Sagres

Reviews over Sagres

Klein dorpje

givago,
    10-11-2014

Sagres is een klein dorpje waar Hendrik de Zeevaarder een zeevaartschool liet oprichten van waaruit de ontdekkingsreizen in die tijd vertrokken.Er zijn mooie beschutte stranden en men kan er in verschillende restaurantjes terecht,er staat ook een oud fort.

Gereisd met partner in september 2014

Cultuur, Strand

Roza Finet,
    5-11-2012

Ideaal voor een dagtrip met gans de familie. Mooie omgeving, prachtige kliffen, ideaal voor een wandeling. Sagres was het vertrekpunt van vele ontdekkingsreizen. De Portugezen dachten dat het hier het einde van de wereld was.

Gereisd alleenreizend in Sun Jan 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie omgeving

Vermolen,
    16-9-2012

Hebben er net weer 2 weken Sagres op zitten! Vorig jaar ook geweest. Heerlijk eten met spectaculair uitzicht over de baai!! Kortom een absolute aanrader voor als je van een mooie omgeving houdt, een heerlijk climaat en lekkere zee.

Gereisd met vrienden in september 2012

Winderige stad

Toon,
    28-9-2011

Sagres zelf is niet heel bijzonder, al komt daar natuurlijk wel het bekende bier vandaan... Interessanter is natuurlijk de Cabo Sao Vicente, de uiterste zuidwestpunt van Europa. Uiteraard is hier een hele toeristenkermis rondom ontstaan (toen nog niet zo erg). Het uitzicht daar is natuurlijk fantastisch, met de op de rotsen slaande branding (zelfs als het rustig weer is). Het waait er altijd hard of minder hard en er zijn kraampjes waar ze schapewollen truien verkopen. De locatie maakt dat je er een keer geweest moet zijn, en inderdaad: de laatste hamburgerkraam voor New York. Zou zo maar nog eens een keer terug willen.

Gereisd met partner in Sat Aug 01 1987 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prima locatie

Ton en Heleen,
    2-7-2010

Sagres heeft niet echt een gezellig centrum. Wel in de directe omgeving een aantal mooie stranden met keuzes aan de zuid en westzijde van de Algarve. Wel enkele goede restaurants gevonden waaronder Vila Velha (lastig te vinden) en Telheiro do Infante (goed aangegeven middels borden). Als uitgaanstip kunnen wij de boottochten op zoek naar de dolfijnen zeer aanbevelen.

Gereisd met partner in Fri Jul 02 2010 13:00:27 GMT+0000 (UTC)
Sagres scoort een 8,3 uit 10, op basis van 27 reviews