Olhão

vakanties Olhão

We hebben een aantal aanbieders voor Olhão voor je op een rij gezet:

Weer & Klimaat Olhão

Dagen regen895631012678

Reviews over Olhão

• 9Henriette tischler01-12-2018

Echt genieten!

Een hele ruim opgezet appartement Selina met alle gemakken voorzien. het dorpje is pittoresk maar je kunt er heerlijk struinen door de oude straatjes vele winkels. Echt een vissersdorpje. Er is geen kust of strand waar je kunt zwemmen maar daar is een hele mooie oplossing voor. Voor een paar euro vaar je naar 1 van de 3 prachtige eilanden waar zelf paradijselijk strand is! Je kunt met een inderdaad naar de groeten plaatsen als Faro Albufeira. Of pretparken voor de ki deren daar zinn een aantal van in de buurt. We zijn ook nog naar een mooie outlet geweest.Ik heb zelfs flamingo’s in mijn voortuin gehad!

• 7Zorg voor natuur

augustus 2018

• 9Ina de Rijk12-11-2018

Heel veel mogelijkheden voor een geweldige tijd

Ik verbleef met mijn vriendin in een B&B ongeveer 10 min met de auto van OLHÃO. De plaats is een origineel vissersdorp met de grootste vismarkt van de Algarve in een door Gustave IJfel ontworpen gebouw. De vele pitoreske straatjes met de gezellige restaurantjes n nodigen uit dot een wandeling en een drankje. Het natuurpark Ria Formosa is zeker een bezoek waard. Vanuit Ojhão hebben een aantal mooie dorpjes/stadjes in de omgeving bezocht.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2018

• 8Damie09-11-2018

Relaxte plaats aan de zee

Leuke terrassen in oude vismarkt

• 8Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met vrienden in maart 2017

• 9Aurora08-11-2018

Portugal de Algarve, net een tikkeltje anders!

Olhão is een klein dorpje in de Algarve; Portugal op 15 minuten afstand van Faro en de luchthaven van Faro. Rustige uitvalsbasis voor zowel jonge als oude stellen of gezelschappen. Echt een typisch Portugees dorpje in een rustige natuurrijke omgeving. Wij zaten in hotel Marina Spa met uitzicht over de haven en tal van ontspannings faciliteiten. Het restaurant van het hotel zelf was geweldig; lekker eten en de service picobello! Met kids kun je dolfijnen spotten, watersport activiteiten beoefenen in Faro of winkelen in de mega outlet van Olhao. Wij hadden een auto gehuurd (kan vooraf of op het AirPort). Ideaal, om ook andere stranden te bezoeken zoals praia dos três irmãos, praia da marinha en de Benagil grot. Een boottour door de Benagil cave moet je gedaan hebben in de Algarve! Leuke short trip (4 dgn) maar wij hadden ons prima langer kunnen vermaken, een aanrader dus!

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Jeannet08-08-2018

Olhão is een authentiek vissersstadje. Met een compact centrum. Vanuit de haven gaan veerdiensten naar twee eilanden. Alwaar prachtige stranden. In de wintermaanden waan je je in het voorjaar. Bloemen bloeien en vogels nestelen en kwetteren. In de avond is het wat frisser. Veel campers doen dit stadje aan. Vanuit hier kun je prachtig fietsen. In het gebied Ria de Formisa ligt een fietspad wat dwars door de zoutpamnen gaat. Flamingo's weten ook dat het goed toeven is daar. Met de trein kom je gemakkelijk in andere plaatsen en de fiets mag gratis mee. Heb je een auto dan kun je ook eens afzakken naar het westen. Ook daar vele mooie stadjes en dorpjes achter fraaie gele rotspartijen. In Olhão zijn verschillende koffiedrink gelegenheden. Daar hoort wat lekkers bij. Het fijne is dat het ook nog betaalbaar is. Dat geldt ook voor de verse vis. Die haal jezelf in de oude markthallen of je gaat naar een restaurant aan de boulevard.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in februari 2018

• 8Ida Zwart07-08-2018

Fantastisch!! ☀️

Het was een heerlijke temperatuur, we zaten in een appartement, super mooi en schoon! Veel gezien, we hadden auto tot onze beschikking en het eten is goed en niet duur! Echt een aanrader!

• 8Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2018

• 5RS26-07-2018

Wel weer naar Portugal, maar nooit meer naar Olhao

Van eind maart tot half april 2018 in een appartement verbleven aan de westelijke kant van Olhao. Een prima appartement. Olhao is ook een best aardig plaatsje en een leuke uitvalsbasis. Maar als u de pech heeft, zoals wij, dat de wind uit westelijke richting waait dan krijgt u niet alleen matig tot slecht weer maar u krijgt ook te maken met een overweldigende rioollucht die uw vakantie grondig verpest. (slecht slapen, hoofdpijn, prikkelende ogen) Andere Nederlanders die wij troffen, hadden om deze reden hun jaarlijkse verblijf verplaatst naar Tavira. Uiteraard heeft u bij zuidelijke of oosten wind geen last van het open riool van Olhao. Zoek ook op “smell”. De engelse reviews leveren u een overtuigend bewijs, want toegeven dat deze overlast bestaat doet niemand in Olhao.
    Onze Portugal-ervaringen in Lagos (Club de Mos) en Albufeira (Rocamar) zijn gelukkig vele malen beter.

• 6Uitgaanslevenn
    • 1Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2018

• 7corry20-07-2018

mooi uitzicht over de zee en boten die daar lagen

een super hotel in Olhao goed eten en mooie kamer . Fijne mensen in het hotel en heel vriendelijk .

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juni 2018

• 6Petrie19-01-2018

nooit meer

Het stinkt er regelmatig enorm. Dat is algemeen bekend , ook bij de Portugezen. De lokale lagune's en slecht functionerende zuiveringsinstalllatie zijn daar debet aan. Soms kan je er s'nachts niet van slapen. Het is onzin om te zeggen/beweren ; ik ruik niets, in dat geval moet je naar een KNO arts !! He t centrum is oud en vervallen met her en der krottenwijken. De enkele winkelstraten zijn acceptabel. Positief is de boulevard met zijn grote groenten- en fruitmarkt. Je kan er gezellig zitten en wandelen. Mooie Jachthaven. Van het natuurpark Ria Formosa kan gezegd worden dat het een groot perceel bos en struikgewas is, per defenitie niet spectaculair in vergelijking met NL natuurgebieden. Je kan wel plotseling oog in oog staan met een Kameleon. Camping in Olhao is prima met veel voorzieningen en netjes onderhouden. Goed voor een uitstekende overwinter periode.

• 5Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2016

• 9rene swaanen16-11-2017

heerlijk stadje aan zee met geweldige restaurants

leuke restaurantjes en mogelijkheid van boottochtjes naar fantastische eilandjes

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur