Géén boekingskosten

Appartement Quinta do Mar da Luz

PortugalAlgarvePraia da Luz

We hebben de beste aanbieders voor Appartement Quinta do Mar da Luz voor je op een rij gezet:

8.1FantastischScore uit 40 reviews

• 7.1Inrichting

Appartement info

• Sportfaciliteiten
Meer appartement info

Wauw! Quinta do Mar da Luz ligt heerlijk in een rustige omgeving in de Algarve. Het is de ideale uitvalsbasis voor jouw vakantie in Luz! Je komt heerlijk tot rust bij dit drie sterren complex. Breng jij een dagje door aan het zwembad? Of ga jij vandaag toch naar het strand? Wie de omgeving wil verkennen brengt een bezoekje aan het centrum van Praia da Luz!

De ligging

Quinta do Mar da Luz ligt in een rustige omgeving in Luzin de Algarve. De omliggende natuur is rotsachtig met kliffen. Het is ongeveer 1 kilometer lopen naar het zandstrand, waar je heerlijk van de Portugese zon geniet. Door de rustige ligging is het ongeveer 2 kilometer naar winkeltjes en restaurantjes in Burgeau. Een andere optie is een bezoek aan het centrum van Praia da Luz, wat op ongeveer 4 kilometer afstand ligt. Hier vind je nog veel meer restaurants en winkels!

We raden je aan om tijdens je verblijf bij Quinta do Mar da Luz een auto te huren, omdat veel voorzieningen een paar kilometer verderop liggen. Met je huurauto rij je zo naar Lagos, waar je allerlei culturele bezienswaardigheden bekijkt in het historische centrum. Een andere optie is Sagres Point, het meest zuidwestelijke punt van heel Europa!

Het hotel en faciliteiten

Quinta do Mar da Luz is een drie sterren complex, dat kleinschalig en authentiek aanvoelt. Na aankomst bij het complex staat het vriendelijke personeel voor je klaar bij de receptie. Hier kan je gratis gebruik maken van de WiFi. Het complex heeft drie zwembaden, waar jij terecht kan voor wat verkoeling. Na het zwemmen plof je neer op een ligstoel op het zonneterras. Ook aan de kleine gasten is gedacht: er is een speciaal kinderbad.

De kamers

Bij Quinta do Mar da Luz kan je normale hotelkamers en appartementen boeken. Ze beschikken allemaal over airconditioning en verwarming. Alle accommodaties hebben een privébadkamer met bad of douche, toilet en haardroger. Daarnaast hebben ze een balkon of terras met zitje.

Het verschil in kamers

De hotelkamers hebben airconditioning, verwarming, een kluisje en een zithoek met televisie. Ze zijn ongeveer 15 m² groot.

De 1-kamerappartementen zijn geschikt voor maximaal twee gasten. Er is een woon- en slaapkamer met twee eenpersoons bedden. Verder is er een kitchenette met een koelkast, 2 kookpitten, een toaster en een koffiezetapparaat

De 2-kamerappartementen zijn geschikt voor maximaal drie gasten. Ze zijn vergelijkbaar met de 1-kamerappartementen, maar dan met een eenpersoonsslaapbank in de woonkamer en een tweepersoonsbed beneden of op de vide die bereikbaar is via een trap.

De 3-kamerappartementen zijn vergelijkbaar met de 2-kamerappartementen, maar dan met een extra tweepersoons slaapkamer. Hier kunnen maximaal vier gasten verblijven.

Sport en entertainment

Tijdens je vakantie bij Quinta do Mar da Luz kan je een verfrissende duik nemen in één van de drie zwembaden. Als gast maak je gratis gebruik van de fitnessruimte. Tegen betaling kan je tennissen en tegen betaling kunnen er bij de receptie fietsen worden gehuurd. Zo ontdek je op sportieve wijze de omgeving!

Eten en drinken

Je verblijft bij Quinta do Mar da Luz op basis van logies of logies en ontbijt. Daarnaast is er een bar, waar heerlijke drankjes worden geserveerd. Voor het diner bezoek je een leuk restaurantje in de omgeving van het complex.

Goed om te weten

Quinta do Mar da Luz ligt in een rustige omgeving. De dichtstbijzijnde winkeltjes en restaurants liggen op 2 kilometer afstand. Daarom raden we je aan om een auto te huren.

Sommige kamers zijn verdeeld over twee verdiepingen, die verbonden zijn via een trap. Deze kamers zijn minder geschikt voor gasten met verminderde mobiliteit.

40 Reviews over Quinta do Mar da Luz

• 8Stefan & Farida28-11-2021

Genoten van zonnig Portugal

Wij hebben hier een week verbleven van 21 november tot en met 27 november. Het complex is kleinschalig ingericht inclusief zwembaden echter gezien de tijd van het jaar hier geen gebruik van gemaakt. Ik kan mij echter voorstellen dat dit in de zomer een aanvulling kan zijn om af te koelen. Wel is het gehorig en licht gedateerd, echter gezien het bedrag wat wij betaald hebben zal ik hier niet verder over klagen. De locatie is perfect, direct aan de zee met mooie wandelpaden naar Luz en Burgau, dit is zeker een aanrader. Wij hebben de reis geboekt inclusief een huurauto, dat is gezien de liggen in het appartementen complex ook wel een vereist. Met de auto hebben wij leuke uitstapjes gemaakt ie buurt en heerlijk gegeten bij o.a. restaurant Bombordo in Burgau, dit is zeker een aanrader! Wij zijn ook een dag naar Lissabon geweest, wij hebben de sneltrein genomen van Tunes nabij Albufeira. Kortom een leuke weekje weg in Portugal!!!

• 9Natuur
  • 8Esther14-11-2021

Onverwachts prachtig!

Wat zijn wij verrast door deze accomodatie. Een mooi aangelegde tuin met daarin de huisjes verspreid. Wij zaten in de nieuwe gebouwen aan de andere kant van de weg waar ook een zwembad is. Iedere ochtend een uitgebreid ontbijt, dat constant werd bijgevuld. Kamers traditioneel maar schoon en verzorgd. Tussen de plaatsjes Burgau en Praia,da Luz met mooie zandstranden en leuke restaurantjes. Je hebt wel een auto nodig. Portugal in November is heerlijk.

• 9Natuur
  • 9Nikki11-11-2021

Prachtig!

Een stukje paradijs op aarde. Werkelijk zo mooi. De ontvangst is heel gastvrij. Wij kwamen om 00.30 uur aan en de receptionist zat netjes op ons te wachten. Bracht ons naar de kamer waar we heerlijk rustig konden slapen. De volgende ochtend word je verblijd met een prachtig uitzicht! Wauw!

Het ontbijt buffet is uitgebreid en je zit op een heerlijke plek met uitzicht op zee.

Ligging is prima.

Wij hebben enorm genoten!

• 10Natuur
  • 7Tine22-02-2020

Heerlijk verblijf gehad.

Heerlijk appartementen complex in Portugese stijl. Verwacht hier geen luxe, maar alles is wel netjes verzorgt. Vriendelijk personeel, kamer wordt iedere dag schoongemaakt. Ontbijt buffet is niet overdadig, maar wel lekker en voldoende. In de omgeving is voldoende te doen en te zien. Vanaf het appartement is het 5 minuten wandelen voor prachtige htige uitzichten over de zee en de kust van de Algarve.

• 7Rob16-10-2019

Prima verblijf voor gebiedsverkenning.

De eerder gelezen kreet "rustiek" is terecht. Het oogt wat oud. De opvang was perfect. In eerste aanleg kregen we een appartement waarbij voor het slaapgedeelte een trap moest worden beklommen. Gezien de knieproblemen van mijn vrouw was dit niet ideaal. Dit direct gemeld en binnen een kwartier hadden we een gelijkvloerse upgrade (iets bijbetalen). Enige nadeel in dit appartement was het smalle tweepersoonsbed. Dat was voor ons echt te smal. Ontbijtvoorziening is prima (oké, brood is niet echt je van het, maar de rest is uitstekend) met o.a. twee prima koffiemachine's. Het complex is keurig onderhouden. Schoonmaak prima. Wil je wat meer dan alleen rond het zwembad hangen, dan is een huurauto inderdaad een must. Als je die hebt, blijf dan vooral niet alleen bij de kust (wordt aardig commercieel) maar trek vooral eens iets naar het noorden.

• 8Jum &Patricia16-09-2019

Goed verblijf

We zaten in het nieuwere gedeelte van het complex. De kamer was prima en schoon. Je hebt wel een auto nodig om ergens te komen. Maar wij hebben genoten en veel uitstapjes gedaan.

• 8D.08-08-2019

Prima verblijf

Accommodaties liggen verspreid over het park. Alles is parkachtig aangelegd. Kamer 405 lag aan het (koude) zwembad. Bedden waren voldoende. Badkamer was in orde, wel douchen in bad, maar dit was voor ons niet storend. Dagelijkse schoonmaak. Airco koelde niet goed, maar door de lagere temperaturen 's avonds was dit niet erg. Op de begane grond wel oppassen met mieren. We moesten een stukje lopen voor het ontbijt, maar geen probleem. Ontbijt was goed (diverse broodjes, kaas, vleeswaren, ei, bacon, tomaat, groentes, koekjes, fruit, yoghurt, muesli e.d., koffie, thee, sap) en werd tot het eind toe aangevuld. Verder geen mogelijkheden tot eten (lunch/diner) dus daarvoor moet je op pad. Mede daarom is een huurauto erg prettig. Binnen 5 minuten ben je in Burgau en binnen 10 min. in Luz. 's Avonds was het best fris (lees: vest + lange broek aan). Dit hadden wij eind juli niet helemaal verwacht. Personeel was aardig en wilde graag helpen.

• 9Fam. Kielen08-08-2018

Fantastische accomodatie

Bij aankomst was er een probleem met het appartement, doordat er een lekkage was geweest. Er werden ons hierop 2 opties aangeboden. 1 We konden een groter huisje verkrijgen op een ander park van dezelfde eigenaar, of 2 we sliepen 1 nacht op een andere kamer, en zouden daarna een groter appartement krijgen met de gehele periode gratis ontbijt. Wij hebben optie 2 gekozen. Tevens, omdat het wat langer duurde kregen we een gratis een zeer uitgebreide lunch. De volledige accommodatie werd om de dag schoongemaakt en voorzien van schone handdoeken. Het ontbijtbuffet is zeer uitgebreid en wordt tot het einde constant aangevuld. Het personeel is zeer vriendelijk, en doet er alles aan om je verblijf er zo geweldig mogelijk te maken. Niets is te veel. de tuin is mooi en voorzien van rustige zwembaden. Tevens hebben ze er sinds kort een restaurant bij, waar je voor een schappelijke prijs kunt genieten van oma's keuken.

• 8Paul de Vries06-07-2018

Fraai gelegen complex met wat kanttekeningen

Fraai en zeer rustig gelegen complex in tropische tuinen. Wel ver van leuke dorpjes om te eten en/of een terrasje te pakken. Accomodaties zelf wel enigszins verouderd (noemt men "rustiek") en dat zou aangepakt moeten worden. Goed werkende A/C. Uitstekend en veelomvattend ontbijt. Zeer vriendelijk en deskundig personeel wat ook echt meedenkt met de klant.

• 7Johan01-09-2017

Gewoon goed!

Mooi rustig gelegen park, met uitstekend ontbijt en vriendelijk behulpzaam, Engels sprekend personeel. Het park bestaat uit 3 clusters, wij zaten voor ons gevoel in een uithoek, maar in de praktijk viel het mee, met een paar minuten lopen waren we in de ontbijt gelegenheid. Bij de bar/receptie is de WiFi, wel slim van ze, neem je wellicht wat te drinken! Ook een goede gelegenheid om andere bezoekers te ontmoeten, je kan er prima zitten op de veranda. Vele bezoekers hebben erg moeten zoeken om het te vinden, wij hadden op de website de coordinaten op de navigatie gezet, we werden voor de deur afgezet. Wij vonden de stranden aan de westkust het meest imponerend, golven en hoge kliffen schitterend.

Appartement Quinta do Mar da Luz info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Maaltijden