Tavira

Reviews over Tavira

Gezellige stad

JvD,
    11-7-2018

Leuke, oude stad dichtbij de Spaanse grens. Mensen wonen en leven er, en het is niet zo'n toerisrenstadje, waar je over struikelt in de Algarve. Veel leuke restaurantjes en barretjes, de shoppingmall vonden we tegenvallen, het was of heel goedkoop en van slechte kwaliteit of te veel te duur. Er zijn verschillende strandjes om de stad, waar je met een bootje, treintje of lopend naar toe kan. Vermijd het restaurant tegenover de Romeinse brug, er staat een propper die tegen je gaat schreeuwen als je er niet wilt eten.

Gereisd met vrienden in juni 2018

Historisch, authentiek toeristisch plaatsje

Fam v. Bree,
    30-6-2017

In de oost Algarve is Tavira nog een van de weinige plaatsen waar ondanks het toerisme het Portugese karakter nog bewaard is gebleven.

Het centrum is sfeervol en levendig en er zijn goede restaurants, terrassen en winkeltjes.

Oude stadsmuren, de Romeinse brug en kerken zijn het bekijken waard.

Vanuit Tavira vertrekt een veerboot naar Ilha de Tavira voor een heerlijke stranddag op een leuke locatie.

Gereisd met partner in juni 2017

Aan de gilao rivier

givago,
    8-11-2014

mooie stad met zijn romeinse brug,oude kerken en smalle straatjes.Voorl de kerk "igreja da misericorda" is binnenin heel mooi versierd met azulejas.Foto's maken mag niet ,wel prentkaartjes kopen aan 1€ 't stuk.

Mooi uitzicht over de stad vanop de moorse muren waar ook een tuintje is.Mooie stad om in te wandelen.

Gereisd met partner in september 2014

Tom,
    11-10-2014

mijn oma heeft er destijds een huis gehad midden in het centrum boven een winkeltje. Was een mooie tijd in deze geweldige stad. mooi kasteel daar. leuke schildpadden en lekkere restaurants aan t water. en toen was er een groen treintje die vond ik ook geweldig. lekkere ijs winkel. ben ook in de water toren geweest met aan de binnenkant een map van Tavira. Kasteel werd toen goed onderhouden. wij hadden het huisje met het zwembad wat je kun zien als je in de hoek van t kasteel stond. met allemaal fruit bomen in de tuin. er is ook een leuke haven. het centrum van faro(waar je met de trein heen kan) is erg mooi. met een waterval midden in het plein. grote en mooie winkels. ik ga graag hier ooit nog naar toe als ik de kans heb. Het was een leuke tijd toen.

Gereisd anders in januari 2008

Een prahtig historisch stadje

Wim,
    2-4-2014

Tavira is een charmant en een schilderachtig stadje met bijna 12.000 inwoners. Er zijn daar bijna 20 kerken en een aantal historische stadspaleizen. In het centrum en langs de rivier kun je goed wandelen, veel smalle straatjes en verschillende pleintjes. Als je Tavira goed wil bekijken heb je zeker een dag nodig. In Tavira heeft de tijd stil gestaan en de oude gebouwen worden goed bijgehouden.

Gereisd met vrienden in januari 2014
Tavira scoort een 8,5 uit 10, op basis van 142 reviews