We hebben een aantal aanbieders voor Hertme voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Hertme voor je op een rij gezet:

Reviews over Hertme

Zeker voor herhaling vatbaar.

H & R
    16-5-2018

Super omgeving. Mooie combi van natuur, cultuur en steden nabij. Hertme zelf is een klein buurtschap met wel twee restaurants. Voor boodschappen moet je hier niet zijn. Maar daar is het 2 km. verder gelegen Borne dan ook wel volledig voor uitgerust, net als het uitgaansleven e.a. Bij de beoordeling wordt Borne daarom voor een groot deel meegenomen. Een uniek openluchttheater bij de kerk verfraait buurtschap Hertme wel.

Gereisd Met partner in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rustige landelijke omgeving

Wessel Onderstsal
    28-8-2017

Hertme is een klein dorpje nabij Borne, Almelo, Hengelo, Oldenzaal. Er is een goede eetgelegenheid midden in het dorp. Vooral tijdens de evenementen die gehouden worden in het openluchttheater is het goed toeven.

ieder jaar weer een belevenis.

Geziena van Berkel
    9-1-2017

Eerlijk gezegd hadden wij nog nooit van Hertme gehoord. We wilden een paar jaar geleden naar het Afrika festival in Hertme en moesten op de kaart kijken waar dit plaatsje is. Hertme is een van de drie kernen van de gemeente Borne in Overijssel. Het telt maar 4 a 5 honderd inwoners en ligt in een bosrijke omgeving in de landstreek Twente. Wij komen uit het Zuid Westen, zijn niet zo van die autorijders, dus we vonden dat Hertme echt aan de andere kant van Nederland lag. Maar het is het waard geweest om naar toe te gaan. En we komen elk jaar terug. Het Afrikafestival is sowieso geweldig. Bij dat ritme kun je niet stil blijven zitten. De mensen zijn lief, de sfeer is fantastisch. Je bent in het buitenland in eigen land. De camping in Hertme, bij familie Lucas (camping de Köller), is ontzettend gastvrij en een prettig verblijf. Het is een mini camping, maar tijdens het Afrikafestival moeten de koeien even op stal en kan het grasveld gebruikt worden als campingveld. Er hangt een geweldige sfeer en de Afrikaanse klanken gaan op de camping gewoon door. Maar ook het dorpje is ontzettend leuk. Het is er zo gemoedelijk. We zaten een keer op een terrasje wat te drinken en een paar mannen uit het dorp zaten aan het tafeltje naast ons. We verstonden niets van hun gesprek, want Twents is erg leuk om te horen, maar totaal niet te verstaan. De postbode parkeerde zijn busje en kwam erbij zitten; een man in net pak kwam aangelopen en voegde zich bij dit gezelschap; een man in overal kwam er ook bij zitten… Wij kenden die mensen niet, maar merkten dat zij elkaar kenden en met elkaar omgingen en dat er niet aan rangen en standen werd gedaan. Ons kent ons, en wel op een prettige manier. Zo lazen we ook in het boek over de geschiedenis van het Afrikafestival dat alle handen ineen geslagen worden om dit festival te kunnen verwerkelijken. Voor een ‘beugel en een gehaktbal’ (beugel = Grolschbiertje) zorgen de vrijwilligers dat het festival al vijfentwintig jaar functioneert. Dat tref je verder nergens! En zo is de mentaliteit in Hertme. Men is er voor elkaar. Toen er een keer op het festival noodweer dreigde, zette meneer pastoor de kerkdeuren (naast het openluchttheater) open en konden we in de kerk schuilen. Men is hartelijk tegen de vakantieganger, de festivalvierder, de mens in de straat. Het openluchttheater in Hertme is ook bekend om zijn passiespelen (helaas wachten tot 2019!), maar dit jaar is daar ‘Robin Hood’ voor in de plaats gekomen. ‘Een openluchtspel voor het hele gezin, dat veel meer is dan een voorstelling alleen. Het wordt belevingstheater met alles erop en eraan,’ weet ik van Bernadet, voorzitter van de werkgroep Passiespelen in Hertme. Sinds 2010 komen er topartiesten naar Hertme: Marco Borsato, Nick en Simon, Ilse de Lange, René Froger, Glennis Grace. Het Ricciotti ensemble speelde er de afgelopen jaren en Bløf treedt al jaren op in Hertme! Mocht je grotere steden willen bezoeken heb je vlakbij Hertme Almelo, Oldenzaal, Hengelo en Enschede (waarvan wordt gezegd dat het de mooiste synagoge van heel West Europa heeft!). Wil je de natuur in, biedt deze regio ook veel moois. Anne-Marie van camping de Köller is de initiatiefnemer van de vorig jaar opgestarte landschapswandeling. Met Meint Bosma loop je o.a. naar de Deurningerbeek en de Bornse Beek. En de afstand tussen Hertme en het Haaksbergerveen is ook niet ver. Het Haaksbergerveen, ruim 600 hectare groot, is een van de mooiste hoogveengebieden van Nederland. Hertme en omgeving is veel groen en open natuur! En niet vergeten de Twentse Krentenwegge te proeven! Wie in het oosten van het land te gast is, wordt vaak onthaald met deze langwerpige snede vers brood, rijkelijk gevuld met krenten en rozijnen en besmeerd met roomboter. In Twente groeide de krentenwegge uit tot een symbool van noaberschap (de burenhulp). Hertme? Echt doen!

Gereisd Met partner in juli 2016

Super !

Jan en Jeanne Vermeulen
    18-5-2016

Een fijne plek voor tent of caravan, speciale plaatsen voor campers. Ruim en kraakhelder sanitair. Gezellige huiskamet waar je tv kunt kijken of met een groep spelletjes kunt doen. Anne-Marie en Michel zijn enthousiast en gastvrij. Altijd vriendelijk en geen moeite is teveel.

Thuiskomen in gastvrij Hertme

Anne-Marie
    6-6-2015

Hertme is een klein en keurig onderhouden dorp midden in Twente en Hertme is vooral bekend van het openluchttheater waar diverse optredens zijn. Cultuur, muziek, natuur, rust, noem maar op. Er is een camperpleisterplaats, een minicamping en een hotel voor overnachtingsmogelijkheden, voor elk wat wils dus. Ook zijn er 2 goede eetgelegenheden.

Gereisd Met partner in Thu Jan 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Hertme scoort een 8,9 uit 10, op basis van 16 reviews