Sorteren

Reviews over Milfontes / Vila Nova de Milfontes

Locatie!

MyriamC
    12-7-2017

Klein hotel met 28 kamers met koelkast (leeg) en goede espressomachine. Matras was een beetje hard naar mijn smaak, maar ze leek nieuw. Kussens waren van zeer slechte kwaliteit. Badkamer erg klein zonder bergruimte en douchecabine met (te kort) gordijn. Kamer werd uitstekend schoon gehouden. Al het personeel was vriendelijk en behulpzaam.

Het zwembad is absoluut onaantrekkelijk. Ligstoelen zijn van slechte kwaliteit, een aantal gebroken en allemaal vies. De foto's op de website zijn enigszins misleidend! Handdoeken voor het zwembad / strand zijn te verkrijgen tegen 1 euro per stuk. Heerlijk terras voor het restaurant met uitzicht over de oceaan / stranden en de rivier. Restaurant is donker en saai. Ontbijt OK, maar altijd hetzelfde. Slechte koffie!

Parkeren kan een beetje moeilijk zijn. Slechts 6 plaatsen op het hotelterrein.

Conclusie: OK voor een 3 sterren hotel.

Heerlijk rustig plekje met schitterend uitzicht!

MJ1985
    1-5-2017

Monte do Zambujero ligt een paar km buiten de badplaats Milfontes aan een onverharde maar goed begaanbare weg. Het is er heerlijk rustig: ideaal om een weekje te ontspannen. Zeer fraai uitzicht over de bergen en de rivier de Mira. Alle appartementen hebben een afgeschermd privéterras met fijne stoelen etc. Voor kinderen is er een boomhut aanwezig. Het personeel is zeer vriendelijk, benaderbaar en behulpzaam. Bij het ontbijt iedere dag vers geperste sinaasappelsap, roerei, lokale geitenkaas etc. Aan het (onverwarmde) zwembad is het goed toeven.

Verbleven in een 2 kamer appartement. Zeer compleet ingericht (wasmachine, oven, waterkoker etc.). Wel erg eenvoudig. Alles is gericht op het buitenleven. Mocht je onverhoopt wat minder weer hebben, dan is het niet fijn om lang binnen te zijn. Er is bijv. geen echte zithoek. Liepen tegen een paar kleine slordigheden aan: loszittend lampje, douchekop die niet opgehangen kon worden en stoppen in wasbak, bidet etc. die niet goed werken.

Goed om te weten: fly-drives vliegen meestal op Faro. Vanaf daar is het nog ca. 2 uur rijden.

Een verborgen paradijs

aukje van kalsbeek
    2-5-2016

Het was even zoeken en na een avontuurlijke tocht werden we hartelijk welkom geheten in de mooie vallei door Jan en Wilma Barendrecht. We hadden een fantastische eigen plek op de berg in Cabana Pinheiro. De Cabana is van alle gemakken voorzien en het douchen is alleen al een feestje. Vanuit de cabana kun je prachtig wandelen in de omgeving, een boek lezen op een van de terrasjes bij de cabana of lopen naar de vallei om te zwemmen. Het zwembad heeft een prachtig uitzicht over de vallei en het is er heerlijk toeven. Belangrijke voetbalwedstrijden misten we niet doordat we bij de eigenaren mochten kijken: ware gastvrijheid dus! Een aanrader is het wandelen langs de Atlantische kust via de Rota Vicentina. De ooievaars met hun nesten op de rosten en elders in Alentejo op palmen, kerken en andere bijzonder plaatsen blijven ons bij. In de omgeving zijn leuke dorpjes te vinden. Voor ons is Monte do Valle Porquinhas zeker een plek om nog een keer terug te komen.

Super, echt gewelgig

Tet2
    31-1-2016

Alles wat je van een vakantie verwacht is er.

Back to nature; basic en zeer relaxed

Judith
    27-7-2015

Kleinschalig, simpele accommodatie, maar echt midden in de natuur. Heerlijk zwembad en dichtbij zee (wel met auto). Vriendelijke en behulpzame eigenaar.

Milfontes / Vila Nova de Milfontes scoort een 8,8 uit 10, op basis van 9 reviews