header
Slovenie

Laat je verrassen door Slovenië

Steeds meer vakantiegangers ontdekken Slovenië en dat is helemaal terecht. In dit dunbevolkte land krijgt de natuur alle ruimte en dat betekent genieten voor natuurliefhebbers. Verblijf een paar dagen in gezellig Ljubljana, ontspan in een Sloveense spa of ga eindeloos wandelen door gebergtes met kristalheldere meren. Voor ieder wat wils in Slovenië!

Inspiratie voor Slovenië

Bourgondisch genieten in Slovenië

Proef de lokale wijn

De hoofdstad als uitvalsbasis

Ideale stedentrip: Ljubljana

In de grootste en meest levendige stad van Slovenië moet je zeker een paar dagen doorbrengen. Al was het alleen maar om de talloze historische bezienswaardigheden en musea te zien. Wil je de lokale sfeer proeven? Dat doe je op de centrale markt die drie keer per week plaatsvindt. Zeer de moeite waard!

Dieren kijken in Ljubljana

Als je tijdens een gezinsvakantie even iets anders wilt doen dan historische bezienswaardigheden in Ljubjana bekijken, dan doe je de kinderen een groot plezier met een bezoek aan de dierentuin. Dit kleinschalige park is toegankelijk en met een kinderboerderij ook geschikt voor de allerkleinsten. Hier kun je je moeiteloos een dagje vermaken.

Hotel City heeft een goede ligging

De naam geeft de uitstekende ligging van dit hotel natuurlijk al een beetje weg. Je parkeert je auto onder het hotel en loopt daarna direct door naar hartje Ljubljana om onder andere de burcht en de lokale markt te ontdekken. Na een dag slenteren is het heerlijk bijkomen op je stijlvol ingerichte kamer. Een ideaal hotel om de stad te verkennen!

Wonderschoon Bled

Bijzonder verblijven in Bled

In Bled moet je geweest zijn tijdens een bezoek aan Slovenië. Het populaire stadje is gelegen aan het prachtige gelijknamige meer wat zich uitstekend leent voor actieve watersporten, het huren van een bootje of lange wandelingen langs de oever. Over wandelen gesproken: bezoek ook zeker het nabij gelegen Triglav Nationale Park.

Wandelen langs de Vintgarkloof

Eén van de mooiste en meest gevarieerde wandelroutes in Slovenië is die rond de Vintgarkloof. Strik je wandelschoenen stevig vast en loop langs prachtig aangelegde paden, over houten bruggen en avontuurlijke bospaadjes. Onderweg geniet je van de groene natuur en uiteraard de kloof zelf. Tip: ga vroeg in de ochtend in verband met de drukte.

Kleinschalige Camping Bled

Deze kleinschalige en gemoedelijke camping wordt slechts door een smalle weg gescheiden van het prachtige meer van Bled. De campingplaatsen zijn ruim en het sanitair is goed onderhouden. Met de eindeloze fiets- en wandelmogelijkheden in de omgeving is dit een ideale plek voor de sportieve kampeerder.

Historisch Maribor

decoration
Historie en goede wijn in Maribor

Maribor ligt in het oosten van Slovenië en is de tweede stad van dit gevarieerde vakantieland. Maribor is rijk aan historische bezienswaardigheden en een sfeervol havengebied aan rivier de Drava. Ook wijnliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen, want Maribor staat bekend om haar uitstekende lokale wijn.

Slenteren langs de oude haven

Maribor is idyllisch gelegen aan rivier de Drava en de oude havenwijk is erg interessant om te verkennen. Wandel over de karakteristieke brug die over de rivier loopt en geniet aan het water. Sla zeker de authentieke watertoren niet over, want daar kun je heerlijke lokale wijn proeven. Ideaal voor een goede vakantielunch!

Goed onderhouden Camping Center Kekec

Deze goed onderhouden en gezellige camping is al jaren één van de best beoordeelde van Maribor. Blijf hier zeker een paar dagen, zodat je de stad op je gemak kunt verkennen. Het sanitair is schoon en de uitgebreide campingwinkel heeft een prima assortiment. Wil je de omgeving van Maribor ontdekken? Huur dan fietsen bij de receptie.

3x kindvriendelijke campings

Geweldig voor kinderen: camping Medina

‘Geweldige camping, veel te doen voor zowel kleine als oudere kinderen’. Het is één van de lovende reviews over Camping Menina, die erg populair is bij Nederlandse vakantiegangers. De goed onderhouden camping ligt verscholen in het groen. Ideaal voor het echte natuurgevoel!

Camping Terme Catez Glamping

Je doet kinderen geen groter plezier dan met een verblijf bij deze gezellige camping mét waterparadijs. De twee ondiepe zwembaden, het stoere klimtoestel en twee glijbanen zorgen voor dagenlang speelplezier. Je kunt hier terecht met je eigen tent of caravan of je maakt gebruik van een luxe en ruime stacaravan.

Geweldige glijbanen bij Camping Terme 3000

Als je de camping nadert en je kinderen de hoge glijbanen spotten, zijn ze vast niet meer te houden. Aan het zwembad brengen ze gegarandeerd de meeste tijd door. Zelf kom je tot rust bij de gezellige bar of op je eigen campingplek, die veel privacy biedt. Begin je dag goed met verse broodjes van de lokale bakker.

Rustig overnachten in Slovenië

Rustig genieten bij Camping Sobec

Ben je op zoek naar rust en wil je optimaal genieten van de groene en gevarieerde omgeving? Dan klinkt een sfeervol chalet aan een idyllische rivier je als muziek in de oren. Hoewel ook geschikt voor kinderen, is de camping voornamelijk ingericht voor natuurliefhebbers. Pak je wandelschoenen maar vast in.

Inde natuur bij Camping Camp Soca

Het prachtige uitzicht op de omliggende bergen maakt dat je je bij Camping Camp Soca echt middenin de natuur waant. Het schone sanitair, de ruime campingplaatsen en het gezellige pizzarestaurant maken je verblijf nog aangenamer. Een perfecte ligging voor wandel- of fietsliefhebbers en ook een uitstapje naar Bled is zo gemaakt.

In het groen: Camping Camp Lijak

Kampeer je graag in het groen? Dan is Camping Camp Lijak, midden in de bossen, zeker iets voor jou. Met de auto rijd je in maximaal een uur naar de mooiste plekken van Slovenië. De sfeer is relaxed en de voorzieningen zijn pas nog opgeknapt. Wijn proeven, de mooie kust, grotten of bergen: hier zit je altijd goed.

Ontdek het prachtige Slovenië

Centraal gelegen: Camping Kopalisce

In het noorden van Slovenië ligt deze centraal gelegen en goed onderhouden camping. Ideaal om de noordelijke delen van het land te verkennen. Even behoefte aan rust? Zoek een mooie kampeerplaats uit en maak gevarieerde wandelingen door de natuur. Ljubljana en Bled zijn per auto uitstekend te bereiken.

Ideale uitvalsbasis bij Camping Danica

Een dagtocht naar Ljubljana, de Mostnicakloof ontdekken of door het oude centrum van Radovlica slenteren? Je doet het allemaal eenvoudig vanuit Camping Danica. De camping is ruim opgezet, maar het aantal plekken is beperkt. Kleinschalig en gezellig dus! Een tent, stacaravan of toch liever een sfeervol houten chalet? De keuze is aan jou.

Vakantiepark Terme Topolsica

Tijdens je verkenningstocht door Slovenië is dit een comfortabele uitvalsbasis om de batterij ’s avonds weer op te laden. Verblijf in één van de sfeervolle houten bungalows en kom heerlijk tot rust. De camping heeft een snackbar, maar een grote supermarkt is ook dichtbij. Het verwarmde zwembad is fijn als het wat frisser is.

3x doen in Slovenië

Ontdek de variatie van Slovenië

Schilderachtige stadjes, imponerende bergen en helderblauwe rivieren: Slovenië is een bijzonder gevarieerde vakantiebestemming waar genoeg te ontdekken valt. Maar wat zijn nu echt de pareltjes voor een heerlijke vakantie? Laat je inspireren door de blogs die wij erover schreven. Hier wil je toch meteen naartoe?

Steden in Slovenië

Slovenië heeft volop leuke plaatsjes die je simpelweg niet mag overslaan. Bruisende steden als Ljubljana, maar ook pittoreske plaatsjes als Bled, Bohinj of Most na Soci: ze zijn een bezoek meer dan waard. In deze blog lees je alles over de hoogtepunten van Slovenië.

Plezier aan het water

De helderblauwe wateren van Slovenië zijn betoverend mooi. Daar zou je het liefst een paar nachten willen blijven. Dan hebben we goed nieuws, want dat kan! Aan de Sloveense kust liggen tal van gezellige plaatsjes en goede accommodaties om optimaal van zon, zee en strand te kunnen genieten.

Actieve vakantie Slovenië

decoration
Een avontuurlijke vakantie met het gezin

Skiën, hiken of watersporten: je kunt het zo gek niet bedenken of het is ergens in Slovenië te doen. Wandel langs besneeuwde bergtoppen in de Sloveense Alpen, ga raften of mountainbiken: het land leent zich uitstekend voor een actieve vakantie in de prachtige natuur.

Spetteren in Slovenië

Ben je gek op water en wil je het liefst de hele dag met een bootje, jetski of zwemmend de mooiste meren verkennen? De schitterende binnenwateren van Slovenië zijn dan je plek. Natuurlijk kun je ook avontuurlijke lange wandelingen langs de Sloveense kust maken.

De bergen in

Zin om in korte tijd veel van Slovenië te zien, in combinatie met activiteiten als wandelen en fietsen? Tijdens een vakantie met de camper kom je langs de mooiste plekken van het land. Slovenië heeft veel te bieden voor een campervakantie en in dit blog lees je alles over de mogelijkheden.

Bourgondisch genieten in Slovenië

Slovenië als wijnland

Naast prachtige natuur heeft Slovenië nog een troef die je vakantie heel aangenaam maakt. Het land staat namelijk bekend om de uitstekende wijn! Ben je in een sfeervol plaatsje? Grote kans dat je een proeverij of wijnzaak tegenkomt. De restaurants zijn trots op hun wijnkaarten, dus proef vooral verschillende lokale wijnen.

Goed voor de portemonnee

Nooit zo’n zin om te koken als je op vakantie bent? In Slovenië is dat ook helemaal niet nodig. Naar Nederlandse maatstaven is dit een erg voordelig vakantieland en dat merk je duidelijk tijdens etenstijd. Al voor een paar euro geniet van je van een goedgevuld bord in een gezellig restaurant. Eet smakelijk!

Sorteren

Reviews over accommodaties in Slovenie

Prima!

Miriam
    22-5-2018

Leuke camping, ook voor de wat oudere kinderen. Wat ik dan weer jammer vond is dat we ondanks de Acsi-kaart wel wat extra's moesten betalen en ik daardoor het overnachten op de camping wel wat duur vond. Zeker omdat het zwembad ook nog niet open was. Maar in de zee zwemmen was heerlijk :-)

Ideaal uitgangspunt om op de fiets Koper te verkennen.

fijne vakantie

v.d. Linden
    5-2-2018
    We verbleven in de appartementen (huisjes) met 2 volwassenen en 3 kindjes waarvan 1 baby. De appartementen waren wat gedateerd en klein maar werden elke dag schoon gemaakt. Beneden is een slaapbank en op de vide een 2 persoons bed. Er is voldoende opbergruimte en er is een keukentje met magnetron, koelkast, gasstel etc. Prima verblijf op basis van half pension. Je kunt eten in het hotel waar alles in buffetvorm is. Voldoende keuze. Er is verder geen airco in het restaurant en ze hadden maar 2 kinderstoelen. Dit is dus wel een aandachtspunt. In hotel Lidia is een miniclub waar de kids kunnen spelen. op het park is een oude kermis en er is met regelmaat een marktje. Het aquapark mag buiten wel wat onderhoud krijgen. Tegels liggen los maar verder erg leuk om je hier te vermaken. Er is een nieuw overdekt zwembad met heerlijke warmwater baden. In de omgeving is verder weinig te doen.

Mooi, rustig vakantieverblijf

Familie Dekkers
    5-8-2017

Appartementen niets slecht op aan te merken. De elektriciteit op de kamers valt uit wanneer je de deur uitgaat. Gelukkig blijft de koelkast met diepvriesje wel aan staan.Zeer goede douche. Wij hadden halfpension. Het eten was nooit uitgebreid, maar wel altijd erg lekker. Zwembaden helemaal top. De stoelen stonden wel erg op elkaar aan het zwembad zelf, maar wij trokken ons in alle rust helemaal terug op het grasveldje.

Het enige wat wij misten bij minder weer, was dat je nergens gezellig binnen kon zitten om wat te drinken.

Rustige ligging, wel ver van alles af maar dat is in het prachtige Slovenië overal zo.

Voor wandelaars ook ideaal, wel héél goed op de bordjes letten, anders kan je wel eens een heel eindje verkeerd lopen.

Prachtige accommodatie !

Fam. Dekkers
    10-12-2016

Wij verbleven in het goedkoopste deel van het hotel (Atrij). Tegen al onze verwachtingen in, kregen wij een gigantische kamer met mooi balkon. We hadden problemen met de airco, maar die werden dezelfde dag opgelost.

Zwembad complex helemaal geweldig ! Binnen is het water wel iets te warm.

Voor culinaire hoogstandjes, zou ik er niet naartoe gaan. Zowel ontbijt als diner waren maar gewoontjes, maar zeker niet slecht. Helaas zullen wij er niet terug heen gaan omwille van het feit dat er niet zo erg veel te doen is in de omgeving. Je moet al snel een eind rijden. Verder is Slovenië een prachtig en schoon land met aardige mensen die doorgaans goed engels spreken.

Slovenie scoort een 8 uit 10, op basis van 843 reviews