Evora

Reviews over Evora

Verrassend

Masja
    9-9-2016

De eerste aanblik van Evora was al een verrassing: de dikke muren deden ons gelijk aan Marrakech denken. Binnen die muren was het veel rustiger dan we verwacht hadden. Evora heeft veel moois te bieden, niet alleen de mooie kerken en kathedraal ( ga zeker ook een kijkje nemen in de bizarre kapel met de beenderen), maar ook de Romeinse overblijfselen, de straatjes met de witte huizen... Verdwalen kun je er niet , want alle straten lopen naar het grote plein in het midden van de stad. Er zijn voldoende restaurantjes en terrasjes om te gaan zitten als je wat wilt eten of drinken ( vooral dat laatste, want in de zomer is het heet in de Alentejo!)

Gereisd Met partner in juli 2016

Schitterende authentiek historische stad.

Otto Brouwer
    25-6-2016

Mooie oude stad waar bijzonder veel te zien is. Vooral de Sint Franciscuskerk is prachtig en een bezoek zeker waard. Heel bijzonder en indrukwekkend is daarbij de naast gelegen"Kapel van de beenderen". Maar nog legio meer oude gebouwen. Verder veel winkeltjes in de gezellige straatjes van de oude stad.

Gereisd Met partner in juni 2016

Mooi authentiek met teveel verkeersdrukte.

jl_trudy
    1-10-2015

Onze 2e stop tijdens onze flydrive. Zeer authentiek plaatsje (staat op de UNESCO-lijst) met veel bezienswaardigheden, die redelijk op loopafstand zijn, wanneer je in het oude centrum bent. De stad wordt helaas ontsierd, door de vele auto's, die overal mogen rijden, waardoor rustig wandelen en kijken wel eens verstoord wordt. Ook hier is het horecapersoneel vriendelijk, maar wat stug. Spreken allemaal goed Engels.

Gereisd Met partner in september 2015

Liefelijke stad in de Alentejo

Arjan Sikking
    29-9-2014

Gezellig centrum met veel historie en leuke winkels en restaurants. Net buiten het centrum veel voorzieningen, zoals supermarkten en fiets- en autohuur. Huurauto is eigenlijk een must in deze contreien. Portugezen zijn gek op kinderen en deze zijn dan ook overal hartelijk welkom.

Gereisd Met jonge kinderen in Fri Sep 19 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Evora, de moeite waard voor een bezoek

johanna
    2-7-2013

Evora is een gezellig stadje, waar veel toeristen komen en waar diverse bezienswaardigheden zijn zoals Romeinse tempel, Aquaduct, kathedraal + museum de Evora, Capela Dos Ossos., In de omgeving is ook veel te zien: Het paleis in Vila Vicosa, het vestingstadje Elvas, Estremoz, Evoramonte.

Gereisd Met partner in juni 2013
Evora scoort een 7,7 uit 10, op basis van 68 reviews