Ferragudo

Dagen regen124798222671011

Reviews over Ferragudo

• 7mkouwenberg6611-09-2013

Leuk dorpje

Leuk klein dorpje. Niet echt bezienswaardig, maar wel sfeervol. Veel leuke restaurants, waarbij Fim do Mundo onze favoriet was. Wel reserveren want ze zitten altijd vol. Dat geldt voor meer restaurants overigens. Mooie stranden in de omgeving. Praia Grande is inderdaad erg groot, en de zee is erg geschikt voor kleine kinderen. Praia dos Caneiros is kleiner en ruiger, maar de zee is er te ruw voor kinderen.

augustus 2013

• 8Roger13-06-2006

Leuk plaatsje, niet extreem toeristisch (= pluspunt). Een paar (goede) restaurants. Wat losse winkels (geen winkelcentrum of winkelstraat); afstanden tussen de meeste accommodaties, restaurants en stranden zijn vrij fors. Heuvelachtig en geen specifieke trekpleisters.

• 7Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

Gereisd met partner in juni 2006

• 9Sander van der Veen05-11-2004

De meest mooie plekjes die je in je dromen ziet kom je hier tegen. Een rustig gelegen vissersdorpje met in de onmiddellijke nabijheid Portimao en Praia da Rocha. Waar je ook leuk kunt stappen. Het mooie en gezellige strandje ligt op loopafstand van het appartement via verschillende mooie lokaties. De vakanties zijn er om nooit te vergeten.

Gereisd in november 2004

• 7siem02-07-2011

rustige plek

Een rustig plekje om daar van uit de Algarve te ontdekken. Wel auto nodig. De oorspronkelijkheid van het vissersdorpje is grotendeels verdwenen door de toenemende bouw van accommodaties.

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Melroy20-07-2015

Gemoedelijk dorpje

Ferragudo is een gemoedelijk dorpje met kleinschalige horeca gelegenheden. Wanneer je hier vakantie viert, heb je genoeg mogelijkheden om lekker uit eten te gaan, of 's middags een terrasje te pakken. Het "echte" uitgaansleven vindt je hier niet, dwz grote discotheken, daarvoor zul je toch echt naar een grotere stad moeten.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 9marisc6302-07-2013

Klein dorpje

Ferragudo is een leuk klein dorp met ontzettend veel restaurantjes. Een klim naar boven is de moeite waard. Vanaf het kerkje heb je dan een prachtig uitzicht. 's Avonds op het plein is er vaak live muziek. Aanrader is om bij Casa de Pasto Portugal de Sangria (special) te drinken. Dit is een witte variant met bubbels en ijs en niet zo overdreven zoet. Is het erg warm, ga dan naar het gekoelde terras van Vesuvio. Mis je de Hollandse "tapas"....zit je hier ook goed. Minpuntjes vonden wij de stront van waarschijnlijk de vele zwerfhonden. De zwerver die met zijn pet langs kwam en je vervloekte als je niets gaf. Verder echt een heerlijk plaatsje waar je de heerlijkste vis kan eten (bij A Ria, tevens goede service en Sueste). Lekker eten kan je ook bij O Canto, Farragood, Fim du Mondo en Italia. Aanrader is om met de watertaxi naar de "overkant" te gaan. In de Marina zijn vele restaurants en een groot strand. Voor mensen slecht ter been en jongeren is Ferragudo geen aanrader.

• 2Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2013

• 8Aafke van Viegen29-06-2016

Super gezellig vissersplaatsje

Ferragudo is een klein, gezellig dorp in de Algarve. Verwacht hier niet veel winkeltjes en veel bars. Wij vinden dat juist heerlijk. Het Praia Grande is een knus strand met een paar goede strandtenten. In juni is het heerlijk rustig in Ferragudo. De mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. Er is een klein plein, waar je heerlijk kunt genieten van een hapje en een drankje. Niet alleen op het plein kun je goed eten, maar ook in andere straatjes. Wij vinden O Canto een echte aanrader. Zoek je meer drukte en een groter strand, vaar dan met de watertaxi naar Praia Rocha.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Annemarie Oostvaart29-09-2014

Kust, vooral de kleine strandjes zijn heerlijk

Ferraguda is een heerlijk dorpje, het pleintje is gezellig, terras gauvota is prima en super cheep, je gelooft t gewoon niet, restaurant seuste, is iets duurder maar heerlijke verse vis, eigenaar amadeus is super aardig en veteld zijn levensverhaal, erg gezellig,

• 10Omgeving
    • 4Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met partner in september 2014

• 9Risje10-02-2017

Geweldig,sfeervol en gezellig vissersdorpje.

Ferragudo, een geweldig gezellig en sfeervol vissersdorpje. Op loop afstand van groot touristisch gebeuren Praia da Rocha. De water taxi's varen af en aan,naar Portimao. Je kunt goede afspraken maken en zeer vriendelijke mensen die je vervoeren. Voor de omgeving kun je gebruik maken van openbaar vervoer. Het treinstation naar Lagos,Albufeira,Faro op loop afstand. Het plaatselijk busvervoer naar de kleinere kustplaatsen is ook zeer goed en stipt op tijd. Dan heeft vitor's village nog hun eigen busje die hun gasten vervoeren naar de stranden. De restaurantjes in Ferragudo, zijn om nooit meer te vergeten. Sfeervol, gezellig en geweldig lekker Portugees eten. Veel vis, maar ook voor de vlees liefhebber genoeg keus. De keuze in restaurantjes is enorm,nog nooit een vissersdorpje gezien met zoveel goede keukens. Een aanrader om hier eens naar toe te gaan.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2016

• 8Rianne L23-06-2018

Authentiek vissersdorpje, erg gezellig!

Erg gezellig vissersplaatsje met leuke restaurantjes. Rustig gelegen. Tip: met de taxiferry naar Portimao of Playa d' Rocha of met het (gele) bootje van 'I Feel Free' langs de rotswanden/grotten aan de kust, geweldig leuk!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Stranden