar ook het parlement van Aragon gevestigd is ( Engelstalige gids aanwezig ). Ook de Plaza del Pilar met zijn imposante kathedraal is zeker een aanrader. Mooie bruggen, prachtige parken, vele restaurantjes in de wijk El Tubo waar je overheerlijke tapas kan eten. Onze favoriete tapasbar daar is El Republica ( 13 Euro voor 8 huisgemaakte tapas ). Er zijn ook enkele prahtige winkelstraten. Enige minpunt vond ik toch wel de plaats waar in 2008 de wereldtentoonstelling heeft plaatsgevonden. De atracties waren allemaal gesloten en liggen er verloederd bij, ook de kabelbaan werkte niet.

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8Tom03-09-2012

Leuke stop op je doorreis

Zaragozo is een mooie stad met een mooie kathedraal. De stad is ook fietsvriendelijk. We hebben er fietsen gehuurd om naar het oude wereldtentoonstellingsterrein te fietsen en dat kan vrijwel geheel over fietspaden. Ook met een kind van 8 prima te doen. Veel mogelijkheden om 's avonds te eten of te drinken.

augustus 2012

• 7alberto23-08-2012

Una città da tappa

consigliato un soggiorno per non più di due notti. Tutto ciò da vedere è racchiuso nel centro storico. Si mangia di tapas, si beve di birra.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur