We hebben een aantal aanbieders voor Breda voor je op een rij gezet:

vakanties Breda

We hebben een aantal aanbieders voor Breda voor je op een rij gezet:

Over Breda

Breda is qua grootte de derde stad van Noord-Brabant. Het is een Oranjestad door de historische band met het Nederlandse koningshuis. Bekend is de vlag van Breda met een rode achtergrond en drie witte Andreaskruizen. Ook staat Breda bekend als studentenstad.
Met het openbaar vervoer is Breda goed te bereiken. Ook met de auto zijn er verschillende wegen die naar Breda leiden. Breda ligt dicht bij de Belgische grens. Je bent vanuit Breda bijvoorbeeld zo in Antwerpen.
Het bekendste gebouw in deze stad is de Grote of Onze-Lieve-Vrouwe Kerk. Deze staat aan de grote markt en is met een hoogte van 97 meter bijna vanuit elk punt in Breda te zien. Je kan deze kerk op sommige dagen beklimmen. Eenmaal boven heb je dan een prachtig uitzicht over de hele stad. Ook een bezoek aan park Valkenberg met het kasteel van Breda is zeker de moeite waard.
Breda is een bekende uitgaansstad. Vooral aan de Grote Markt zijn er veel cafés, kroegen en restaurants te vinden. Je vind hier de gezelligheid en Bourgondische sfeer van een studentenstad. In het centrum zitten ook een aantal discotheken waar je tot in de vroege uurtjes door kunt gaan. Zomers zijn op de Grote Markt de terrassen ook goed vertegenwoordigd. Overdag is het centrum van Breda tevens uitermate geschikt om gezellig te winkelen.
Eens per jaar staat de hele stad op z’n kop tijdens Carnaval. De stadsnaam veranderd dan voor 4 dagen van Breda in Kielegat. Een ander bekend Bredaas evenement is Breda Barst.

Reviews over Breda

• 9Katrien04-11-2019

Fijn hotel op een uitstekende locatie

Heel fijn verblijf gehad met 8 vriendinnen. Prima kamers met goede bedden en grote badkamers. Heel aardig personeel, uitstekend buffetontbijt. De hotelbar kan wat gezelliger ingericht worden.

Gereisd met vrienden in november 2019

• 9martin libbrecht14-06-2019

mooie stad en mooie omgevig om te fietsen

wij verbleven bij vandervalk princceville zeer goed hotel vriendelijkpersoneel

Gereisd met partner in mei 2019

• 9Tonnie07-04-2019

Gezellige oude stad .

Mooie stad ,met een rijkelijk aanbod van leuke winkeltjes.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in april 2019

• 10Zarah Leander28-11-2018

In 1 woord Geweldig!

Breda, een stad in Brabant die je zeker bezocht moet hebben! Ik kom er al 47 jaar en nog steeds met plezier. De gastvrijheid en vriendelijkheid van de mensen zorgen ervoor dat je jezelf snel thuis voelt. Er is veel verscheidenheid in kunst en cultuur en voor zowel de gezondheidsfanaat als voor de bogondiër is er keuze zat. Er is natuurschoon , historie en ....er is lekker druk. Dus veel te ontdekken en te beleven in heerlijk Brabant waar de dagen toch wat sneller voorbij lijken te gaan als dat je eigenlijk zou willen!omringt door kleine dorpjes( Bavel , Ulvenhout , Teteringen ,Alphen-Chaam , Dorst etc) en mooie grote steden dan Den-Bosch , Tilburg , Waalwijk , Roosendaal, Eindhoven , etc .zou je wensen dat je je vakantie wat langer had geboekt!! Dus ga ontdekken en beleven deze winter en wie weet heb ook jij je droombestemming gevonden dan!!!!

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Alleen gereisd in juni 2018

• 9Ernst28-06-2018

mag je niet overslaan,deze stad moet je bezoeken

Een gezellige stad, de nodige historie, mooie rondvaart gemaakt, de kerk bezocht, leuk rond gelopen in het midden en de zijliggende straatjes

• 8Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 7Ruud07-05-2018

Best leuk voor een keer

Aardige stad om eens naartoe te gaan. Dorps aandoend, compact centrum, veel winkels (alle bekende ketens die je overal ziet), wat speciaalzaken en luxe winkeltjes, erg veel horeca (zat bomvol), nog wat historische gebouwen hier en daar. Weinig musea. De Grote Kerk met het plein met terrasjes daarvoor is fraai. Mooi maar erg druk park, gelegen tussen centrum en station. Maar iets speciaals waardoor Breda eruit springt ten opzichte van andere steden die we bezocht hebben, konden we helaas niet ontdekken. Kortom, wij vonden het een vriendelijke, gemiddelde stad zoals nog vele andere in Nederland. Maar best leuk voor een keer een dagje weg.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in april 2018

• 9Franky14-12-2017

Ideale stad om een weekendje door te brengen

Gezellige straten om te shoppen en lekkere restaurantjes. Vriendelijke mensen,daarom houden we van Nederland.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2017

• 8Esther22-11-2017

Super gezellige binnenstad!

De Grote Markt is erg gezellig om op het terras te zitten. Divers aanbod qua restaurants en bars. De sfeer is erg goed in de hele binnenstad door het gezellige personeel overal en mooie architectuur. Zeker een aanrader om een weekend heen te gaan. En mis de leuke winkels niet!

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2017

• 8An07-11-2017

Leuke stad met 1 negatieve ervaring

Gezellige stad, leuk plein om wat te eten en te drinken, gemakkelijk parkeren.

Helaas 1 slechte ervaring met 1 winkel in Breda.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2017

• 7F Hopman18-10-2017

Fijne dag in Breda

Goede info bij het VVV infi centrum, goede rondleiding het kasteel (KMA) Interessante stad met veel histortie

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving