Albarracín

Reviews over Albarracín

Fantastisch leuke bestemminng

Jack
    28-6-2016

Albarracin geldt als Una puebla mas bonita oftewel één van de mooiste stadjes van Spanje. Niet onterecht. De tijd heeft hier stil gestaan. Prachtige gebouwen en praktisch autovrij. De verdedigingsmuur is indrukwekkend. Ga het liefst in de ochtend, het is dan nog rustig en je hebt alle tijd om te kijken. Later op de dag wordt het echt druk en gaat het mysterieuze er een beetje van af. Verder is het dan ook nog niet zo warm want het is wel even een klimmetje. Voor een mooie tussenstop naar het Plaza Mayor, halverwege. Prima verse jus en bocadillos.

Met recht één van de mooiste dorpen van Spanje

Hans
    28-3-2015

Aangereden over de eindeloze droge vlakte vanaf Zaragoza, ga je de snelweg af en daal je af naar beneden. En daar is het ineens groen! Groen door de rivier die hier stroomt. De weg volgt de rivier en na heel wat kronkels ben je in Albarracin. Veel toeristen maar wat is er te zien? Parkeer de auto en kijk naar de berg, zie daar een prachtig terracotta gekleurd dorp dat tegen de helling is geplakt en de enorme muren van een Moors kasteel. En dan ga je het dorp binnen , al klimmend tegen de helling op. Een dorp dat leeft (in de zomermaanden althans) met barretjes, restaurantjes, galerietjes en woningen. Het dorp is op Spanjaarden ingesteld, er zijn relatief weinig andere nationaliteiten en dit kun je merken aan het soms gebrekkige Engels van horecapersoneel. Een paar woorden Spaans doen hier wonderen. Maak een wandeling langs de rivier waarbij je aan de achterkant het dorp weer binnenloopt. Wij hebben hier genoten. Heel bijzonder.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Aug 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Het echte Spanje

Joost Uittenbogaard
    29-6-2014

Albarracin mag zich met recht één van de mooiste dorpen van Spanje noemen. Het plaatsje met smalle straatjes en steegjes ademt een middeleeuwse sfeer. Prima restaurantjes waar je originele spaanse gerechten kunt bestellen voor aangename prijzen. En het is vrijwel alleen bekend bij de Spanjaarden als weekendbestemming, het massatourisme heeft het gelukkig niet verpest. Vergeet niet de uitgestrekte Sierra in te gaan om de prachtige natuur te bewonderen.

Gereisd Met vrienden in Thu Jun 19 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

sprookjesachtig

p. bos
    14-3-2013

Kent u die stadjes die vroeger in sprookjesboeken stonden. Nou, Albarracin is zo'n stadje, Pittoresk? Meer dan dat , gewoon heel bijzonder. Kleine straatjes waarin alle huizen scheef staan en waar je de hemel bijna niet kunt zien. Prachtige vestingwal waar je wel moet opletten anders val je er zo af. Gelukkig is het geen open museum maar een behoorlijk levendig stadje in de periode dat ik er geweest ben. (april). Grappige plaatselijke restaurantjes waar je voor een paar centen een leuk menu kunt bestellen met wijn en water incluis. Ideaal dus voor de zuinige Nederlanders!

Gereisd Met vrienden in april 2012

Het mooiste stadje van Spanje?

Maurits
    13-12-2010

Albarracin. In de provincie Teruel. Een dunbevolkt gebied. Niet het meest welvarende van Spanje. Maar wat is er veel te zien, wat aan honderden jaren geleden herrinnert. "De hele stad is een Moorse Medina uit de vroege Middeleeuwen", zo lees ik op internet. Als je vanuit noordelijke richting dit stadje binnenkomt rij je niets vermoedend door een tunneltje en plots sta je in het hartje van de stad, waar de huizen rondom je vanaf de bergen toekijken. Ja, ik geloof werkelijk dat dit het mooiste stadje van Spanje is. Hier wil ik nog eens naar terug. Bekijk de foto's, zou ik zeggen.

Gereisd Met vrienden in juni 2008
Albarracín scoort een 9,7 uit 10, op basis van 9 reviews