Kockengen

Reviews over Kockengen

schilderachtig

sietske buisman
    27-8-2015

Kockengen is een heel verstild dorp ,maar toch dicht bij de snelweg .je fietst of wandelt erdoorheen en kunt er heerlijk koffiedrinken bij een restaurant dat gerund wordt door mensen met een beperking .

Leuk dorp, maar erg stil

Rinus
    18-7-2013

Kockengen is een een dorp met een erg leuk centrum, twee smalle kanalen, de Heicop en de Bijleveld doorkruisen het dorp dat deels een beschermd dorpsgezicht heeft, er staan veel gebouwen die onder monumentenzorg staan. Jammer is dat het er wel erg stil is, er is nergens een gezellig terrasje te vinden of horeca gelegenheid, er is alleen een cafetaria. De omgeving met zijn waterrijke polders is erg mooi om per fiets te verkennen.

Gereisd Met partner in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fietsknooppunten SLECHT aangegeven.

dijk039
    7-5-2013

Wij reden van Schoonhoven naar Kortenhoef via Kockengen. De route naar Breukelen stond ronduit slecht genummerd. Ik weet echter niet of Kockengen hier iets aan kan doen. Was wel een leuk kleine plaatsje om doorheen te zoeken :-)

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2013

Hier kom je tot rust!

Bert en Dineke van Keulen
    3-1-2013

Kockengen is een karakteristiek dorp in een fraaie omgeving. De basisvoorzieningen zijn aanwezig; ook een overdekt zembad. En in de Nieuwstraat kun je in een knus gebouw (voormalige kerk) terecht voor een hapje en een drankje.

Gereisd Met partner in Tue Jun 12 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

groter dan ik dacht

Bart
    2-11-2010

Kockengen klonk voor mij altijd als een klein boerenlanddorpje waar naast een aantal boerderijen verder niet veel te zien zou zijn. Dit blijkt echter total niet het geval! Ja, er staan boerderijen, maar Kockengen is eigenlijk een heel groot dorp met veel nieuwbouw! Het centrum is klein maar mooi naast een supermarkt ook nog een apparte bakkerij en slager! Er is een groot reisbureau, een doe het zelf zaak en een kunstwinkel. Wat mij verder opviel was het aantal kerken en kerkelijke instanties die zich in dit dorp bevinden en het fantastische landschap in de omgeving! Toen ik vanaf de Meern naar Kockengen reed waande ik mij op aan het einde van de wereld! Zo ver als ik kon kijken, links en rechts alleen maar weilanden, wow! Echt een geweldig fietsgebied!

Gereisd Met partner in november 2010
Kockengen scoort een 7,9 uit 10, op basis van 26 reviews