Hotel Albergaria Dias

173 reviews over Hotel Albergaria Dias in het Nederlands

Fantastisch Familiehotel in oude centrum Funchal

Anita en Niek Gaasbeek
25-11-2017

Inmiddels zijn we voor de 5e maal neergestreken in dit fantastische hotel! Na een vertraging vanwege de stakende Franse verkeersleiding stond Louise ons alweer op te wachten met de gebruikelijke hartelijkheid. Na de begroeting van het overige personeel aan de gebruikelijke welkomstkoffie. Hierna was onze kamer op de 3e verdieping al klaar en hadden we weer uitzicht op de toekomstige uitbreidingen. In de avond hier nog over gesproken met Joao Dias. Het is nu wachten op de vergunningen. Gezien de beschermde status van de huizen duurt dat uiteraard wat langer. Maar hij gaf aan dat de kleinschaligheid niet in gevaar komt. De betrokkenheid van het personeel is zo groot en niets is teveel voor ze. Kunnen ze in NL nog een voorbeeld aan nemen. Zeker gezien de lonen. We hebben weer een groot deel van het eiland gezien. Alleen de laatste dag liet het weer ons wat in de steek met de nodige regen. Maar zelfs dat heeft z'n charme op dit prachtige eiland. De ligging van dit familiehotel is zo uniek en de kracht van de kleinschaligheid maakt het voor ons een toppertje waar we gewoon elk jaar weer graag terugkomen. Sterker nog het is een thuiskomen!

Geboekt omdat iedereen zo ontzettend enthousiast is over alles.

Heel veel positieve opmerkingen zijn waar: De ligging is perfect, ze zijn ontzettend vriendelijk, de bedden zijn heerlijk, douche is prima maar de douchekop zit wel vast, dus je kunt de douchekop er niet af pakken.

Ontbijt is klein, is niet erg maar soms waren de broodjes erg droog. Helaas ook geen toaster aanwezig. Geen gekookte eitjes, wel om de zoveel dagen een gebakken ei een omelet (die smakelijk was) en dan weer scrabbled egg (ook smakelijk) maar we misten toch echt de gekookte eitjes.

Fruit was de fruitbowl, was wel lekker maar geen WOW factor.

Banaan uit eigen tuin en ook soms meloen (lekker met rauwe ham)

Warm was altijd worstjes (niet de lekkerste), gebakken chorizo met ui of gebakken lever met ui, pannenkoeken, tomaat, spek.

Toetje was een Portugees Danone kwark, niet erg smakelijk

Super schoon hotel en een fantastisch personeel.

Andre Lis
22-9-2017

Uitstekend ontbijt met een door de baas zelfgemaakte fruit cocktail, ligt zeer comfortabel vlakbij het centrum, prachtige bloementuin, mooi zwembad en geen massa hotel. ( 30 kamers). vlakbij opstappunten voor mooie uitstapjes. enz. enz.

Minpunten: ik heb ze niet gezien.

Het is en blijft een geweldig hotel

Jos en Trees
10-9-2017

Voor de achtste keer in dit hotel geweest. Een geweldige vakantie waar je aan niets ontbreekt. Zal zeker niet de laatste keer zijn. Eigenaren en personeel doen er alles aan om je een geweldige vakantie te bezorgen. Hotel staat in het oude centrum vlak bij allerlei restaurantjes en de kabelbaan. Het is echt iedere keer weer genieten daar.

Persoonlijke benadering

Ron
1-9-2017

Positief: De heel persoonlijke benadering door de medewerkers. Eindelijk eens een hotel waar je je (te) gast voel in plaats van een nummer. Oprecht vriendelijke benadering in plaats van 'doen alsof'. Bij aankomst konden we gebruik maken van het ontbijt en een medewerkster liep mee naar de kamer om uitleg te geven (ook al was dat natuurlijk niet echt nodig). De kleinschaligheid vind ik ook prettig. Prima zwembadje. Dichtbij het centrum en toch rustig gelegen. De eigenaren spreken Zuid-Afrikaans en dus ook (wat) Nederlands. De airconditioning op de kamers is prettig. De kamers hebben een balkon met een prima uitzicht over zee.

Ontbijt is prima, maar niet bijzonder.

Negatief: Geen koffie-/theezetfaciliteiten en het moeten betalen voor de kluis op de kamer. Voor een 4-sterrenhotel zijn de kamers basic.

Geweldig hotel en fantastische ligging

Manja
22-7-2017

Albergaria Dias is een klein hotel op een prachtige poging midden in het oude centrum van Funchal, als je via het tuinpad het hotel uitloopt loop je meteen het centrum in waar heerlijke restaurantjes zitten. Ook het nieuwe gedeelte van Funchal is ter voet bereikbaar. De kabelbaan is ook op loopafstand en is een leuk uitje om te ondernemen. De kamers zijn heel schoon en netjes en de service in het hotel is top. Een heerlijk zwembad om in af te koelen en tussen de middag een heerlijk sandwich bij het zwembad,mmmm.

Ook het ontbijt is heerlijk en de medewerkers zijn heel erg vriendelijk en weten veel te vertellen over het prachtige eiland, er is zelfs een medewerkster die wat Nederland verstaat en spreekt.

Madeira is geen massa eiland en geschikt voor stellen en ouderen, met kinderen zou ik naar dit hotel niet zo snel gaan.

Huur een auto op Madeira zodat je veel van het eiland kan zien.

Zeker aan te raden

l.hessing
19-7-2017

Albergaria diaz is een kleinschalig Hotel .Met 35 kamers ,aardige eigenaars lief personeel,dat alles doet om het naar de zin te maken .De ligging is geweldig, ongeveer. 5min.lopen naar de kabelbaan

goede locatie

Monique
26-6-2017

Bij het ontbijt krijg je alles wat je nodig hebt, niet meer of minder dan in andere 4-sterren hotels. Door de commentaren op deze reviewsite krijg je hiervan een ander idee. De hygiene in de kamers is prima, maar er mag eens deftig gekuist worden in de zwembadzone, borstelen alleen is niet kuisen. Ook spijtig dat je MOET verbruiken wanneer je plaats neemt aan de tafeltjes buiten of aan het zwembad want ze komen constant vragen wat je wil.

Een parel in Zone Velha

Rudi en Dolly
29-5-2017

In dit hotel voel je je meer dan welkom. Iedereen heel vriendelijk en geen moeite is te veel. Het ligt op 7 minuten lopen van het busstation wat heel gemakkelijk is als je zelfstandig dingen wilt doen. Na een vermoeiende dag was het elke keer weer thuiskomen. Alles superschoon.

Dit familiehotel kan ik van harte aanbevelen om div redenen:

Zeer vriendelijk personeel

Perfecte ligging in t oude centrum Funchal

Heerlijk ontbijt met veel vers fruit .

Het is een kleinschalig hotel met 33 kamers en niet hoger dan 3 verdiepingen.

De grotere en moderne hotels liggen buiten t centrum en zien eruit zoals de megahotelketens aan is de Spaanse kust.

Aanrader bezoek het oudste hotel Reidz waar Churchill vaak verbleef...prachtig.

Ook n wandeling langs een van de vele levada s is zeker de moeite waard.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Albergaria Dias in Funchal, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Albergaria Dias zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.