Schimmert

Reviews over Schimmert

heerlijk

carla,
    9-9-2017

schimmert is niet echt een plaatsje waar je uitgaansgelegenheden vindt.echter wil je lekker eten dan is restaurant mareveld en Den Druppel erg goed, erg lekker eten, en prettige gastvrije ontvangst, op camping mareveld kan je met een tent , caravan of huren van een huisje de prachtige omgeving van zuid limburg, Schimmert als uitval gebruiken, schimmert ligt aan het pieterpad, dus je kan hier heerlijk wandelen,, of je gaat naar maastricht voor een terrasje, of valkenburg, of duitsland naar aken, belgie naar luik of op zondag naar de vlooien/brocantemarkt in tongeren, reis ook een af naar val dieu voor een lekker lunch en neem direct herve kaas en een goede trippel mee van de monniken. kortom zuid limburg start goed in schimmert,

Gereisd met partner in augustus 2017

Een mooi dorp en Valkenburg op 20 minuten rijden.

Kristel,
    9-9-2013

In het dorp zit een C1000, twee snackbars, een bloemenwinkel. In andere nabij gelegen dorpen (zoals Nuth) zijn ook de Jumbo, Aldi en een bakker te vinden. Valkenburg is dichtbij met zijn mooie oude gebouwen en grotten.

Gereisd met jonge kinderen in september 2013

Wij haalde er onze boodschappen .

fr_woning,
    18-12-2012

- 454 - Vanuit camping De Bron , fietste wij zo'n kleine 4 kilometer naar de supermarkt C 1000 in Schimmert . Schimmert is een onderdeel van de gemeente Nuth en is tevens het hoogst gelegen dorp van Nederland . Aan de hoofdweg , die door het dorp loopt . Staat de kerk van H. Remigius , als katholieke kerk gebouwd tussen 1924-1926 , in de stijl v.d architecten Cuypers . . . .Heel opvallend is de watertoren in Schimmert , beter bekend als De Reus Van Schimmert , is nog steeds als watertoren in gebuik en heeft een hoogte van 38 meter . Sinds een aantal jaren , is in de hoofdstraat van Schimmert een Boerderijmuseum . Gebruiksvoorwerpen uit het boerenleven . Heeft een omvangrijke collectie oude tractoren , machines , enz . De rondleiding is met uitleg . . . . Wij hebben met het Open Monumenten weekend tal van locaties bezocht in Schimmert .

Gereisd met vrienden in december 2012

Schattig dorpje!

Marlies,
    4-9-2012

Het oudste winkeltje (Jacobs, naast kerk) verkoopt ansichtkaarten, maar ook pyama's, sokken, spelletjes, plakband, etc etc. Er is een C1000 die (in ieder geval in de zomer) 7 dagen per week open is.

Een warme bakker, snackbarren, en wat terrasjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012
Schimmert scoort een 8 uit 10, op basis van 16 reviews