Amsterdam

Wil je eens een citytrip maken in Nederland? Kies dan voor onze hoofdstad. Aan bezienswaardigheden in Amsterdam geen gebrek. Winkelen in de Negen Straatjes, met de rondvaartboot over de grachten, naar het NEMO Science Museum of gewoon genieten van de prachtige grachtenpandjes. Amsterdam heeft het allemaal!

Lees meer over Amsterdam

We hebben een aantal aanbieders voor Amsterdam voor je op een rij gezet:

vakanties Amsterdam

We hebben een aantal aanbieders voor Amsterdam voor je op een rij gezet:

Over Amsterdam

Hoewel de Nederlandse regering zetelt in Den Haag, is Amsterdam de hoofdstad van Nederland. Er wonen ongeveer 740.000 mensen in de stad. Amsterdam is een multiculturele stad: in 2007 woonden er 177 verschillende nationaliteiten. Amsterdam ligt onderaan de provincie Noord-Holland aan de monding van de Amstel een aan het IJ.
Een citytrip naar Amsterdam kun je beter zonder auto doen. De stad is makkelijk per trein bereikbaar en eenmaal uitgestapt bij het Centraal Station, ben je in no-time bij de meeste bezienswaardigheden. Recht voor het station loop je door het Damrak richting de Dam waar je het Koninklijk Paleis aantreft en Madame Tussauds en de Nieuwe Kerk. Je kunt overigens ook gemakkelijk per tram, bus en metro overal terecht. Amsterdam kent vele museums. Het museum van Anne Frank is een grote trekpleister voor toeristen. Dat zijn De Wallen ook. Deze “rosse buurt" bestaat uit twee straten en je vind er sexshops, cinema’s, bars en de dames voor het raam.
Uitgaan doe je op het Leidseplein. Het plein is omringd met bars en gezellige eetgelegenheden. In de zomer is het plein gevuld met terrasjes. Het Rembrandsplein is ook een geliefd plein voor uitgaand publiek.
Voor shopping ga je naar de Kalverstraat, het Damrak en de Nieuwendijk. Bij de Dam is er het populaire warenhuis de Bijenkorf. De haute-couture zaken vind je in de PC Hoofdstraat. Er zijn talloze souvenierszaken, waar klompen, tulpenbollen en Delfts blauw wordt aangeboden. Wie van markten houdt, kan zijn hart ophalen bij het Waterlooplein. Met uitzicht op de Amsterdamse Zuiderkerk, de Josef Israëlkerk en de Mozes en Aaronkerk is de sightseeing vanuit dit plein geweldig! Andere bekende markten zijn de Albert Cuijp en de Bloemenmarkt aan de Singel.De grachten en de grachtenpanden met de mooie gevels bepalen de typische Amsterdamse sfeer voor deze stedentrip.
Dat Amsterdam een multiculturele stad is, ziet men terug in het gigantische aanbod van restaurants. Voor toeristen is het restaurant “De Blauwe Hollanderin de Leidsekuisstraat bij het Leidseplein een echte aanrader. Hier worden oerhollandse gerechten (zoals andijviestamppot met een gehaktbal) geserveerd in een monumentaal pand in een typische hollandse sfeer voor een verassend aardige prijs.
Het typische Hollandse klimaat houdt in dat je eigenlijk nooit weet waar je met het weer aan toe bent. Door het zeeklimaat zijn de winters over het algemeen betrekkelijk zacht en de zomer koel met kans op neerslag het hele jaar door.

5 sterren hotels Amsterdam
4 sterren hotels Scheveningen
4 sterren hotels Rotterdam
3 sterren hotels texel

Reviews over Amsterdam

• 9nknl08-08-2013

Amsterdam bruist!

Mooie grachten, overal fietsers, het vondelpark, museumplein, lekker eten, bijzondere mensen, lekker weg in eigen hoofdstad.

• 9Sfeer in stad

augustus 2013

• 7katrien casier04-05-2014

veeeeeeeeeel te druk!

Misschien verkeerde periode uitgekozen,maar we konden nergens binnen zonder ellenlange wachtrijen te moeten trotseren...

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

mei 2014

• 9E. de Cock31-01-2014

Leuk!

Een dagje Amsterdam, zeker aanbevolen.

januari 2014

• 8Thealz14-03-2014

Gezellige stad

Met 2 pubers in het gezelschap hebben we zowel geshopt als musea bezocht.

• 7Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

februari 2014

• 8Mo05-02-2018

Geweldig leuke stad

Echt een stad om je prima te vermaken!

• 7Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

februari 2018

• 7V.Filip31-10-2013

Zeer druk overal.

Wel mooie gebouwen en veel winkels, maar zeer druk.

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

oktober 2013

• 7Sjon Watervrees03-09-2013

lekkere stad

mooie winkels, gave musea lekker eten, ruime keuze om alles te ontdekken

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2013

• 10Venu Dhingra13-06-2013

Great place

Wonderful destination Will come again I spent my 40th birthday in Kokenhoff and went around cycling holland and loved the canals and serene blissful atmosphere Tulips were amazing and beer and coffee next to canals was divinity

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in april 2011

• 9ton21-06-2013

geweldige stad

prachtige gebouwen,leuke straatjes. wereldberoemde musea. Centrum is bijna zelf een openluchtmuseum.

• 9Sfeer in stad
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2010

• 6linda keizers29-07-2013

geen amsterdammers

erg veel buitenlanders je hoort bijna alleen engels, duits. in de bus waren ze erg onvriendelijk de drankjes erg duur. 4 euro voor kwaliteit loze wijn. maar ja de gebouwen zijn geweldig en het rijksmuseum erg mooi. wat het uitgaan betreft, je kunt als niet bekende van de stad bijna door het bos de bomen niet meer zien. je weet niet waar je dat moet vinden wat voor jij het beste past. ook zijn er erg veel vrijgezellen feestjes. de gewone Amsterdammer was denk ik met vakantie

• 6Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn