header
Groningen

Er gaat niets boven Groningen

De meest noordelijke provincie van Nederland is heel divers. Je kunt er genieten van de prachtige natuur van het Nationaal Park Lauwersmeer. De levendige hoofdstad Groningen is een leuke plek om te winkelen, uit te gaan of een van de musea te bezoeken. Ook kleinere dorpjes, zoals vesting Bourtange, zijn een bezoek aan Groningen meer dan waard.

5x overnachten in Groningen

Leuke vakantieparken en campings

Leuke plaatsen in Groningen

Van grote steden tot kleine dorpjes

Uitjes in Groningen

4 leuke dingen om te doen

5x overnachten in Groningen

Aan het water: Vakantiepark Hogenboom Emslandermeer

Vlak bij de grens met Duitsland ligt vakantiepark Hogenboom Emslandermeer. De bungalows staan rondom een groot meer, waar je kunt vissen, kanoën, zwemmen en roeien. Er zijn een zwembad en een golfbaan in de buurt van het vakantiepark en er wordt animatie geboden voor de kinderen. Vesting Bourtange ligt op slechts 8 kilometer afstand.

In de natuur: Vakantiepark Landal Natuurdorp Suyderoogh

Dit Landal vakantiepark grenst aan het Nationaal Park Lauwersmeer. Ook Schiermonnikoog is in de buurt. Wil je liever op het park blijven? Ook daar is veel te doen. Van een zwembad en animatie tot watersportactiviteiten en een natuurbelevingsroute. Rondom de vrijstaande bungalows is genoeg ruimte. Aan privacy, rust en ruimte is hier geen gebrek.

Ruimte genoeg op Camping Wedderbergen

Op deze camping kun je je eigen tent meenemen of je huurt een chalet of basic hut. Hier sta je niet dicht op je buren, want elke campingplek is ruim 150 vierkante meter groot. Sommige plaatsen liggen direct aan het water. Voor kinderen is er een groot overdekt jeugdhonk en een binnenzwembad. Met mooi weer neem je een duik in het natuurzwembad.

Camping Lauwersoog ligt vlakbij het strand

Deze natuurcamping met ruime plaatsen ligt midden in Nationaal Park Lauwersmeer. De camping ligt op slechts 500 meter van zee, 50 meter van een meer en 6 kilometer van een binnen- en buitenzwembad. Er is dagelijks animatie voor de kinderen. Ook worden er zeehonden- en safaritocht aangeboden. Genoeg variatie!

In een waterchalet op Camping De Watermolen

Deze camping ligt midden in de natuur op de grens met Friesland. Vooral de gastvrijheid van de eigenaren wordt genoemd in reviews. Het aanbod is groot. Er worden safaritenten, chalets, watervilla’s, trekkershutten en andere type accommodaties verhuurd. De camping beschikt over 2 verwarmde sanitair gebouwen en voor de kleinsten zijn er babybadjes.

Leuke plaatsen in Groningen

Studentenstad Groningen

Groningen is een bruisende studentenstad. Beklim er de 97 meter hoge Martinitoren voor een mooi uitzicht over de stad. Je kunt er prima winkelen. Een van de leukste winkelstraten is De Zwanestraat - Kromme Elleboog. Bezoek ook zeker het Groninger Museum of strijk neer op een van de terrassen in de binnenstad.

Vestingsdorpje Bourtange

Het vestingsdorpje Bourtange is een aanrader voor iedereen die van geschiedenis houdt. Bourtange is een reconstructie van de oorspronkelijke vesting. Het is nagebouwd aan de hand van tekeningen uit 1742. Opvallend aan Bourtange is de vorm, het dorp is gebouwd in een vijfhoek. Wandel door het dorp en het verleden komt tot leven.

Actief in Lauwersoog

Lauwersoog is een dorp in het noorden van Groningen in het Nationaal Park Lauwersmeer. Je kunt er fietsen en wandelen, maar ook op zeehondenexpeditie, wadlopen, wrakduiken of op pad met een boswachter. Lauwersoog is een absolute aanrader voor iedereen die van de natuur geniet. Vanuit Lauwersoog vertrekt ook de veerdienst naar Schiermonnikoog.

De molens van Winschoten

Het dorp Winschoten in Groningen wordt ook wel Molenstad genoemd door de aanwezigheid van 3 molens. Winschoten behoort tot de oudste plaatsen van Groningen. Dat zie je goed terug in de bouwstijlen van de gebouwen. Een hoogtepunt van Winschoten is het Rosarium, een grote rozentuin.

Kunstzinnig Sellingen

Het dorp Sellingen is een langgerekte plaats, omgeven door uitgestrekte bossen, heidevelden en vennen. In het dorp zelf vind je winkeltjes, restaurants en terrassen. Sellingen staat vaak in het teken van kunst: met Pinksteren is er een kunstroute, in juli vindt het schildersfestival Montmartre plaats en in augustus is er een atelierroute.

Uitjes in Groningen

Zeehonden bekijken bij Zeehondencrèche Pieterburen

In zeehondencentrum Pieterburen worden zieke of aangespoelde zeehondjes opgevangen. Als ze sterk genoeg zijn, worden ze weer uitgezet in de Noordzee. Dagelijks is er een interactieve voorstelling, een bottenshow en een voederpresentatie. In het centrum krijg je veel informatie over de dieren en uiteraard kun je ze ook bekijken.

Knutselen in het Doe Museum

Het Doe Museum is voor kinderen een echt speelparadijs. Je kunt er niet alleen naar kunst kijken, maar juist veel doen en maken. Geniet van alles wat je ziet en maak vervolgens met een spuitbus, verfkwast of een stapel legoblokjes zelf een creatie. Leuk voor jong en oud!

Openluchtmuseum Het Hoogeland

Openluchtmuseum Het Hoogeland in Warffum toont de geschiedenis van een plattelandsdorp tot 1920. Al wandelend door het klaslokaal, de dorpskroeg, de slagerij en de zaagmolen komt de geschiedenis tot leven. Je krijgt een goed idee van hoe men vroeger leefde. Een aanrader!

Ontspannen in de natuur van Nationaal Park Lauwersmeer

Nationaal Park Lauwersmeer is een prachtig natuurgebied waar je heerlijk kunt wandelen, fietsen of kanoën. Er leven veel verschillende diersoorten. Bijzonder is dat het park is uitgeroepen tot Dark Sky Park. Dat houdt in dat als het er donker is je ’s nachts welkom bent om de sterrenhemel te zien. In Nederland is dat op weinig plekken mogelijk.

Sorteren

vakanties Groningen

Reviews over accommodaties in Groningen

Super restaurant!

Ruud
    15-6-2018

Hotel op een aparte locatie tussen en appartementencomplex gesitueerd, even zoeken welke lift je moet hebben maar dan komt het goed.

Kamers zijn netjes en ruim genoeg, vriendelijk personeel.

Vanwege vroeg vertrek niet et ontbijt meegemaakt, maar wel door de nachtportier een ontbijtpakketje gemaakt voor ons.

Het restaurant is echt een verrassing, goede kaart een hoge kwaliteit gerechten!, alleen hiervoor zou je het hotel al boeken.

Fijne camping!!

J de vries
    13-6-2018

Mooi ruime sta plaatsen. Met een betegeld plaatsje voor de voortent. Vriendelijke eigenaren die altijd voor je klaar staan.

Wij hadden in totaal 9 kids bij ons. Daar wordt terplekke animatie voor geregeld in de vorm van een boeren kar over de camping rijden. De kinderen vonden het geweldig. Daarnaast is er een mooie speeltuin, als het mooi weer is kunnen ze lekker met de waterpomp spelen. Skelters zijn aanwezig waarmee ze over de hele camping kunnen fietsen.

Sanitair gebouw is schoon.

super.

Arie-Jan de Lang
    13-6-2018

Goed hotel en zeer goede service.

Ik was met een collega.We kregen een kamer met een tweepersoonsbed,naar de receptie gegaan en gevraagd om een kamer met 2 bedden . we kregen een comfortroom omdat er geen twinroom meer aanwezig was.

s,avonds werd ik gebeld door mijn dochter dat mijn vrouw in het ziekenhuis lag.

Gelijk gekeken hoe ik naar huis kon,de juffrouw van de receptie had het opgevangen en gelijk een print gemaakt van de eerste trein,zij heeft mij naar het station gebracht, Super

Lekker ruim en rustig

Diana
    19-10-2017
    Mooi ruim opgezet park. Mooi huisjes met zeer ruime tuin en ruimte rondom het huis. Het park is lekker rustig. Er is een zwembad, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt. Supermarkt netjes en genoeg aanbod voor dit park. Vriendelijke ontvangst bij de receptie. Genoeg te doen in de omgeving. Eén avond wat bij de cafetaria van het restaurant gehaald. Helaas was de kwaliteit beneden peil en was voor ons genoeg reden om niet bij het restaurant te gaan eten, wat wij wel gepland hadden.

Geweldig

Karin Rutgers
    25-6-2017

Hartige ontvangst, mooi appartement, keuken goed uitgericht, gezellige inrichting, schone bedden, mooie badkamer.

Er is eigenlijk niet iets wat ik niet goed vond. Ik had het hier nog wel een week volgehouden. Ook fijn dat m'n hondje mee kon.

Groningen scoort een 8 uit 10, op basis van 1435 reviews