• Type accommodatie

Haus im Ennstal

Reviews over Haus im Ennstal

te uitdagend voor beginners

Familie met jonge kinderen, 7-1-2018

- groot aanbod aan pistes

- erg duur (skipas + lessen)

- erg uitdagend gebied voor beginners

- minder aangename leraar voor skiles, houdt niet zoveel rekening met niveau

- veel hutten, wel wat druk

Lekker skigebied. Fijn met kinderen.

Marije B, 21-2-2017

Het is een mooi skigebied voor ieder wat wils.

De liften naar boven zijn 's ochtends wel druk. Als je optijd bent kun je nog een parkeerplaats dicht bij vinden. Anders wat verder lopen met je spullen. Wel gratis.

Wij zaten in Sissipark ook bij een gondel, maar vandaar uit beginnen de klasjes niet. Beginners klas is beneden, rest van de lessen is boven aan de gondel.

Wel wat meer nederlanders maar ook andere nationaliteiten, geen nerderlandse leraren in skischool. Zeker voor onze jongste was dat niet zo fijn.

Ze konden wel "overblijven" tussen de middag, dat was in een ruimte van de skischool naast de gondel (boven). Onze dochter vond het niet zo leuk (geen nederlands gesproken en niet zo lekker eten). Wij haalden haar op en aten gezellig samen, daarna weer skiles.

Voldoende leuke eettentjes op de verschillende pistes, zoals je mag verwachten in Oostenrijk! Veel bomen, gezellig en overzichtelijk gebied. Met kinderen meer dan prima.

Onderaan de gondel leuke apresski tent. Er is een goede skiverhuur. Ook voldoende restaurantjes. Supermarkt per auto prima bereikbaar.

Het is wel een beetje een gewoon dorp. Niet veel bijzonders.

Ligt ook niet heel hoog.

Fijn overzichtelijk dorp. Goed parkeren bij lift.

Marijeb, 18-2-2017

Parkeren bij lift. Wij zaten naast anderenlift maar daar beginnen de lessen helaas niet.

Kind dat al kon skiën kon naar de grote lift skiën. Voor de jongste pakten we de auto.

Behoorlijk aantal Nederlanders. Helaas in 2015 nog geen Nederlandse leraren.

Mooi gebied. Heerlijk geskied. Alles aanwezig in dorp. Supermarkt restaurants en apresski enz!

Net dorp.

Rustiek Oostenrijks dorp in Stiermarken

pl.mld, 12-8-2016
    Een zeer rustig dorp. Uitgeroepen tot een van de schoonste dorpen binnen Europa! In het zomerseizoen is het rustig in Haus, een lintdorp. Het dorp mist een authentiek centrum, hiervoor in de plaats is een klein lokaal centrum in het midden van het dorp. Geen winkelcentrum, maar een modern raadhuis, een moderne konditorei, een bank en enkele kleine winkeltjes. Aan de rand van het dorp vind men een supermarkt en een paar 100 meter buiten het dorp een "McDonalds" (voor de liefhebber). Landelijke gelegen in een bergachtige omgeving.

Centraal gelegen

J. Kuipers, 14-9-2015

Veel gebruik gemaakt van de Sommercard die je gratis kreeg. Jammer dat de bussen niet zo vaak rijden. Hierdoor hebben we regelmatig de auto gebruikt.

Schladming is dichtbij en van daaruit zijn meerdere bezienswaardigheden en kabelbanen prima te bereiken.

Haus im Ennstal scoort een 7,7 uit 10, op basis van 20 reviews