Ameland

Ameland staat voor rust, relax en ruimte

Ontdek dit mooie eiland en ervaar dat je door de stilte en ruimte helemaal tot rust komt. Maak een lange wandeling op het strand, door de duinen of door de prachtige natuur. Bezoek een van de vier dorpjes of kies voor een leuke activiteit op het water. Een dag op Ameland sluit je uiteraard culinair af in een van de toprestaurants.

Inspiratie voor Ameland

3 vakantieparken op Ameland

Geschikt voor gezinnen met kinderen

3x overnachten op Ameland

Rust en ruimte

4 dorpjes op Ameland

Winkelen, restaurants en bezienswaardigheden

3 vakantieparken op Ameland

Dicht bij het strand: Roompot Boomhiemke

Vakantiepark Roompot Boomhiemke ligt pal aan de Hollumer-duinen en direct naast natuurgebied Jan Roepesheide. Het is een heerlijke plek om tot rust te komen. Kinderen spelen in een van de speeltuinen, in het zwembad of worden vermaakt door het animatieteam. Het vakantiepark ligt op slechts een kilometer van het strand.

Familiepark en recreatieoord Klein Vaarwater

Kamperen of liever een bungalow huren? Op park Klein Vaarwater kan het allebei. Het park is het gehele jaar door geopend en is van alle gemakken voorzien. De kinderen vermaken zich in het overdekt waterparadijs, bij de bowlingsbanen of midgetgolfbaan. En jij geniet van een drankje op het terras van het restaurant.

Veel speelplezier op Camping Kiekduun

Camping Kiekduun is een echte familiecamping. Er zijn veel speeltoestellen voor de kleinsten en voor oudere kinderen is er een groot sport- en speelterrein. Op twee minuten loopafstand is er een overdekt zwembad. Deze camping zet zich in voor het milieu door onder andere goede isolatie van de chalets, energiebesparende lampen en zonnepanelen.

3x overnachten op Ameland

Broodjes aan de deur op Landal Ameland State

Landal Ameland State bestaat uit 85 comfortabele appartementen. Alle appartementen zijn gelijkvloers en daarom extra geschikt voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn. Voor ontbijt, lunch of diner hoef je het park niet af. Warme broodjes worden bezorgd in het appartement en er is een uitgebreid restaurant.

Goed eten bij Fletcher Hotel-Resort Amelander Kaap

Dit hotel heeft tweepersoonskamers en familiekamers voor vier tot zes personen. Het hotel biedt een à-la-carte-restaurant, brasserie, overdekt zwembad, sauna en sport- en spelmogelijkheden. In reviews wordt vooral het goede eten in het hotel genoemd. Verblijf op basis van all-inclusive is hier mogelijk.

Fietsen rondom Hotel Nes

Hotel Nes is gelegen tussen het dorpje Nes en het strand. Het biedt een-, twee-, drie- en vierpersoonskamers. Het hotel is ideaal gelegen om mooie fietsroutes te maken. Bij het hotel zijn de routes beschikbaar. Na een lange dag fietsen kom je tot rust in de sauna van het hotel of ontspan je met een drankje in de hotelbar.

4 dorpjes op Ameland

De vuurtoren van Hollum

In Hollum ontdek je veel van de geschiedenis van Ameland. Er staan veel monumentale panden die vroeger schipperswoningen waren. Hoe meer getande gevelranden, hoe hoger de rang van de schipper. In Hollum staat ook de 55 meter hoge vuurtoren. De vuurtoren is van elke plek op het eiland goed te zien.

De bierbrouwerij van Ballum

Ballum is het kleinste dorpje van Ameland met slechts 350 inwoners. Vlakbij dit dorpje vind je de Amelander Bierbrouwerij. Doeke en Eva verwelkomen je op het terras of in de winkel. De openingstijden zijn wisselend. Met kleine kinderen bezoek je in Ballum Speelboerderij Ballum.

Lekker uiteten in Nes

In het iets grotere dorpje Nes kom je om heerlijk te eten of te drinken. Er zijn veel restaurants, cafeetjes en terrassen. Ook om te winkelen zit je hier goed. Wie van gezellige drukte houdt, is hier op zijn plaats.

Het museum van Buren

Buren is het meest oostelijk gelegen dorp van de vier dorpen op Ameland. Langs de levendige Hoofdweg en Strandweg vind je restaurants, snackbars, een hotel en een supermarkt. Midden in het dorp staat het Landbouw- en Juttersmuseum Swartwoude. Hier krijg je een beeld van hoe de boeren op Ameland leefden in de negentiende eeuw.

Sorteren

vakanties Ameland

Reviews over Ameland

Geweldige tijd gehad!

Pascale Verhulst
    23-9-2018

Prachtige natuur, mooie kleine dorpjes... zalig mooi en rustig.

Leuke, gezellige restaurantjes waar je zeer lekker kan eten.

Heel goed, komen zeker weer een keertje terug.

A. J. Battjes
    7-9-2018

We vonden het super in Ameland

Mooie natuur, veel te druk en overal te duur

Ron
    6-9-2018

Ameland is een prachtig eiland, mooie natuur, ontzettend leuk om met de veerboot naar het eiland te gaan voor een optimaal vakantiegevoel. Maar het is er wel ontzettend commercieel, te veel toeristen om het leuk te hebben, duizenden huurfietsen en ik vraag me af hoe dat er uit ziet op de fietspaden tijdens het hoogseizoen. Soort van Sallou.....de prijzen zijn nagenoeg overal 25 tot 40% te hoog, zal wel met vraag en aanbod te maken hebben.

Geweldig mooi!

Mb
    1-9-2018

Prachtig eiland! Mooie natuur, prachtige stranden. Leuke dorpjes.

Tijdens roggefeest in hotel verbleven

Fam de Jong
    24-8-2018

Wij zijn ook fam. de Jong. Wij hebben 5 heerlijke dagen gehad.

Goed verzorgd. Keurige service. Fantastisch ontbijt buffet. Schone kamers. Goede bedden. Voor herhaling vatbaar. Tot ziens na de verbouwing en tot volgend jaar.

Ameland scoort een 8,7 uit 10, op basis van 1917 reviews