Ribeira Grande

Reviews over Ribeira Grande

Een mooi gelegen accommodatie

Verwijst,
    8-9-2010

Twee weken in appartement in het landhuis "Casa Pico do Arde" verbleven. Een mooi gelegen accommodatie. Ruime opzet en voorzien van alle gemakken. Mooie ligging, buiten het centrum van het dorp Ribeira Grand, met de geweldig zicht op de bergen en de zee. Ligt niet dicht bij het strand, maar per auto snel te bereiken. Ligt aan de noordkant van het eiland mooi centraal en buiten de drukte van de zuidkant (met name Ponta Delgada en omgeving). Ponta Delgada is wel per auto binnen een kwartier te bereiken. Een goede uitvalbasis voor het gehele eiland Sao Miguel. Aardige eigenaren en zeer behulpzaam. Dagelijks verse broodjes aan de deurknop. Bijna dagelijks werd het bed opgemaakt en het ontbijtservice en glazen voor je afgewassen. Kortom: een goede service. Echt een aanrader voor mensen die de drukte van de hoofdstad Ponta Delgada en directe omgeving en het massatoerisme willen vermijden.

Gereisd met partner in augustus 2010

Veel weg en weinig thuis dan een prima plek

Marit,
    5-8-2010

Op zich is het wel een prima appartement. Het is echter geen 4 sterren, maar drie zoals aangegeven op de deur van het gebouw. Het appartement was schoon en er werd goed voor gezorgd. Airco was stuk, maar we kregen daarom een ander appartement. Goed geregeld, ook waren de mensen wel erg behulpzaam, maar niet iedereen sprak engels. Veel straathonden en dat zorgde 's nachts inderdaad wel eens voor veel herrie. Daarnaast ook de plaatselijke jeugd die zo af en toe het pleintje vlakbij gebruikte tot diep in de nacht. Zwembad was schoon. Er waren ligbanken, maar wel een beetje te weinig voor het aantal bewoners. Verder lampen stonden scheef en dus was dat een beetje onverzorgd. De afwas werd de eerste twee dagen gedaan. Daarna kregen we afwasmiddel met afwasborstel. Handdoeken redelijk schoon. Bedden hard, maar wel oke. Ontbijt erg minimaal, geen aanrader. Eten was alleen maar lunch verkrijgbaar. Erg achteraf buurtje, niet prettig om in de avond rond te lopen. NL buren zorgde voor gezellighei

Gereisd met partner in juli 2010

nooit meer

de goeij,
    31-8-2009

was wel een goed apartement niet veel nederlanders heel erg fijn eten was niet helemaal goed warm hebben er wat van gezegt was daarna goed niet veel keuze van groente maar vlees en vis keuze goed walvisen wel gezien maar dolfijnen wilde niet komen was wel leuk met de boot maar veel klapen op het water em harden .

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

de perfecte accomodatie

Rens en Margot,
    8-10-2008

Het verblijf in casa pico arde heeft onze vakantie helemaal compleet gemaakt. Het is een prachtig appartement, geweldige eigenaars, perfecte omgeving waar je heerlijk kunt ontspannen en heerlijke verse broodjes 's morgens. Het appartement biedt een overvloed aan ruimte en een geweldig uitzicht over de bergen en de zee. Het ligt in het midden van het eiland waardoor alle bezienswaardigheden op perfecte afstand liggen. Het ligt in een prachtig traditioneel dorpje waar toerisme (tot nu toe) zich nog niet gevestigd heeft. Ponta Delgado, is veel drukker en kent veel meer toerisme. Wat ons betreft komt dit niet ten goede van dit mooie land. Wij gaan daarom ook nog snel terug voordat ook dit land omgebouwd is tot een toeritische trekpleister. We zijn verliefd geworden op dit land en een verblijf is casa pico arde is echt een waardevolle toevoeging aan je vakantie.

Gereisd met partner in september 2008

geweldig, een aanrader

Petra Jansen,
    28-9-2008

Als je van rust houdt en toch van comfort is dit een prima locatie. Loopafstand naar standje was te doen. Elke ochtend verse broodjes!, dagelijks opgemaakt bed en nieuwe handdoeken ! En dat alles op een prachtig eiland

Gereisd met partner in september 2008
Ribeira Grande scoort een 6,5 uit 10, op basis van 2 reviews