Sorteren

vakanties St. Wolfgang

Reviews over St. Wolfgang

St. Wolfgang: een bezoek zeker meer dan waard...!

Johan IJsendorn
    10-8-2018

St. Wolfgang is een klein, maar leuk dorpje met veel winkeltjes en een goede uitvalsbasis naar omliggende bezienswaardigheden. Mooi gelegen aan het gelijknamige meer tegen een decor van prachtige bergen. Wel erg toeristische en dat is te merken aan de drukte. Er zijn tal van restaurantjes. Twee uitschieters zijn twee Italiaanse restaurants (één tegenover de uitgang van de tunnel) en één tegenover hotel "Schwarzen Rössl. Goede kwaliteit en de prijzen zijn redelijk te noemen. Je bent hier nog een klant.

Zeer pittoreske dorpskerk en een bezoek meer dan waard met een paar prachtige altaren uit de 17e eeuw.

Vlakbij ligt het dalstation van de Schafbergbahn. Wel erg duur, maar oud materieel laten rijden kost nu eenmaal flink onderhoud. Vanaf de top van de Schafberg een fenomenaal uitzicht over de wijde omgeving

Een droom!

Claudia Willems
    23-7-2018

St. Wolfgang is een prachtig pittoresk dorpje in Salzkammergut, Oostenrijk. Het ligt aan de helderblauwe Wolfgangsee omgeven door schitterend natuurschoon van berg en bos. Houd je van natuur, hiking, waterpret en Oostenrijkse Gemütlichkeit dan ben je hier aan het juiste adres! Volop restaurantjes, terrasjes. Wij gaan in de zomer maar een romantisch bezoek in de weken voor Kerst is ook absoluut een aanrader! St. Wolfgang en zijn nabij gelegen dorp en stadjes, waar Sisi, the Sound of Music en de al jaren oude film Im Weissen Rössel zijn opgenomen. Wonderschoon 😍

Leuk dorpje met folklore

karin.terpstra
    13-8-2014

Leuk dorpje om door heen te wandelen als je toch in de buurt bent. Voornamelijk veel terrasjes en toeristische winkeltjes. Bij de kerk veel leuke nisjes met een doorkijkje naar het meer.

St. Wolfgang scoort een 8,5 uit 10, op basis van 20 reviews