• Type accommodatie

• Waardering

Reviews over Evora

Verrassend

Masja, 9-9-2016
    De eerste aanblik van Evora was al een verrassing: de dikke muren deden ons gelijk aan Marrakech denken. Binnen die muren was het veel rustiger dan we verwacht hadden. Evora heeft veel moois te bieden, niet alleen de mooie kerken en kathedraal ( ga zeker ook een kijkje nemen in de bizarre kapel met de beenderen), maar ook de Romeinse overblijfselen, de straatjes met de witte huizen... Verdwalen kun je er niet , want alle straten lopen naar het grote plein in het midden van de stad. Er zijn voldoende restaurantjes en terrasjes om te gaan zitten als je wat wilt eten of drinken ( vooral dat laatste, want in de zomer is het heet in de Alentejo!)

Schitterende authentiek historische stad.

Otto Brouwer, 25-6-2016

Mooie oude stad waar bijzonder veel te zien is. Vooral de Sint Franciscuskerk is prachtig en een bezoek zeker waard. Heel bijzonder en indrukwekkend is daarbij de naast gelegen"Kapel van de beenderen". Maar nog legio meer oude gebouwen.

Verder veel winkeltjes in de gezellige straatjes van de oude stad.

Mooi authentiek met teveel verkeersdrukte.

jl_trudy, 1-10-2015
    Onze 2e stop tijdens onze flydrive. Zeer authentiek plaatsje (staat op de UNESCO-lijst) met veel bezienswaardigheden, die redelijk op loopafstand zijn, wanneer je in het oude centrum bent. De stad wordt helaas ontsierd, door de vele auto's, die overal mogen rijden, waardoor rustig wandelen en kijken wel eens verstoord wordt. Ook hier is het horecapersoneel vriendelijk, maar wat stug. Spreken allemaal goed Engels.

Prima plek

Fam. Witsenburg, 11-8-2015
    Voor mensen die van wandelen in een historische omgeving houden is dit een prima plek. Er zijn meerdere zwembaden in de omgeving.

Prachtige stad

Geurts, 23-5-2015

Musea te kust en te keur, evenals kerken en mooie pleinen.

Ook door de stad slenteren is zeer aan te bevelen

Evora scoort een 8,4 uit 10, op basis van 66 reviews