Sorteren

Reviews over Horta (eiland Faial)

De haven van Horta is gezellig!

Pieter
    10-6-2017

Ga bij mooi weer op het terras van Peter Sport zitten!

Grandioos

L. Gielbert
    29-8-2015

Op vrijdagavond een walvistrip geboekt naast Peters cafe. De volgende mrgen om 8.30 uur aanwezig en voorlichting gekregen over de boot en de te verwachte soorten dolfijnen en walvissen. Vervolgens werd meegedeeld dat er die dag geen walvissen waren waargenomen. De keuze was om gratis om te boeken naar de maandag of om dolfijnen te gaan kijken. Omgeboekt naar maandag en verwelkomt met de woorden dat we geluk hadden vandaag endat er walvissen gezien waren. Op zee door twee aanwezige biologen uitmuntend voorgelicht en een groep Risco dolfijnen, zeeschildpadden en 2 potvissen gezien. Op de terugweg werd ineens de koers verlegd omdat er een vinvis was waargenomen, hetgeen in deze tijd van het jaar vrij zeldzaam is. Een half uur later de vinvis gespot (heel dichtbij) die herhaalde malen opdook. Vlak bij de haven werd opnieuw de koers verlegd en kregen we als toegift nog een groep dolphins te zien.

Vooral voor liefhebbers van vulkanisme, rust en natuur is er volop te beleven op de Azoren..

mooi vulkanisch eiland, rustig en goed weer

Lieve Heyde
    31-7-2015

Van hieruit ideaal om eiland Pico en Sao Jorge te bezoeken want Horta is klein en op enkele dagen ben je rond. Alles vooraf regelen en vastleggen want er is geen ruimte voor improvisatie, dit gaat niet met de Portugezen. Zeker de Caldeira wandeling doen en whalewatching. Geen last van drukte, weinig toeristen. Prachtige natuur!

Mooi eiland

Kevin
    17-5-2015

Prachtig eiland, en goede uitvalsbasis om walvissen te gaan spotten

De wandeling rond de Caldaira (8km) is bij open weer een absolute aanrader

Prachtig eiland.

Gonny en Hans
    4-5-2015

Gezellige haven, waar ongeveer alles zich afspeelt. Zeer rustig op het eiland,zonder megatoeristenhotels en dito boulevards.

Horta (eiland Faial) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 38 reviews