Obergurgl

Reviews over Obergurgl

Heerlijk, kleinschalig en 'gemütlich' skigebied

SylviaK
    20-2-2019

Het skigebied van Ober- en Hochgurgl heeft heerlijke brede pistes, leuke piste-restaurants en is nog steeds niet overbevolkt. Je kunt twee keer per week nachtrodelen en nachtskiën. Het is vooral de kleinschaligheid en gezelligheid van het dorp, waardoor dit gebied ons hart heeft veroverd. Daarnaast liggen meeste hotels en appartementen aan de piste, zo ook het appartement, waar wij verbleven.

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2019

Fantastisch!💕

Gijs
    5-2-2019

Wij komen al sinds 1992 bijna elk jaar in Obergurgl. Meestal voor één of twee weken. Soms gaan we tussendoor ook wel eens in een ander gebied skiën en dat is ook leuk......Maar.....op één of andere manier blijft Obergurgl ons trekken. Waarom? Het totaalplaatje is voor ons gewoon perfect. Een heerlijk skigebied zonder wachttijden. Altijd genoeg sneeuw. Perfecte piste preparartie. Fijne afwisseling in pisten. Prachtige uitzichten overal maar uitzonderlijk mooi vanaf de top van de Wurmkogl. Het dorp is gezellig maar niet te druk. Je kunt ook andere leuke activiteiten doen.....wandelen, rodelen, avondskiën, avondrodelen,etc. Skischolen zijn erg goed. Mensen zijn aardig en herkennen je. De vuurwerkshow vinden wij ook geweldig! Het was liefde op het eerste gezicht en dat is het gebleven!💙❄

Gereisd Met partner in maart 2017

Fijne wintersportbestemming!

Marieke
    10-3-2017

Obergurgl is een wat exclusievere bestemming, met vooral 4 en 5 sterrenhotels. Dit wisten wij van tevoren niet en gelukkig kun je hier wel lekker jezelf zijn! Het blijft lekker Oostenrijks! Het is een mooi, niet al te groot skigebied. Prima om met jonge kinderen naartoe te gaan. Nadeel is dat de skischool in n soort 'gat' ligt, waardoor de klasjes altijd met n aanhangwagen achter n sneeuwscooter omhoog worden getrokken (voor de kinderen welerg leuk). Ander klein minpuntje is dat je niet vanuit Obergurgl naar Hochgurgl kunt skiën of vice versa. De gebieden zijn verbonden met de Top Express gondel. Soms wat langer wachten en bij harde wind gaat ie niet. Tip: pak de skibus! Veeel sneller!

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2017

Heerlijke vakantiebestemming

Adriaan van Heel
    4-5-2015

Er is een kleuerskiles vanaf ca 3 jaar maar onze dochter van 5 ging met de skiklas op dag 3 de berg op. Onze zoon van 7vond het heerlijk op "stuntbaantjes" door het bos te skiën maar ook met ons naar boven te gaan na de les.

Gereisd Met jonge kinderen in februari 2015

Sneeuwzeker skigebied

Nel
    1-5-2015

hooggelegen sneeuwzeker skigebied met 110 km pistes. Een tochtje naar de Schönwies Hütte is de moeite waard. Daar heb je een prachtig uitzicht en je kunt er op het zonnige terras van een versnapering genieten. Het dorp op zich heeft weinig te bieden.

Gereisd Met partner in Sun Mar 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Obergurgl scoort een 9 uit 10, op basis van 88 reviews