Pertisau

We hebben een aantal aanbieders voor Pertisau voor je op een rij gezet:

vakanties Pertisau

We hebben een aantal aanbieders voor Pertisau voor je op een rij gezet:

Reviews over Pertisau

leuk rustig plaatsje voor actieve vakantie

Y. Mulder
    9-2-2017

In Pertisau zijn hotels van goede tot zeer goede kwaliteit, het straalt luxe uit. Het is een gezellig plaatsje omdat er veel langlaufloipes en winterwandelpaden doorheen lopen waardoor het een levendige indruk maakt. Geen beoordeling gegeven van après ski mogelijkheden en uitgaansleven omdat ik daar geen gebruik van heb gemaakt omdat er in het hotel al genoeg activiteiten waren.

Gereisd Met partner in Sun Jan 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Best leuk

Leonie
    27-2-2016

Gewoon een leuk dorpje. De cultuur daar is typisch Oostenrijks. De omgeving is fantastisch, prachtige bergen met bos en de Achensee (het meer bij het dorpje) ziet er ook erg mooi uit. De sfeer in het dorp is goed, het is klein maar er lopen veel mensen rond op straat dus het is zeker niet uitgestorven. Ongeveer 3/4 van het dorpje bestaat uit hotels dus wel erg veel toeristen. Het skigebied is zeer goed als je een beginnende skiër bent, overzichtelijk en niet moeilijk. Ook voor kleine kinderen is dit gebied echt een aanrader. Voor gevorderden wordt het snel saai, de enige uitdaging die je kan vinden is op de rode dalafdaling en soms wat stukjes off-piste. Ook maar één lift die naar boven gaat wat erg onhandig was, je zat soms als plofkippen in een kabine tegen de ramen aangedrukt.

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2016

sfeervol dorp

Corry
    17-1-2016

Pertisau ligt prachtig aan de mooie Achensee. Je kunt vanuit het dorp heerlijk wandelen, ook in de winter. Er zijn ook veel mogelijkheden voor langlaufers. Het dorp heeft een mooi kerkje. Om 12.00u en om 18.00u klinkt het Ave Maria. Dat is echt betoverend mooi. Er is een kleine supermarkt, een winkel met kleding, en een prachtige sportzaak Wöll. Bij de laatste kun je ook een tochtje maken met een wagentje naar de Rodelhütte die hoger op de berg ligt. Er zijn ook verschillende aanbieders van een Arrensleetocht. Met de Karwendelbahn kun je naar 1540m hoogte. Je kunt vandaar uit skieen, maar ook heerlijk in een ligstoel relaxen/zonnebaden. Pertisau is een levendig, gezellig dorp. Een prima plek om je vakantie door te brengen.

Gereisd Met vrienden in Fri Jan 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ideale wandelbestemming

KVH
    17-8-2015

In de onmiddellijk omgeving van Pertisau (< 7 km) meer dan 20 berghutten en almhutten. Tal van wandelingen voor elk niveau, zeer goed aangegeven. Ook heel wat fietsmogelijlheden. Ook de strandliefhebbers komen aan hun trekken.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Een plaats om terug te keren.

Daniel Claeys
    15-8-2015

Pertisau is ongetwijfeld het best gelegen dorpje aan de Achensee. Gezellige drukte, aangenaam wandelen. Het is ook het uitgangspunt voor veel wandelingen van verschillende moeilijkheidsgraad. Echt voor elk wat wils. Met de Achenseekarte (62 € pp) geniet je gedurende 7 dagen van gratis kabelliften, boottochten op het meer, musea-bezoek,.... zijn geld waard!

Gereisd Met partner in juli 2015
Pertisau scoort een 8,4 uit 10, op basis van 142 reviews