• Type accommodatie

Reviews over Alcantarilha

Klein, maar fijn.

Harrie Bierens
    1-11-2016

Alcantarilha is een klein dorpje met een wel heel opvallend kerkje midden in het centrum, waarvan een zijkamer geheel is opgetrokken uit botten en schedels. Voor de Geocachers onder ons: er ligt een cache bij het kerkje. Er zijn enkele prima restaurants. Op de hoek eentje voor de lekkerste vissoorten en daar tegenover een goed vleesrestaurant. Voor de alledaagse boodschappen is er een grote Aldi supermarkt (zondag gesloten, verder elke dag open van 09:00 tot 21:00 uur) met elke morgen een keur aan verse broodjes. Alcantarilha is goed bereikbaar met de auto vanaf Faro Airport, een klein uurtje rijden (niet over de snelweg/tolweg). Verder is het natuurlijk wel een dorpje, dus een uitgebreid uitgaansleven vind je hier niet. Ook geen overdaad aan toeristische souvenirwinkels, maar wel een bank om te pinnen. Een bakker, een slager, een minimarkt, etc.

Leuk authentiek dorp

Fred en Mary Lagarde
    10-5-2016

In dit dorp zitten 2 heerlijke restaurantjes tegenover de kerk.

Plezierig

jac naber
    5-2-2016

Het is een klein rustig, echt Portugees dorpje, in de nabijheid van leuke grotere plaatsen, dicht bij zowel strand als binnenlands natuurschoon. In het dorpje kan je heerlijk eten voor een heel klein prijsje en je hebt er ook een grote supermarkt aan de rand. Gemakkelijk te bereiken vanuit Faro, ligt het heel strategisch t.o.v. de drukkere plaatsen.

rustig en authentiek

Yolanda en Geert Tanghe
    20-10-2015

Handig dorp! Bakker, slager en supermarkten en een paar leuke typische restaurantjes, waar je voor weinig geld prima kunt eten, van Portugese cataplana tot pizza.

Leuk, gezellig dorp vlakbij kustlijn Algarve

Hans Depuydt
    19-7-2015

Het is geen bruisend dorp, maar wel een gezellig en typisch Portugees dorpje. De ligging is perfect. Je vindt er twee lekkere restaurants, er zijn voldoende winkels in de buurt en de ligging vlakbij de kust is ideaal om centraal en west-Algarve te verkennen.

Alcantarilha scoort een 7,6 uit 10, op basis van 23 reviews