Alcoutim

Vakantie in Alcoutim

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Alcoutim

Reviews over Alcoutim

• 10Robert Brown08-11-2018

The most beautiful Village in Portugal

The views across the river into Spain are spectacular the town is traditional and unspoilt . The river beach is just unique . Beautiful castle views and roman ruins and 2 minutes across the river you are in Spain . Traditional restaurants at inexpensive prices I highly recommend a visit to Alcoutim

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 8Wim26-03-2014

Leuk dorp

In de winter is er weinig te doen in Alcoutim, maar met een mooie dag lopen er toch wat toeristen rond. Alcoutim heeft nog verschillende authentieke restaurantjes en echte dorpscafeetjes. In de smalle straatjes is het goed wandelen, ondanks dat het hier en daar wel wat hellend is. Verder is er nog een Moorse vesting boven Alcoutim gelegen. Aan de overkant van Alcoutim, overvaren voor de Guandiana rivier, ligt het Spaanse dorpje Sanlucar en daar ligt ook een Moorse vesting.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 8cjpmgovaart03-07-2013

Prima dorp met authentieke elementen

Dorpje op de grens met Spanje gelegen aan de rivieri Giudiana. 35 km van het strand. Kalm dorp met voldoende eetgelegenheden met prettige prijzen. Is een strandje langs de rivier met bewaking zelfs. Op de rivier wat geankerde bootjes. Het is een getijdenrivier dus af en toe gebeurde er wat. Kasteel is aardig, maar het aardigst is toch wel de sfeer in het dorp. Voor grotere kinderen is er denk ik niet veel te beleven.

• 7Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in juni 2013

• 7heer Hemmes02-08-2012

Regioplaatsje, rust en weinig tourisme.

Regioplaats. Omgeving zeer mooi, ligt aan grensrivier met Spanje. Oversteek ter plekke met boot. Rust en vriendelijke mensen. Weinig tourisme, prijzen zijn nog erg prettig

• 3Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2012

• 8Paul van Velzen12-04-2010

Klein maar aantrekkelijk

Zeer sfeervol plekje aan grensrivier met Spanje. Klein plaatsje met het een en ander aan bezienswaardigheden en zowaar ook een toeristenkantoortje (beperkt open). Lekker om op een terrasje aan de rivier te zitten. Ook de omgeving is mooi, maar wel vrij eenzaam.

• 4Uitgaanslevenn
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2003

• 6Pronk29-09-2008

Wel aardig voor en kort bezoek

De ligging is fraai aan de rivier, klein stadje, met enkele winkels en terrasjes. Men spreekt goed Portugees, maar meer ook niet. Leuk stadje voor enkele dagen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in september 2008

• 9Richard Parker08-05-2008

Fantastic river , brilliant weather ,friendly locals nice restaurants ,wonderful walks and great bars Golf not far and seaside within 25 mins drive

UNBEATABLE

• 5Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving

Gereisd met vrienden in april 2008

• 8Helbert en Ankie Vogelzang21-04-2008

Een mooi plaatsje. Gelegen aan de rivier de Guadiana. Mooi uitzicht op een Spaans dorpje aan de overkant van de rivier. Een bezoek zeker waard. Als men vanuit het zuiden (Castro Marim) komt, probeer dan de weg langs de rivier te volgen; die rit alleen is de moeite al waard.

Gereisd in april 2008

• 8Tine27-09-2007

We verbleven met ons gezin in het dorpje Alcaria. Ongeveer 15 min. van Alcoutim. Daar hebben we het gezellige Praia de Fluvial ontdekt. Zeer mooi en zeer kindvriendelijk, geen toeristen zoals aan de kust. Echt een aanrader. Ik vertrek met mijn jongste zoon a.s. dinsdag naar Quarteira, maar zal zeker een bezoekje brengen aan Alcoutim.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur