Texel

Van alles te doen op Texel

Een vakantie op Texel is heerlijk voor het hele gezin. Geniet van rust en natuur in de duinen of op het strand. Of ga op pad naar de vuurtoren of breng met je kinderen een bezoekje aan de zeehonden in Ecomare. Actieve wad excursies zijn ook mogelijk in een van de vele natuurgebieden, of over het strand. Een eiland om even bij te komen!

Inspiratie voor vakantie op Texel

3 Luxe vakantieparken

Voor een geweldig verblijf op Texel

3 Bezienswaardigheden op Texel

Voor de hele familie

3 Unieke uitjes

Die je niet wilt missen

3 Luxe vakantieparken

Tussen de duinen: Landal Sluftervallei

Dit vakantiepark ligt in het noorden van Texel, omhult door duinen en het bos. Je kunt meerdere bungalows huren, van vier tot vierentwintig personen! Caravans zijn hier ook welkom. Het Texelse strand ligt op een paar honderd meter lopen, evenals de vuurtoren van Texel, waar je kunt dineren in het Torenrestaurant, of in het strandpaviljoen Faro 2.

Het gastvrije Bungalowpark Eldorado

Dit relatief kleine bungalowpark kan rekenen op terugkerende bezoekers. Door de gastvrije eigenaren Irma en Marcel voel je je er snel thuis. Er is keuze uit verschillende soorten bungalows, maak het zo luxe als je zelf wil. Het park ligt vlakbij de Koog, maar ver genoeg om te genieten van de rust.

Het grote vakantiepark De Krim

Dit grote park komt niks tekort. Er is een binnenbad, buitenbad, er zijn speeltuinen binnen en buiten én je kunt er bowlen. Kinderen vervelen zich hier niet! Het strand ligt een paar kilometer verderop. Op het park zelf zijn er genoeg mogelijkheden om te dineren, maar ook om boodschappen te doen. Een schitterende camping voor het hele gezin!

3 Bezienswaardigheden op Texel

Vuurtoren Eierland

Een bezoekje aan deze 34 meter hoge vuurtoren wordt beloond met een schitterend uitzicht over de duinen, het strand en bij goed weer zelfs over Vlieland. De vuurtoren is zwaar beschadigd geraakt tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar werd flink gerestaureerd. Onderaan de toren geniet je van een hapje en een drankje bij een van de twee restaurants.

Het leerzame Ecomare

Dit multifunctionele bezoekerscentrum is een natuurmuseum, aquarium, vogelopvang en zeehondenopvang in één. Kinderen vermaken zich hier prima tussen de verschillende dieren, maar er zijn ook speciale voorstellingen. Met lekker weer kun je met de familie een wad excursie doen, of wandelen in het duinenpark. Voor iedereen in het gezin wat wils.

Schipsbreuk- en Juttersmuseum Flora

Een uniek museum in ons land. Het vertelt over de verhalen van Jutters die langs de kust van Texel struinen op zoek naar de aangespoelde schatten van gezonken schepen. Drie expositieruimtes vertellen allemaal een uniek verhaal over de aangespoelde voorwerpen en geschiedenis. Kinderen kunnen een gratis speurtocht doen of genieten in de speeltuin.

3 Unieke uitjes

Kaasboerderij Wezenspyk

Op deze kaasboerderij leer je alles over het maken een oer-Hollands product: kaas. Krijg een rondleiding door de kaasopslag, de boerderijwinkel of bezoek de koeien en aai de kalfjes. Je leert hier hoe het boerenleven eraan toe gaat. Aan het eind van de dag kun je er genieten van een heerlijke kaasfondue.

Landgoed De Bonte Belevenis

Op dit landgoed kun je je de hele dag vermaken met oude ambachten als: broodbakken, kaarsen of zeep maken. Je kunt ook een rondleiding krijgen door de brouwerij waar bier en whisky wordt gemaakt. Buiten genieten kinderen in de speelweide of moestuinen. Een dagje uit voor hele gezin!

Huifkartocht de Jan Plezier

Je rijdt niet elke dag in een huifkar, pak daarom je kans wanneer op Texel bent. Tijdens de tocht leer je van alles over het eiland en de Wadden. Onderweg kom je langs mooie natuurgebieden, zoals de Muy en de Slufter. Tijdens de rit krijg je nog een kop koffie of thee en mag je je tanden zetten in de lokale lekkernij Texelse koek.

Sorteren

vakanties Texel

Reviews over Texel

Fantastisch!

Angela de Goede
    24-6-2018
    Alles was top! Echt genoten!

Thuis

Petra Flux
    22-6-2018
    Ik kom al meer dan 30 jaar op Texel, met man en kinderen (vanaf jonge leeftijd tot volwassen), en de laatste jaren alleen. Texel verveelt nooit. Zee, strand, duinen, bos, mooie dorpjes en je kunt overal heerlijk eten en drinken. Ik ben er thuis.

Anneriet
    20-6-2018
    Ik kan alleen maar lof hebben over Texel. Je kunt genieten van bos, duinen en strand. Fantastische fietsroutes. Het is gewoon een heerlijk eiland.

Volgende x weer Texel!

Jean
    20-6-2018
    Texel staat voor mij op de eerste plaats! I love Texel! Prachtige stranden met geweldige strandpaviljoens en niet te vergeten het Nationale Park waar wij veel gewandeld hebben. Fietspaden net als 5 sterren beoordeeld Fietsen is hier ook genieten met een grote G Favoriete plek De Nederlanden en de Sluijfter.

Leuke vakantie op texel

Vakantieganger
    18-6-2018
    Erg leuk eiland waar van Alles te beleven is. Aanrader een boottocht naar de zeehondjes erg leuk. Ook vonden wij de bonte belefenis in den hoorn erg leuk.
Texel scoort een 8,9 uit 10, op basis van 2800 reviews