Hotel Albergaria Dias

• Aan zee
  • Jacuzzi
  • Sauna
Tonen op kaart

Hotel Albergaria Dias is een kleinschalig hotel op het Portugese Madeira. Er is hier veel persoonlijke aandacht door de medewerkers. Er is een klein zwembad en ‘s ochtends geniet je van een uitgebreid ontbijt. Vanaf het hotel loop je zo het oude centrum van Funchal in. Om meer van het eiland te zien is het aan te raden een auto te huren.

182 reviews over Hotel Albergaria Dias

• 2019
    7Sonja29-07-2019

Teleurstellend

Voor de 3de keer in 9 jaar verbleven in dit hotel, het personeel is heel vriendelijk en staan elk moment voor je klaar. Het hotel zelf qua onderhoud vind ik erg achteruit gegaan, als ik 't vergelijk met 9 jaar geleden. Kussentjes van balkonstoeltjes erg vuil, 't stoeltje in de kamer zit vol met vieze vlekken, zwembad wordt niet schoongemaakt(lag allemaal aarde en viezigheid op de bodem) sommige tegels bij 't zwembad verzakt en tussen de voegen vol met onkruid en zo waren er nog wel een aantal zaken die niet in orde waren - geen 4* waardig. Ook heb ik meneer Dias van een andere kant leren kennen, is niet zo goed voor z'n personeel en maakt ze zwart bij klanten (waaronder bij mij) terwijl 't personeel heel hard werkt en alles voor je doen. Vind ik echt niet kunnen!!! Dit was ook de laatste keer bij Albergaria Dias!

Gereisd met partner in juli 2019

• 10Henk Scholten25-05-2019

Absolute aanrader

Bijzonder vriendelijk en gastvrij. Uitstekende ligging

Gereisd met vrienden in mei 2019

• Oude reviews

10Anita en Niek Gaasbeek25-11-2017

Fantastisch Familiehotel in oude centrum Funchal

Inmiddels zijn we voor de 5e maal neergestreken in dit fantastische hotel! Na een vertraging vanwege de stakende Franse verkeersleiding stond Louise ons alweer op te wachten met de gebruikelijke hartelijkheid. Na de begroeting van het overige personeel aan de gebruikelijke welkomstkoffie. Hierna was onze kamer op de 3e verdieping al klaar en hadden we weer uitzicht op de toekomstige uitbreidingen. In de avond hier nog over gesproken met Joao Dias. Het is nu wachten op de vergunningen. Gezien de beschermde status van de huizen duurt dat uiteraard wat langer. Maar hij gaf aan dat de kleinschaligheid niet in gevaar komt. De betrokkenheid van het personeel is zo groot en niets is teveel voor ze. Kunnen ze in NL nog een voorbeeld aan nemen. Zeker gezien de lonen. We hebben weer een groot deel van het eiland gezien. Alleen de laatste dag liet het weer ons wat in de steek met de nodige regen. Maar zelfs dat heeft z'n charme op dit prachtige eiland. De ligging van dit familiehotel is zo uniek en de kracht van de kleinschaligheid maakt het voor ons een toppertje waar we gewoon elk jaar weer graag terugkomen. Sterker nog het is een thuiskomen!

Gereisd met partner in november 2017

• 8Marjan H17-10-2017

Prima maar er wordt wel erg enthousiast gereageerd

Geboekt omdat iedereen zo ontzettend enthousiast is over alles.

Heel veel positieve opmerkingen zijn waar: De ligging is perfect, ze zijn ontzettend vriendelijk, de bedden zijn heerlijk, douche is prima maar de douchekop zit wel vast, dus je kunt de douchekop er niet af pakken.

Ontbijt is klein, is niet erg maar soms waren de broodjes erg droog. Helaas ook geen toaster aanwezig. Geen gekookte eitjes, wel om de zoveel dagen een gebakken ei een omelet (die smakelijk was) en dan weer scrabbled egg (ook smakelijk) maar we misten toch echt de gekookte eitjes. Fruit was de fruitbowl, was wel lekker maar geen WOW factor. Banaan uit eigen tuin en ook soms meloen (lekker met rauwe ham) Warm was altijd worstjes (niet de lekkerste), gebakken chorizo met ui of gebakken lever met ui, pannenkoeken, tomaat, spek. Toetje was een Portugees Danone kwark, niet erg smakelijk

Gereisd met partner in maart 2017

• 10Andre Lis22-09-2017

Super schoon hotel en een fantastisch personeel.

Uitstekend ontbijt met een door de baas zelfgemaakte fruit cocktail, ligt zeer comfortabel vlakbij het centrum, prachtige bloementuin, mooi zwembad en geen massa hotel. ( 30 kamers). vlakbij opstappunten voor mooie uitstapjes. enz. enz. Minpunten: ik heb ze niet gezien.

Gereisd met partner in september 2015

• 10Jos en Trees10-09-2017

Het is en blijft een geweldig hotel

Voor de achtste keer in dit hotel geweest. Een geweldige vakantie waar je aan niets ontbreekt. Zal zeker niet de laatste keer zijn. Eigenaren en personeel doen er alles aan om je een geweldige vakantie te bezorgen. Hotel staat in het oude centrum vlak bij allerlei restaurantjes en de kabelbaan. Het is echt iedere keer weer genieten daar.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Ron01-09-2017

Persoonlijke benadering

Positief: De heel persoonlijke benadering door de medewerkers. Eindelijk eens een hotel waar je je (te) gast voel in plaats van een nummer. Oprecht vriendelijke benadering in plaats van 'doen alsof'. Bij aankomst konden we gebruik maken van het ontbijt en een medewerkster liep mee naar de kamer om uitleg te geven (ook al was dat natuurlijk niet echt nodig). De kleinschaligheid vind ik ook prettig. Prima zwembadje. Dichtbij het centrum en toch rustig gelegen. De eigenaren spreken Zuid-Afrikaans en dus ook (wat) Nederlands. De airconditioning op de kamers is prettig. De kamers hebben een balkon met een prima uitzicht over zee.

Ontbijt is prima, maar niet bijzonder.

Negatief: Geen koffie-/theezetfaciliteiten en het moeten betalen voor de kluis op de kamer. Voor een 4-sterrenhotel zijn de kamers basic.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Manja22-07-2017

Geweldig hotel en fantastische ligging

Albergaria Dias is een klein hotel op een prachtige poging midden in het oude centrum van Funchal, als je via het tuinpad het hotel uitloopt loop je meteen het centrum in waar heerlijke restaurantjes zitten. Ook het nieuwe gedeelte van Funchal is ter voet bereikbaar. De kabelbaan is ook op loopafstand en is een leuk uitje om te ondernemen. De kamers zijn heel schoon en netjes en de service in het hotel is top. Een heerlijk zwembad om in af te koelen en tussen de middag een heerlijk sandwich bij het zwembad,mmmm. Ook het ontbijt is heerlijk en de medewerkers zijn heel erg vriendelijk en weten veel te vertellen over het prachtige eiland, er is zelfs een medewerkster die wat Nederland verstaat en spreekt. Madeira is geen massa eiland en geschikt voor stellen en ouderen, met kinderen zou ik naar dit hotel niet zo snel gaan. Huur een auto op Madeira zodat je veel van het eiland kan zien.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 10l.hessing19-07-2017

Zeker aan te raden

Albergaria diaz is een kleinschalig Hotel .Met 35 kamers ,aardige eigenaars lief personeel,dat alles doet om het naar de zin te maken .De ligging is geweldig, ongeveer. 5min.lopen naar de kabelbaan

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 7Monique26-06-2017

goede locatie

Bij het ontbijt krijg je alles wat je nodig hebt, niet meer of minder dan in andere 4-sterren hotels. Door de commentaren op deze reviewsite krijg je hiervan een ander idee. De hygiene in de kamers is prima, maar er mag eens deftig gekuist worden in de zwembadzone, borstelen alleen is niet kuisen. Ook spijtig dat je MOET verbruiken wanneer je plaats neemt aan de tafeltjes buiten of aan het zwembad want ze komen constant vragen wat je wil.

Gereisd met partner in juni 2017

23 tips over Hotel Albergaria Dias

• Peter Pfeil, 04-06-2012

Het ontbijtbuffet is uitmuntend. Het hotel is gelegen in een rustige maar gezellige omgeving op loopafstand van de talrijke restaurants.

• Ad Stolzenbach, 30-07-2013

In de buurt zitten erg goede restaurants waar je voor een goede prijs uitstekend kunt eten. Aanrader: Riso (vlakbij Albergaria Diaz) met een schitterend uitzicht op de zee. Wel reserveren.

• n.andeweg, 13-09-2013
    • Monte met de kabelbaan en een bezoek aan Jardim Tropical
    • Met stadsbus 29 naar de Jardim Botanico
    • Een trip met de boot Bonita da Madeira, we hebben dolfijnen gezien

11 vragen over Hotel Albergaria Dias

• W Teeuwen, 07-02-2019

Huren auto

Is er in het hotel of in het centrum van Funchal de mogelijkheid om een auto voor een aantal dagen te huren? Zou graag van iemand die dit weet een antwoord horen... Alvast dank!

• Maartje, 23-07-2017

Wandelschoenen

Hoi, as. week komen wij naar dit hotel. Is het noodzakelijk om echte wandelschoenen mee te nemen voor de uitjes en wandelingen? Of is het te redden met sneakers?

• mheuve, 30-12-2015

Hallo, wij willen de eerste twee weken van augustus naar dit hotel, mede vanwege erg goede beoordelingen. Kan iemand ons vertellen of het zwembad een zoet- of zoutwaterbad is? Vaak zout water las ik bij andere hotels... Is er genoeg plaats aan het zwembad in het hoogseizoen? alvast bedankt!

Hotel Albergaria Dias info

• Aantal sterrensterstersterster