Lienz

Reviews over Lienz

Fantastische plek

J.Windhouwer
    15-8-2013

Raften op de rivier, wandelen op de mooie hellingen, mooie kabelbaan die je naar verschillende hoogtes brengt, mogelijkheid om mountainbikes te huren en dit alles op loopafstand van dit zeker vier sterren hotel, plus natuurlijk in de winter genoeg sneeuw om je een onvergetelijk skivakantie te bezorgen

Gereisd Met vrienden in augustus 2013

Gezellig stadje.

ougie
    5-11-2012

Nagenoeg alles is er, van supermarkten tot een schouwburg. Veel autovrije wegen in het binnenstadje. Qua winkels is zo'n beedje alles te vinden. Veel wandel en fietsmogelijkheden. Een zeer vriendelijke, behulpzame en betaalbare Skodadealer (voor wat het u waard is).

Gereisd Met partner in augustus 2012

Zonnestad van zuid Oostenrijk

Harald
    28-7-2011

Redelijk moderne stad in het zuid-oosten van Tirol ook wel bekend als zonnestad, waarschijnlijk door de vele zonneuren. Het oude centrum is niet echt speciaal, maar kan een winkelende toerist wel vermaken. Tip even buiten de stad: de berg- en rodelbaan in het noorden van Lienz. De rodelbaan heeft een ongewone lengte van 2,7 km en heeft een extreem hoogteverschil (dit is geschreven door een gezin wat al heel wat rodelbanen bezocht heeft in Duitsland en de Alpen).

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

echt skigebied voor families!

Familie van Wijk
    16-1-2010

Wij zijn hier met twee gezinnen geweest en hebben onze vakantie boven op de berg doorgebracht. Het " Zettersfeld" skigebied is misschien niet zo heel uitgebreid, maar voldoende om je er een hele week te vermaken! Zeker als je ook met je kinderen wil skieen. Heel veilig idee, de kinderen kunnen niet van de berg af, komen altijd op hetzelfde punt terug beneden, dus kunnen al snel zelfstandig skieen. Jammer dat er weinig apresski is, miste wel een schirmbar boven. Ook de skipas vonden wij relatief duur voor het aantal liften. En zeker als je net als wij een hotel boven op de berg hebt, dan kom je met je skipas niet verder dan Zettersfeld terwijl je betaald voor meerdere skigebieden in de buurt! Wij hebben een prima vakantie gehad, mooi weer! en komen zeker nog eens terug.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2010

Mooi stadje

Jan en Tanja
    12-9-2009

Ook in de zomer is dit skiplaatsje goed om te vertoeven. Het heeft een mooi onlangs gerenoveerd centrum. Dwars door de stad loopt een donderend riviertje.

Altijd een paar graden warmer, omdat het tegen Italie aan ligt. We zijn hier nu 2 keren geweest. Goed bevallen!

Gereisd Met partner in juli 2007
Lienz scoort een 8,9 uit 10, op basis van 36 reviews