Reviews over Lamego

Schitterend: de bedevaartskerk

Maurits
    1-5-2014
    Lamego met zo'n 25.000 inwoners ligt in een mooie heuvelachtige/bergachtige omgeving. Zo'n 15 kilometer zuidelijk van Regua (portstad aan de Douro). Goede voorzieningen, historische gebouwen. Op de top van een berg ligt een biologisch park. Maar belangrijker zijn de interessante monumenten. Meest opvalland zijn de kathedraal en de bedevaartskerk van Nossa Senhora dos Remédios. Deze bedevaartskerk is te bereiken via een trap met bijna 900 treden. Met daartussen vele terrassen met schitterende tegeltableaus. Volop gelegenheid om even bij te komen van de beklimming. Zeker als je bedenkt dat bedevaartsgangers hier vroeger op hun knietjes naar boven probeerden te gaan.
Lamego scoort een 8,5 uit 10, op basis van 8 reviews