Hintertux

We hebben een aantal aanbieders voor Hintertux voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Hintertux voor je op een rij gezet:

Reviews over Hintertux

Skiën zonder wachttijd op de mooiste pistes

Diana Vorspaget
    25-2-2017

Hou je van rust, lange afdalingen, grandiose vergzichten en goede sneeuwcondities..... kom dan genieten van de weergaloze en indrukwekkende bergwereld in Hintertux (3250 mtr hoog). Wij genieten intens van de mooie omgeving, de rust in het door de familie Fankhauser supergoed geleide Alpinhotel Berghaus in Tux. En wil je een dag wat anders? Ga dan 3 km met de skibus naar Eggalm/ Rastkogel. Vanuit dit gebied kan je doorzien naar Finkenberg/Mayerhofen. De drukkere omgeving, lager gelegen pistes tussen de bomen en vele berghutten maken het tot een leuke afwisseling. Bijzonder sfeervol ingericht en supergezellig is de berghut Vogelaue. Met de super skipass Zillertal kan je trouwens ook zonder extra kosten een kijkje nemen in Gerlos, Fugen etc.

Gereisd Met vrienden in januari 2017

Machtige streek

J-M
    19-9-2016

Hintertux is in feite een 'gehucht', met enkele honderden meter verder de kabelbanen. Vergis u niet, hier zijn prachtige wandelingen te maken. Hintertux betekent het einde vh dal, wat niet betekent dat in de lagere regionen vh Zillerdal niks te beleven valt. Hier zijn nog zoveel meer wandelmogelijkheden, kabelbanen, kleine streekmusea, enz.. Steeds met het grootste respect voor traditie en de mens.

Gereisd Met partner in september 2016

Hintertux aan de voet van de eeuwige sneeuw

Filip
    24-7-2015

Hintertux is gelegen aan de voet (2100 m) van een gletsjer waarop je 365 dagen per jaar kan skiën (3250 m). Aangezien je reeds zo hoog zit, is alles wel redelijk stijl. Bijv. om te mountainbiken kan je beter iets meer richting Zillertal gaan ipv Tuxertal. Wandelgelegenheden genoeg en een prachtig verzorgde natuur.

Gereisd Met jonge kinderen in Mon Jul 13 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Het hele jaar door prachtig !

Danny Lagae
    1-3-2014

Het hele jaar door kan men hier skiën. Vanaf november tot eind maart is het gewoonweg een topbestemming voor wintersporters. De Tuxers vergasten ons jaarlijks op hun nieuwe uitdagingen ... liften, pistes, restaurants, hutten, ... altijd hebben ze wat nieuws om het hun gasten zo comfortabel mogelijk te maken. Hotels zijn er voldoende, naar ieders beurs, naar ieders smaak. Met één constante : gastvrijheid. De après-ski is van Vorder Lanersbach tot in Hintertux één feest. Laat u vergasten op talloze muzikale momenten, top après-ski bars, restaurants. Hun eigen cultuur blijft de Tuxers heilig en ze laten ons ook daarvan bij regelmaat van genieten. De Tuxers zijn van oorsprong arme boeren die door hard werken bekomen hebben wat ze nu bezitten, ze zullen nooit naast hun schoenen lopen, geef hen respect en je krijgt het duizendmaal terug.

Gereisd Met vrienden in januari 2000

Het wandelparadijs!

steve
    16-8-2013

Wie hier naar toe komt voor een vleugje cultuur is uiteraard aan het verkeerde adres. Hintertux heeft buiten wat hotels niets van dorpsleven. In de winter denk ik wel dat het er zeer druk kan zijn maar in de zomer heerst er een gezellige drukte.Je kan er prachtige wandelingen maken van allerlei niveau, buggyvriendelijk of voor de wat meer geoefende bergwandelaar. De Zillertalcard is niet goedkoop en bovendien kan je maar één maal per dag een lift gebruiken, ze is bovendien niet geldig voor de Gletcherbus 2+3. Gebruik van het openbaar vervoer in het Zillertal is wel inbegrepen in de zillertalcard maar in het Tuxertal heb je al genoeg aan de pas die je hotel je geeft (de tuxercard). Maak zeker gebruik van de gratis bussen zo kan je meer wandelingen doen!

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2013
Hintertux scoort een 8,9 uit 10, op basis van 31 reviews