header

Erfgoederen, cultuur & historie; regio Utrecht heeft het!

Door de centrale ligging vindt je in Utrecht een verscheidenheid aan bezienswaardigheden Lekker fietsen door het mooie Hollandse landschap, een mooie boswandeling of een bezoek brengen aan de historische steden Utrecht of Amersfoort, alles kan. Utrecht is veelzijdig en aantrekkelijk voor zowel de natuur- als de cultuurliefhebber.

Inspiratie voor Utrecht

5 accommodaties in Utrecht

Slapen in een rustige en landelijke omgeving

Zeker doen in de regio Utrecht

Leuke uitstapjes voor het hele gezin

3 hoogtepunten in regio Utrecht

De must sees die je niet wilt missen

5 accommodaties in de regio Utrecht

decoration
1. Volop rust en midden in de natuur: Vakantiepark Molecaten Park Landgoed Ginkelduin

Voor de natuurliefhebber is het hier heerlijk vertoeven. Autoluw en prachtig gelegen in een uitgestrekt natuurgebied op de Utrechtse Heuvelrug. Slapen in een bungalow, appartement, chalet of toch liever kamperen? Mogelijkheden genoeg. Neem een frisse duik in het binnen- of buitenzwembad en geniet van een maaltijd in het restaurant.

2. Vakantiepark Landal Amerongse Berg is een echt familiepark
2. Vakantiepark Landal Amerongse Berg is een echt familiepark

Centraal gelegen is het moderne Vakantiepark Landal Amerongse Berg, de ideale uitvalsbasis voor allerlei uitstapjes. Zoek rust en natuur in de nabijgelegen Utrechtse Heuvelrug of breng een bezoekje aan een historische stad. Geen zin om weg te gaan? Op het ruim opgezette park zijn volop activiteiten voor jong en oud.

3. Ideaal voor de ultieme rustzoeker: Boerderij Camping Demmerik
3. Ideaal voor de ultieme rustzoeker: Boerderij Camping Demmerik

’s Ochtends wakker worden van de fluitende vogeltjes? Genieten van de weidse uitzichten? Boerderij Camping Demmerik is een kleinschalige camping, gelegen in een prachtige landelijke omgeving waar het heerlijk wandelen en fietsen is. Zin in wat meer drukte? Amsterdam en Utrecht liggen op een half uurtje rijden.

4. Veelzijdig genieten op Camping de Heigraaf
4. Veelzijdig genieten op Camping de Heigraaf

Of je nu wilt fietsen over de Utrechtse Heuvelrug of lekker wilt ontspannen en zwemmen aan het Henschotermeer dan is Camping de Heigraaf de ideale plek om te vertoeven. Voor kinderen is er tijdens vakanties animatie aanwezig én er is een overdekte speelschuur om in te ravotten. Ook voor een lekker hapje kun je op de camping prima terecht.

5. RCN het Grote Bos: een grote camping midden in de bossen
5. RCN het Grote Bos: een grote camping midden in de bossen

Door de centrale ligging op de Utrechtse Heuvelrug is vakantiepark RCN het Grote Bos het ideale vertrekpunt om te fietsen en te wandelen. Met een verwarmd openluchtzwembad, speeltuinen en een survivalparcours is het vakantiepark ideaal voor gezinnen met kinderen. Ook bieden de tennis- en bowlingbaan genoeg ruimte voor sportieve uitdagingen.

Zeker doen in de regio Utrecht

decoration
1. Ontdek alles over de Nederlandse krijgsmacht in het Nationaal Militair Museum

Van pijlpunten uit het stenen tijdperk tot de huidige wapens van de Nederlandse krijgsmacht, er is enorm veel te zien in het museum. Alles wat met het verleden, heden en toekomst te maken heeft komt hier samen. Hier zie je vliegtuigen, tanks en kanonnen, kunnen de kinderen eigen buskruit maken of vliegen in een F-16 simulator.

2. Amersfoort: van boerennederzetting naar historische stad
2. Amersfoort: van boerennederzetting naar historische stad

Deze middeleeuwse stad is goed bewaard gebleven. Bezichtig de muurhuizen die te vinden zijn in de 13e-eeuwse stadsmuren. Wandel over de keien in de smalle straatjes, bezoek een museum en vergaap je aan de historische monumenten. Een echte blikvanger is de prachtige Koppelpoort.

3. Cultuur snuiven in veelzijdig Utrecht
3. Cultuur snuiven in veelzijdig Utrecht

Dé trekpleister van Utrecht is de Dom met zijn Domtoren. De 465 treden leiden je naar een prachtig uitzicht en in de binnentuin kom je juist heerlijk tot rust. Je kunt hier prima shoppen om vervolgens lekker een hapje te eten bij één van de vele terrasjes onderaan de Oude Gracht. Liever een museum bezoeken? Utrecht heeft er vele om uit te kiezen.

4. Zeist: gelegen aan aan de Utrechtse Heuvelrug
4. Zeist: gelegen aan aan de Utrechtse Heuvelrug

Fietsen of wandelen in de Utrechtse Heuvelrug? Of toch liever cultuur snuiven? In de Slotstad Zeist is het allemaal mogelijk. Prachtige natuur naast de deur en vele landhuizen en kastelen met Slot Zeist als absoluut hoogtepunt. Zeist herbergt tientallen rijksmonumenten en oorlogsmonumenten en een deel is beschermd dorpsgezicht.

5. Een dagje dieren spotten in Dierenpark Amersfoort
5. Een dagje dieren spotten in Dierenpark Amersfoort

Van olifanten tot chimpansees en van neushoorns tot beren, Dierenpark Amersfoort herbergt vele dieren. Je kijkt je ogen uit in de Stad der oudheid, het Nachtdierenhuis of in de Wildernis. In het Dinopark vind je replica’s van dinosaurussen, waarvan de hoogste 14 meter hoog is.

3 hoogtepunten in regio Utrecht

1. Terug naar de middeleeuwen in kasteel de Haar
1. Terug naar de middeleeuwen in kasteel de Haar

Kasteel de Haar ligt in het Utrechtse dorpje Haarzuilens. Het is het grootste kasteel van Nederland. Alles in het kasteel ademt de sfeer van weleer en in de tuinen en park rondom kun je heerlijk ronddwalen. Het voelt als een heuse reis terug in de tijd.

2. Lekker relaxen in Thermen Soesterberg
2. Lekker relaxen in Thermen Soesterberg

Wil je lekker een dagje tot rust komen en genieten van wellness? Dan ben je bij Thermen Soesterberg aan het goede adres. Natuur is een centraal thema in de thermen waar je kunt kiezen uit verschillende sauna’s als de Rozensauna, Berkensauna en Kristalsauna. Of anders lekker genieten in het natuurlijke voetbad omgeven door begroeiing.

3. Fort Hoofdijk was onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie
3. Fort Hoofdijk was onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie

Dit prachtige fort werd aangelegd ter verdediging van de Nieuwe Hollandse Waterlinie en is tegenwoordig in het bezit van de Universiteit van Utrecht. Het fort is gelegen op een eilandje en rondom is een schitterende botanische rotstuin aangelegd.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

295 accommodaties in

Utrecht

Reviews over accommodaties in Utrecht

Gezellig, dicht bij OV en Utrecht.

Theo van den Berkmortel, 17-2-2018
    Voldoende en correct personeel, zowel receptie, hotel, horeca, schoonmaak enz.

R, 16-2-2018
    Fantastisch hotel. Heerlijk ontbijt. Alles heel schoon en netjes

Mooi, rustig park in de bossen.

E&H, 6-2-2018

We zaten in een geschakeld huisje. Deze is wat gedateerd maar desondanks wel gezellig en van alle gemakken voorzien. Het park is rustig en de omgeving is prachtig. Fijn was ook dat niet alles gesloten was.

Het park is autovrij. Vreemd was wel dat onze buren 2 auto's voor de deur hadden staan en daar dagelijks gebruik van maakte. Wij hadden het idee dat deze mensen er voor langere tijd verbleven. Ook bij het huisje naast ons stonden 2 auto's (van bedrijven) en ook zij konden het park op en af rijden. Omdat we 1 dag nogal wat te sjouwen hadden en er geen karretjes voorhanden waren, heb ik bij de receptie een toegangskaart gevraagd om 10 minuten even te kunnen laden bij ons huisje. Deze kreeg ik niet. Waarom onze buren die allemaal wel hadden was om medische reden, werd ons verteld, en daar konden ze niet over uitweiden. Nou, hier was echt heel duidelijk geen sprake van medische redenen. Mij werd verteld dat ik een volgende keer beter een huisje buiten de slagbomen kon boeken. Dan had ik mijn auto bij mijn huisje kunnen parkeren. Maar waarom heeft de receptie niet besloten hun buiten de slagbomen een huisje aan te bieden/ of hen dat aangeraden? Dan is het voor iedereen duidelijk? Toch?! Nu voelt het echt als meten met 2 maten. En ik hoef mijn auto niet de hele dag naast mijn deur te hebben. Het was voor slechts 10 minuten. Pas toen ik hun vertelde dat ik hier wel iets over zou gaan schrijven op zoover, kreeg ik direct een toegangskaart zodat we konden laden.

Daarnaast werd verzocht afval te scheiden. Helemaal goed. Doe ik aan mee.

Ik heb o.a. al het plastic verzameld in de 2 weken dat we er verbleven, maar toen ik met een zak vol naar de containers liep, was er geen enkele container voor plastic! Jammer. Plastic is juist de grootste vijand van de natuur. De containers restafval puilde uit. Jammer.

Prachtig camping, alles is super strak en gezellig

Klaas-Willem, 8-12-2017
    Naar mijn idee de schoonste en mooiste camping waar ik geweest ben. Voor mijn werk kom ik er op heel veel. Dus dit zegt genoeg.
Utrecht scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2204 reviews