Olhão

Reviews over Olhão

Echt genieten!

Henriette tischler
    1-12-2018

Een hele ruim opgezet appartement Selina met alle gemakken voorzien. het dorpje is pittoresk maar je kunt er heerlijk struinen door de oude straatjes vele winkels. Echt een vissersdorpje. Er is geen kust of strand waar je kunt zwemmen maar daar is een hele mooie oplossing voor. Voor een paar euro vaar je naar 1 van de 3 prachtige eilanden waar zelf paradijselijk strand is! Je kunt met een inderdaad naar de groeten plaatsen als Faro Albufeira. Of pretparken voor de ki deren daar zinn een aantal van in de buurt. We zijn ook nog naar een mooie outlet geweest.Ik heb zelfs flamingo’s in mijn voortuin gehad!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2018

Heel veel mogelijkheden voor een geweldige tijd

Ina de Rijk
    12-11-2018

Ik verbleef met mijn vriendin in een B&B ongeveer 10 min met de auto van OLHÃO. De plaats is een origineel vissersdorp met de grootste vismarkt van de Algarve in een door Gustave IJfel ontworpen gebouw. De vele pitoreske straatjes met de gezellige restaurantjes n nodigen uit dot een wandeling en een drankje. Het natuurpark Ria Formosa is zeker een bezoek waard. Vanuit Ojhão hebben een aantal mooie dorpjes/stadjes in de omgeving bezocht.

Gereisd Met vrienden in september 2018

Portugal de Algarve, net een tikkeltje anders!

Aurora
    8-11-2018

Olhão is een klein dorpje in de Algarve; Portugal op 15 minuten afstand van Faro en de luchthaven van Faro. Rustige uitvalsbasis voor zowel jonge als oude stellen of gezelschappen. Echt een typisch Portugees dorpje in een rustige natuurrijke omgeving. Wij zaten in hotel Marina Spa met uitzicht over de haven en tal van ontspannings faciliteiten. Het restaurant van het hotel zelf was geweldig; lekker eten en de service picobello! Met kids kun je dolfijnen spotten, watersport activiteiten beoefenen in Faro of winkelen in de mega outlet van Olhao. Wij hadden een auto gehuurd (kan vooraf of op het AirPort). Ideaal, om ook andere stranden te bezoeken zoals praia dos três irmãos, praia da marinha en de Benagil grot. Een boottour door de Benagil cave moet je gedaan hebben in de Algarve! Leuke short trip (4 dgn) maar wij hadden ons prima langer kunnen vermaken, een aanrader dus!

Gereisd Met partner in augustus 2018

Jeannet
    8-8-2018

Olhão is een authentiek vissersstadje. Met een compact centrum. Vanuit de haven gaan veerdiensten naar twee eilanden. Alwaar prachtige stranden. In de wintermaanden waan je je in het voorjaar. Bloemen bloeien en vogels nestelen en kwetteren. In de avond is het wat frisser. Veel campers doen dit stadje aan. Vanuit hier kun je prachtig fietsen. In het gebied Ria de Formisa ligt een fietspad wat dwars door de zoutpamnen gaat. Flamingo's weten ook dat het goed toeven is daar. Met de trein kom je gemakkelijk in andere plaatsen en de fiets mag gratis mee. Heb je een auto dan kun je ook eens afzakken naar het westen. Ook daar vele mooie stadjes en dorpjes achter fraaie gele rotspartijen. In Olhão zijn verschillende koffiedrink gelegenheden. Daar hoort wat lekkers bij. Het fijne is dat het ook nog betaalbaar is. Dat geldt ook voor de verse vis. Die haal jezelf in de oude markthallen of je gaat naar een restaurant aan de boulevard.

Gereisd Met partner in februari 2018

nooit meer

Petrie
    19-1-2018

Het stinkt er regelmatig enorm. Dat is algemeen bekend , ook bij de Portugezen. De lokale lagune's en slecht functionerende zuiveringsinstalllatie zijn daar debet aan. Soms kan je er s'nachts niet van slapen. Het is onzin om te zeggen/beweren ; ik ruik niets, in dat geval moet je naar een KNO arts !! He t centrum is oud en vervallen met her en der krottenwijken. De enkele winkelstraten zijn acceptabel. Positief is de boulevard met zijn grote groenten- en fruitmarkt. Je kan er gezellig zitten en wandelen. Mooie Jachthaven. Van het natuurpark Ria Formosa kan gezegd worden dat het een groot perceel bos en struikgewas is, per defenitie niet spectaculair in vergelijking met NL natuurgebieden. Je kan wel plotseling oog in oog staan met een Kameleon. Camping in Olhao is prima met veel voorzieningen en netjes onderhouden. Goed voor een uitstekende overwinter periode.

Gereisd Met partner in januari 2016
Olhão scoort een 8,1 uit 10, op basis van 72 reviews