Texel

Van alles te doen op Texel

Een vakantie op Texel is heerlijk voor het hele gezin. Geniet van rust en natuur in de duinen of op het strand. Of ga op pad naar de vuurtoren of breng met je kinderen een bezoekje aan de zeehonden in Ecomare. Actieve wad excursies zijn ook mogelijk in een van de vele natuurgebieden, of over het strand. Een eiland om even bij te komen!

Inspiratie voor vakantie op Texel

3 Luxe vakantieparken

Voor een geweldig verblijf op Texel

3 Bezienswaardigheden op Texel

Voor de hele familie

3 Unieke uitjes

Die je niet wilt missen

3 Luxe vakantieparken

Tussen de duinen: Landal Sluftervallei

Dit vakantiepark ligt in het noorden van Texel, omhult door duinen en het bos. Je kunt meerdere bungalows huren, van vier tot vierentwintig personen! Caravans zijn hier ook welkom. Het Texelse strand ligt op een paar honderd meter lopen, evenals de vuurtoren van Texel, waar je kunt dineren in het Torenrestaurant, of in het strandpaviljoen Faro 2.

Het gastvrije Bungalowpark Eldorado

Dit relatief kleine bungalowpark kan rekenen op terugkerende bezoekers. Door de gastvrije eigenaren Irma en Marcel voel je je er snel thuis. Er is keuze uit verschillende soorten bungalows, maak het zo luxe als je zelf wil. Het park ligt vlakbij de Koog, maar ver genoeg om te genieten van de rust.

Het grote vakantiepark De Krim

Dit grote park komt niks tekort. Er is een binnenbad, buitenbad, er zijn speeltuinen binnen en buiten én je kunt er bowlen. Kinderen vervelen zich hier niet! Het strand ligt een paar kilometer verderop. Op het park zelf zijn er genoeg mogelijkheden om te dineren, maar ook om boodschappen te doen. Een schitterende camping voor het hele gezin!

3 Bezienswaardigheden op Texel

Vuurtoren Eierland

Een bezoekje aan deze 34 meter hoge vuurtoren wordt beloond met een schitterend uitzicht over de duinen, het strand en bij goed weer zelfs over Vlieland. De vuurtoren is zwaar beschadigd geraakt tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar werd flink gerestaureerd. Onderaan de toren geniet je van een hapje en een drankje bij een van de twee restaurants.

Het leerzame Ecomare

Dit multifunctionele bezoekerscentrum is een natuurmuseum, aquarium, vogelopvang en zeehondenopvang in één. Kinderen vermaken zich hier prima tussen de verschillende dieren, maar er zijn ook speciale voorstellingen. Met lekker weer kun je met de familie een wad excursie doen, of wandelen in het duinenpark. Voor iedereen in het gezin wat wils.

Schipsbreuk- en Juttersmuseum Flora

Een uniek museum in ons land. Het vertelt over de verhalen van Jutters die langs de kust van Texel struinen op zoek naar de aangespoelde schatten van gezonken schepen. Drie expositieruimtes vertellen allemaal een uniek verhaal over de aangespoelde voorwerpen en geschiedenis. Kinderen kunnen een gratis speurtocht doen of genieten in de speeltuin.

3 Unieke uitjes

Kaasboerderij Wezenspyk

Op deze kaasboerderij leer je alles over het maken een oer-Hollands product: kaas. Krijg een rondleiding door de kaasopslag, de boerderijwinkel of bezoek de koeien en aai de kalfjes. Je leert hier hoe het boerenleven eraan toe gaat. Aan het eind van de dag kun je er genieten van een heerlijke kaasfondue.

Landgoed De Bonte Belevenis

Op dit landgoed kun je je de hele dag vermaken met oude ambachten als: broodbakken, kaarsen of zeep maken. Je kunt ook een rondleiding krijgen door de brouwerij waar bier en whisky wordt gemaakt. Buiten genieten kinderen in de speelweide of moestuinen. Een dagje uit voor hele gezin!

Huifkartocht de Jan Plezier

Je rijdt niet elke dag in een huifkar, pak daarom je kans wanneer op Texel bent. Tijdens de tocht leer je van alles over het eiland en de Wadden. Onderweg kom je langs mooie natuurgebieden, zoals de Muy en de Slufter. Tijdens de rit krijg je nog een kop koffie of thee en mag je je tanden zetten in de lokale lekkernij Texelse koek.

Sorteren

vakanties Texel

Reviews over Texel

Emelien Krouwel
    1-10-2018

Fantastisch eiland. Je stapt op de boot en de vakantie begint. Er is zoveel moois te zien en zoveel te doen.

Genoeg keuze uit hotel, camping B&B in verschillende prijsklassen.

elk jaar weer een verassing!!!

Lidy Hilgerink
    23-9-2018

Dat het weer erg afwisselend is zo heb je mooi weer en zo is het slechter met veel wind

heerlijk ontspannen midweek gehad

Helen
    18-9-2018

Als het kan je fietsen meenemen, het is heerlijk om op Texel te gaan fietsen, je kan ook fietsen huren.

Uitwaaien op de prachtige stranden van Texel.

Bram Wagemans
    18-9-2018

Vanuit De Cocksdorp hebben wij genoten van een fantastisch weekendje Texel. De hond mocht mee en deze heeft zich heerlijk kunnen uitleven op de stranden.

We hebben een fietstocht gemaakt door de duinen richting De Koog. Lekker uitwaaien aan het strand of een wandeling door de duinen. Het hoogtepunt was de boottocht naar de zeehonden. Fantastisch om te zien. De Texelnaren zijn zeer gastvrij, behulpzaam en vriendelijk. De Koog oogde wat te druk voor ons, maar in De Cocksdorp was de juiste combinatie van rust en alle benodigde middelen die je nodig hebt.

Texel is een fantastisch vakantie eiland

Rob Sunnotel
    1-9-2018

Ik zou zeggen laat je verassen, Texel is het grootste Waddeneiland van Nederland en alles is met de fiets bereikbaar "ook met de auto". Wij gaan meestal met de fiets naar een mooie plek en lopen dan verder zoals bij de Horst, de Slufter en de duinen van Texel. Bij minder mooi weer zijn er genoeg alternatieven zoals museum en bioscoop. Wat wij wel minder vinden worden dat vooral in het hoogseizoen "en die wordt steeds langer" het op de fietspaden erg druk wordt allerlei soorten fietsen die steeds harder gaan waardoor je altijd alert moet zijn.

Texel scoort een 8,9 uit 10, op basis van 2841 reviews