Reviews over Megen

Leuk oud plaatsje

Monique,
    30-8-2017

Prima uitvalsbasis om mooie fietstochten te maken naar andere, wat meer bruisende plaatsen en stadjes in de buurt met wat meer vertier. Er zijn 2 restaurants, een cafetaria, een bakker en een informatiepunt. Leuk om doorheen te wandelen, maar er is niet echt iets te doen.

Gereisd met partner in augustus 2017

Historisch stadje

Rinus,
    5-1-2013

Megen is een piepklein leuk vestingstadje, doch van de voormalige verdedigingsmuren is behalve de fraaie "gevangentoren" niets meer te over. Wel heeft het stadje enkele belangrijke historische gebouwen zoals de Sint Servatiuskerk uit 1872, en het Clarissenklooster Sint Josephsberg uit 1648 dat gebouwd is op de fundamenten van het vroegere kasteel. Verder zijn er de historische Latijnse school Acropolis uit 1645 en het Franciscanenklooster uit 1648, dit klooster heeft een kapel met een bijzonder fraai interieur, naast deze kapel staat nog een kleine kapel met de graftombe van de heiligverklaarde Broeder Everardus beter bekend als het "Heilig Bruurke". De Gevangentoren is een markant bouwwerk op de Maasdijk en maakte eertijds deel uit van de stadspoort die geheel is verdwenen, het stadje staat met zijn keienstraatjes onder beschermd dorpsgezicht. Langs de weg naar Macharen staat de kapel van O.L. Vrouw van Zeven Weeën uit 1735 met fraaie zuilenportiek

Gereisd met partner in januari 2013
Megen scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews