Alte

Reviews over Alte

Leuk dorpje in de Algarve

Corelly
    13-6-2017

Gezellig dorpje. Het restaurant O Folclore is een topper. Ook het daar dichtbij gelegen Pasteleria moet je niet overslaan voor een lekker taartje of een heerlijke tosti.

Mooi wandelgebied. De Via Algarviana loopt langs het dorp.

Heerlijke vakantieplek

Ineke van Os
    3-5-2014

We hebben 10 dagen gelogeerd in Casa Monte Madalena net buiten het dorpje Alte. Een fantastisch huis op een afgelegen plekje in de bergen. Alte zelf is een authentiek Portugees dorpje met smalle straatjes, witte huizen, een supermarkt, een paar gezellige cafeetjes ,een kerkje en uiteraard vriendelijke bewoners. Geen drukte van vakantiegangers, dus ideaal voor rust en natuurzoekers

Gereisd Met vrienden in oktober 2013

Mooiste plaatsje van de Algarve

Leo en Hanneke
    8-5-2009

Wij zijn in april naar Alte gereden. We komen al jaren in de Algarve maar we waren nog nooit in Alte geweest. Werkelijk alles is schitterend en schoon. We waren in april zowat de enigen die het dorp met de waterbronnen bezochten. Zelfs het openbare toilet langs het riviertje was schoon. We zijn daarna door de binnenlanden naar Silves gereden, wat ook zeker de moeite waard is. Zie onze foto's van Alte.

Gereisd Met partner in mei 2009

Alte

niels
    4-10-2008

Tijdens onze rondreis door Portugal kwamen we ook door de plaats Alte. Niet alleen de weg ernaartoe is schitteren maar ook zeker deze plaats zelf. De pittoreske huisjes in smalle steegjes, afgewisseld door bloeiende bloemen en een langzaam kabbelend watertje maakt deze plaats zo fotogeniek dat je er, mits in de buurt, moet zijn geweest.

Gereisd Familie in juli 2008

Prachtig authentiek portugees stadje!

Rob Gielen
    30-9-2008

Het bergachtige karakter geeft van alle hoeken van Alte prachtige vergezichten, tot aan de kust toe. De bevolking is bijzonder vriendelijk, 's-morgens beginnen met een capucino en een croissant met een gezellig gesprek geeft het ultieme relaxen weer.

Gereisd Met partner in augustus 2008
Alte scoort een 8,7 uit 10, op basis van 12 reviews