Hotel Quinta da Serra

6 reviews over Hotel Quinta da Serra in het Nederlands

Nooit meer

E.r.
21-5-2018

Zeer onvriendelijk personeel, slechte communicatie. Er kan geen lachje van af en dat begint ontzettend te storen na een paar dagen. Je voelt je onwelkom.

Het ontbijt is wel van goede kwaliteit maar ook hier is het personeel weer naar.

Het avondeten is veel te duur. Niet slecht maar niet in verhouding tot prijs.

Het is een zogenaamd biohotel maar slechts een klein percentage vh eten is daadwerkelijk biologisch.

De tuin is wel mooi.

De ligging is bagger.

Slechte bedden.

Wel ruime kamers en goed schoon.

Hotel in historisch pand

Paul
5-10-2017

Het vijfsterrenhotel dat in de bergen is gelegen in een gebouw van ruim 200 jaar oud is niet eenvoudig te vinden. Overdag kun je de weg vragen aan mensen op straat. 's Avonds de weg vinden is echt erg lastig

De weg naar het hotel is erg steil, maar met onze nagelnieuwe huur-Citroën C1 toch wel te doen. Wellicht dat het hotel bordjes op kruispunten vanaf de afslag van de autoweg VR-1 kan plaatsen? Dat zou echt erg welkom zijn.

De kamer (104) is ruim en netjes met brede matrassen. Wel een koelkastje, maar geen waterkoker met koffie-/theevoorziening. Ook een balkonnetje om 's avonds te genieten van de prachtige bomen, natuur en geruis van de wind.

Matrassen zijn wel erg hard en dus niet fijn. Artrose in je heup voel je echt gelijk! Misschien dat een zacht dekmatras helpt. Op TV is zender BVN te zien. Ook wifi op de kamer is perfect en snel.

Ik heb betere en uitgebreidere ontbijtbuffetten gezien, maar deze voldoet zeker. Het diner is aan de dure kant: 4 gangen met wijn ca. € 50 pp. Voor het opdienen wordt ook behoorlijk de tijd genomen.

Het zwembad is overdekt en daarbuiten zijn er ligstoelen. Het badwater is aan de koude kant. Ook is er een bar bij het zwembad dat niet permanent bemand is.

De zeer ruime tuin rondom het hotel is fantastisch. Prachtige oude bomen, kruidentuin, struiken, wijngaarde etc.

Personeel is verder hulpvaardig, vriendelijk en spreekt een aardig woordje Engels.

In de wolken met Hotel Quinta da Serra

Henk B
5-1-2017

Hotel Quinta da Serra is een mooi resort in de bergen van Madeira. Het hotel is aangenaam en schoon. De kamers zijn comfortabel. De inrichting is wat zakelijk te noemen, niet direct romantisch. Het hotel heeft prachtig binnen-zwembad met een glazen dak en ook de mogelijkheid om buiten te zonnen op ligstoelen. Het hotel heeft een mooi en ruim restaurant waar het ontbijt en ook het diner - met prima kaart - wordt geserveerd. Personeel is vriendelijk en service-gericht. Het hotel is een absolute aanrader voor degene die van rust houdt.

In de directe omgeving van het hotel is helemaal niks, het ligt aan een weggetje richting 'nowhere', bijna in de wolken. Een waarschuwing voor degene die dit hotel via touroperator wil boeken: reserveer bij hen geen auto! Zij werken samen met een malafide verhuurder, die oude, slecht onderhouden auto's aanbiedt met +100.000 km op de teller. Levensgevaarlijk! Daarbij smeren ze je ook ter plekke een extra verzekering aan. Doe dit dus niet, als je leven je lief is. Er rijdt ook een shuttle-busje van het hotel op bepaalde tijden naar de hoofdstad Funchal. De rit duurt ongeveer een half uur, dat is prima te doen. Het hotel wordt door overwegend Nederlanders - groepen! - bezocht. In het restaurant kan je hun geschreeuw uiteraard boven alles uit horen. Het beste reserveer je een tafeltje aan de raamkant, weg van 'de ellende', dat is prima te doen.

Oude reviews (archief)

Nee, nooit meer

ej
8-10-2016

De ligging van het hotel is dramatisch, na twee uur zoeken (Tomtom, en apps gaan je echt niet helpen) zijn we uiteindelijk begeleid door een taxichauffeur bij het hotel aangekomen hoog in de bergen.

Prachtige tuin met eeuwenoude bomen , een goed hotel, lekker rustig om je te laten verwennen.

Personeel is super.

Kamers zijn zeker geen 5 sterren, maar wel goed. Eten is biologisch maar te duur (te veel liflafjes voor ons, twee boterklontjes op een steen, 3 flinter dunne plakjes biet met een sinaasappelschijfje,een vingerhoedje zalm met drie speldenknopjes appelsiroop als voorgerechtje (wel gratis) maar poeh poeh.

Hoofdgerechten vis en vlees waren goed maar niet echt een smaaksensatie voor die prijs.

Gezien de heenreis die we met een huurauto (via kleine kriebel weggetjes) moesten afleggen (zo rond 9 a 10 km) was het animo om uitstapjes te maken niet groot. Er is echter niets te doen nabij het hotel. Je moet echt die 9 a 10 km afdalen om van daaruit iets te kunnen ondernemen of te eten in een restaurant..

Niet Nog een keer!

Geert
1-10-2016

Zeer vriendelijk personeel met prima service.

Het hotel was ons "vergeten", waarna we een upgrade kregen naar een grandioze suite. Het hotel maakt de 5-sterren waar!

De eerste vraag van de receptie "of we het goed hadden kunnen vinden?" werd door ons niet als enige negatief beantwoord. Het hotel ligt namelijk 9 km omhoog rijden bij Camara de Lobos, en over zeer steile stukken die je met je huurauto maar amper op komt (sommige zelfs niet). Een uitje of excursie vanaf deze plek is geen aanrader!

Het hotel heeft een restaurant op "biologisch-ecologisch" (o.i.d.) verantwoorde wijze. Goed ontbijtbuffet (met zelfs champagne en zalm).

Het diner bij halfpension (je kunt daarbij aanschuiven voor €25, maar achteraf is ons daarvoor €35 berekend) is prima, maar gaat aan een snelle lopende band; in 40 minuten een 4-gangen diner, en dan hopen dat je geen hele fles wijn hebt besteld, want dan blijf je vermoedelijk te lang zitten.

Een prima, netjes en schoon overdekt zwembad met apart horecagedeelte, dat echter niet permanent bemand wordt.

Het hotel is gevestigd in Jardim da Serra, wat in werkelijkheid zeer ver bij het centrum van Camara de Lobos vandaan is. Dit hotel is eenvoudig te bereiken door allereerst afslag 5 te nemen op de snelweg (Camara de Lobos), vervolgens Eto. C. de Lobos te volgen, wat staat voor Estreito De Camara de Lobos en daarna borden met Jardim da Serra aan te houden totdat het hotel aangegeven wordt op borden. Veel toeristen hebben moeite met het vinden van het hotel.

De ligging van het hotel is niet ideaal. De weg omhoog duurt ongeveer 20 minuten en er zijn weinig restaurants en winkels in de buurt. Daarvoor moet je afdalen naar het centrum van Camara de Lobos. De kamers zijn eenvoudig en niet luxe te noemen voor een 5-sterren hotel. Service, zwembad en het eten zijn daarentegen fantastisch! Heerlijk hotel om jezelf te laten verwennen. Voor bezienswaardigheden moet u afdalen naar beneden. Enkel is er één bezienswaardigheid in de buurt: de wandeling naar de Pico Grande (erg zwaar, maar wel mooi!!)

We hebben een aantal aanbieders voor Quinta da Serra voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Quinta da Serra in Camara de Lobos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Quinta da Serra zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Quinta da Serra scoort een 6.94 uit 10 op basis van 6 reviews.