Appartement Quinta do Mar da Luz

Appartement
Appartement Quinta do Mar da Luz
8,2

We hebben een aantal aanbieders voor Quinta do Mar da Luz voor je op een rij gezet:

30 reviews over Appartement Quinta do Mar da Luz in het Nederlands

Gewoon goed!

Johan
1-9-2017

Mooi rustig gelegen park, met uitstekend ontbijt en vriendelijk behulpzaam, Engels sprekend personeel. Het park bestaat uit 3 clusters, wij zaten voor ons gevoel in een uithoek, maar in de praktijk viel het mee, met een paar minuten lopen waren we in de ontbijt gelegenheid. Bij de bar/receptie is de WiFi, wel slim van ze, neem je wellicht wat te drinken!

Ook een goede gelegenheid om andere bezoekers te ontmoeten, je kan er prima zitten op de veranda.

Vele bezoekers hebben erg moeten zoeken om het te vinden, wij hadden op de website de coordinaten op de navigatie gezet, we werden voor de deur afgezet. Wij vonden de stranden aan de westkust het meest imponerend, golven en hoge kliffen schitterend.

Prachtige locatie!

Scholtens
21-5-2017

Wanneer je rust en ruimte zoekt en van de natuur houdt ben je hier helemaal op je plek. We hadden appartement 808 wat je een prachtig uitzicht oplevert over de Atlantische Oceaan. Het appartement was eenvoudig ingericht met harde stoelen en een bank waar je niet echt lekker op kunt zitten. Het bed in onze appartement was voor ons prima. Heerlijk geslapen. ( 2 eenspersoonbedden, tegen elkaar aangezet ) Douchen moest terwijl je staat in de badkuip, maar op de douche zelf is niets aan te merken. Het personeel is erg vriendelijk, gastvrij en zeer behulpzaam. Het ontbijt is onvoorstelbaar goed. Het appartement word 5x per week schoongemaakt. Enig minpunt is dat je er niet kunt dineren.Daarvoor moet je naar Burgau, Luz of eventueel Lagos. Burgau en en Luz kun je lopend doen ( 1,5 tot 3 km ). Een auto erbij is geen overbodige luxe. Het complex ligt een beetje afgelegen en het appartement is gehorig.

Dirk
30-3-2017

Gewoon goed,vriendelijk personeel.mooie tuin en je loopt in 2 min naar de kliffen voor een prachtig uitzicht.Wij hadden los staand huisje,erg prettig.Auto heb je wel nodig.Ontbijt was heel erg goed en er ontbrak ons aan niets..

Helemaal Top, super!

Yvonne
21-3-2017

Als je van de natuur houd en rust ben je hier zeker op je plek. Gastvrije mensen en niets te veel als je slecht ter been bent. Een prachtige tropische tuin. Leuke dorpjes op 1,5 km afstand waar nog niet het massa toerisme komt.Het echte Portugal. Een ontbijt voor maar 7 euro en zoveel keus.Een auto is zeker aan te raden, maar ook daar kunnen ze voor zorgen.Wandelen op de kliffen met magnifieke uitzichten. In Sagres met zee biologen op zoek naar dolfijnen.Het oude Lagos met aan de kust Ponte da piedade, de bergen in naar Monchique, Cabo de Sao Vicente, de kust bij Carrapateira. Te veel te zien en te doen in 1 vakantie. Veel dank aan Quinta do Mar da Luz.

Warm onthaal

D. van der Heide
15-3-2017

Wat een gastvrijheid die je ervaart, aan de receptie en in de eetzaal, niets is teveel, ze regelen alles voor je !

Het is waar dat het park afgelegen is en dat je een auto nodig hebt, maar voor mensen die oog hebben voor de natuur is het een prachtige plek !

Je loopt zo vanaf het park langs de rotsen naar een naburig dorpje, schitterend.

Niet voor herhaling vatbaar

Fam. Meendering
9-2-2017

Park ligt erg rustig , maar tevens wat afgelegen. Een auto is vereist. Het park is gedateerd, de tuin behoeft een flinke opknapbeurt. Wij verbleven in een tweekamer appartement, waar in de woonruimte geen verwarming was, wat wel vereist is in deze periode. Het zitmeubilair is spartaans, ontspannen zitten is er niet bij. Het interieur doet wat somber aan door de donkere kleurstelling, een likje verf zou wonderen doen. Het interieur was wel netjes en er werd wel goed schoongemaakt. Douchen moest in een badkuip wat niet optimaal is. Bij aankomst was er geen koffieapparaat, wat bij navraag wel geplaatst werd. Een radio/cd speler o.i.d was niet aanwezig. Het bed was wel hard (maar dit schijnt gebruikelijk te zijn in Zuidelijke landen. Het appartement was erg gehorig. Het terras was voorzien van zeer oncomfortabele ijzeren stoelen en tevens was er geen enkele privacy, je zat bij wijze van spreken bij de buren op het terras. Wij hadden logies/ontbijt; ontbijt was goed.

Oude reviews (archief)

Midden in de natuur

Jacco
29-9-2016

De appartementen bevinden zich in een parkachtige omgeving met veel tropische planten en bomen. Je bevindt je in een prachtige tuin waarvan de planten wel enig onderhoud behoeven. In het complex is het heerlijk rustig, pas in de ontbijtzaal realiseer je je hoeveel mensen er zijn. Het ontbijt is grandioos, aan niets gebrek. Behoefte om met champagne te ontbijten? Ook dat kan.

De huisjes liggen in clusters van 3 à 4 verspreid over het terrein, maar binnen zo'n cluster is er weinig privacy. Dat geldt voor het terras en bovendien zijn de huisjes erg gehorig. Er zijn 3 zwembaden maar ze zijn klein. Bij een enkele is een buitendouche. Wij hebben fietsen gehuurd om daarmee naar Burgau of Praia da Luz te gaan, waar je goed kunt lunchen of dineren. In Burgau is Tasty Spot een aanrader. Voor het verder verkennen van de omgeving is een auto onontbeerlijk.

Heerlijke accomodatie

Inèz
19-9-2016

Een heerlijk rustige plek. Wij hadden een vrijstaande bungalow met een fijn, vrij terras aan de andere kant van de weg. Er zijn drie (kleine) zwembaden, fijn koel water en mooi aangelegd. Je hebt wel vervoer nodig; je kunt er 's avonds niet eten; daarvoor moet je naar Burgau (5 minuten rijden) of Luz (10 minuten). Wij hebben heerlijke cataplana gegeten in restaurant Caravelo in Burgau; op donderdagavond komt er een zanger fado zingen. Goed eten en fijne bediening. Een aanrader! Er is een klein strandje in Burgau, Luz is wat toeristischer en drukker. Wij hebben prachtig gewandeld vanuit Caldas de Monchique; een van de gemarkeerde wandelingen in de Algarve. Een andere mooie wandeling voert door het natte gebied ten zuid westen van Portimao (start vanaf het station van Mexilhoeira). Veel vogels gezien!

Tsja wat moet je ervan vinden?

Ruud
26-6-2016

Deze accommodatie levert dubbele gevoelens op; de huisjes zijn binnen gezellig maar ook wel heel sober, badkamer met gammele douche, zeer gehorig (je hoort de buren snurken), en een groot gebrek aan privacy. De terrassen zijn zodanig (klein) dat het lijkt of je bij je buren aan tafel zit. Je zit elkaar dus wat ongemakkelijk aan te kijken. De zwembaden zijn mooi schoon maar de tuinen worden beperkt onderhouden. Achterin bevindt zich een stinkende vijver die goed is voor een ware muggeninvasie! Het ontbijt is zoals ook in andere reviews te lezen is echt super! Auto moet vanwege zeer geïsoleerde ligging. Personeel is overwegend vriendelijk m.u.v. receptiepersoneel. Leuk voor een keer maar niet voor herhaling vatbaar en dus geen aanrader.

Het ontbijt, de mooie omgeving, de vriendelijke en behulpzame mensen, de dagelijkse schoonmaak van de accommodatie en ga zo maar door.

Wij hebben hier een topvakantie gehad. Heerlijk genoten van de rust en de natuur. 'savonds reden we vaak naar Lagos om een hapje te eten en op een terras of in een kroegje voetbal te kijken.

De bedden waren wat minder, maar de airco maakte veel goed als je het hebt over slaapgenot :)

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Quinta do Mar da Luz in Praia da Luz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Quinta do Mar da Luz zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Quinta do Mar da Luz scoort een 8.15 uit 10 op basis van 31 reviews.