Jeddah

vakanties Jeddah

We hebben een aantal aanbieders voor Jeddah voor je op een rij gezet:

Reviews over Jeddah

• 7Piet Waardenburg16-10-2008

Jeddah, stad met geheel eigen karakter

Na 2 maanden Jeddah en leven in een compound, de eerste Ramadan periode achter de rug, is Jeddah is in onze beleving een stad met veel gezichten: de enorm brede straten met een zeer egoistisch ongecontroleerd rijgedrag: de meeste auto's rijden met schade rond. Bij avond een stad met veel verlichting; prachtige kunstwerken op de vele rontondes; Een stad met vele Amerikaanse trekken, veel McDonalds, KFC's, Star Bucks; Pizza Hut etc. maar ook Indonesische, Philippijnse, Indiase restaurants; eten is goed en relatief goedkoop; Veel Malls, IKEA; iedere dag weer nieuwe verrassingen; veel souqs, goedkoop; de abaya voor de vrouwen went erg snel, de familie ingang als je met je gezin gaat is geen probleem; Van groot belang zijn je vrienden als je lang verblijft. De werkdagen van Saudi's zijn erg kort en houdt echt rekening met de prayer times: de winkel gaan soms dicht, supermarkten sluiten hun luiken, je kunt wel winkelen maar zo'n 20 min niet afrekenen; Corniche is leuk.

• 6Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Stranden

Zakelijk gereisd in september 2008

• 2J Spiering30-06-2008

7 weken in Jeddah

7 weken in Jeddah was een hele hapening. Als je van gigantische betonnen kolossen houdt is Jeddah mooie stad. Mischien gaat U voorkeur uit na de de bende die de lokale bevolking achteloos op straat gooit, mischien heeft het kamikaze verkeer U voorkeur en dan natuurlijk de smog die bij het gemiddelde van 6 auto's per welgestelde arabier hoort. Of mischien gaat U voorkeur uit naar grote mensen massa, die de gehele dag niets doen behalve dan de ene sigaret met de andere aan steken. Tevens worden gigantische bedragen uitgeven aan allerlei prularia die dan rolex of breitling genoemd worden. Het hotel waar ik verbleef was het Red Sea Palace. incl. leeg zwembad en luizen op mijn kamer, wel goed ontbijt overigens. Een ervaring rijker want missen wil ik zoiets ook weer niet. Toen onze visa problemen opgelost waren konden we naar huis. zondag 06-07-2008 ga ik weer, zaken blijven zaken en de wereld draait niet om goed of slecht maar handel en geld.

• 3Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 4Stranden

Zakelijk gereisd in mei 2007

• 8ineke wingelaar14-04-2008

Prima jaren meegemaakt in Jeddah, veel souk-bezoek, wonen in een compound (Arabian Homes), maar ja ook al weer enige tijd geleden. De Corniche was leuk om over te rijden met alle kunstwerken. Veel shopping centra en supermarkts, alleen jammer geen drank!

• 6Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 7Stranden

Zakelijk gereisd in april 2004

• 10frank van den berge21-07-2005

Mijn ervaringen zijn al van lang geleden maar zullen zeker nog zo positief gelden voor nu. Prachtige stad met oude kern, erg vriendelijke bevolking, zeer veilig, prachtige "Corniche" (boulevard)Veel uitgaansleven is er echter niet. De omgeving is prachtig! Lees over mijn ervaringen in mijn geschreven werk: Saoedi-Arabië, een wereld apart"

• 10Omgeving
    • 2Uitgaanslevenn