Voorst (bij Zutphen)

Reviews over Voorst (bij Zutphen)

Heerlijk gewandeld, prachtige omgeving fijne sauna

Silvester Veldhoven,
    20-2-2017

Het landschap en de natuur is betoverend, het zijn oude akkerbouw landerijen, statige landgoederen verschillende nog er mooi onderhouden. Tot de verbeelding sprekende ruïne Nijenbeek bij een van de mooiste rivieren in Nederland: de IJssel en een heerlijke relaxte sauna. Her en der verspreid zijn er kunstgaleries en ateliers, ook agrarische producten kunnen af en toe kersvers in een boerenwinkel gekocht worden.

Echter in januari is veel gesloten, zoals het mooi gelegen museumcafe de Kribbe, in de winter alleen op zondag geopend. Helaas is ook het Dommerholtsveer alleen in de vaart in de zes zomerse maanden. Voor jongeren en jonge ouderen is er niet een uitgaansleven na een diner, anders dan hier en daar een stamcafé. Het uitgaan is meer gericht op uit eten, voor het gezin of de voorbij trekkende toerist, regelmatig met lokale verse producten.

Kortom het gebied is een aanrader.

Gereisd met vrienden in januari 2017

Helemaal te gek

Annemiek,
    19-2-2017

Onderwg naar sauna Bussloo afslag gemist voor een koffiestop. Dan maar doorrijden en kijken wat Voorst te bieden heeft. Meteen na de rotonde rechtsomkeert gemaakt, want bij bakker Bril zaten ze in de " etalage " koffie te drinken. Wat een geweldige zaak. Grote krentenbroden van 1 meter die door het hele land bezorgd werden. De heerlijkste koffie en dan ook nog eens een warm kaasbroodje. Ons saunabezoek van 2 dagen kon niet beter beginnen. De volgende dag zijn we teruggegaan om een super lekker en zwaar krentenbrood te kopen. Geen meter, maar de normale maat.

Gereisd met vrienden in december 2016

Mooi!

ilja,
    18-2-2017

Het dorp Voorst is klein maar fijn. Het telt maar liefst 51 inschrijvingen in het monumentenregister, dus liefhebbers van historie, architectuur en fraaie gevels en panden komen hier aan hun trekken. De monumenten zijn heel divers, van 14de eeuws kasteel tot 19de eeuwse boerderij. Daarnaast kan je in de omgeving van Voorst mooi wandelen of fietsen, of joggen en mountainbiken, net wat je wilt. Zutphen ligt vlakbij en is ook een aanrader. Leuke historische kern, stadswal en een kanoroute.

Gereisd met partner in februari 2017

Rustig dorp

Toon en Gerda,
    19-10-2016

De omgeving is werkelijk schitterend. Zeker de fietsroutes langs de IJssel op zijn het "trappen"waard. Wel wordt het tijd voor een rondweg om de kern van het dorp heen, maar daar wordt volgens mij al aan de werkt.

Gereisd met partner in oktober 2016

Mooi, authentiek dorpje!

Marijke,
    2-9-2014

Fantastisch dorpje voor de rustzoeker. Er is onder andere een kleine supermarkt aanwezig, snackbar en een restaurantje. Gelegen aan doorgaande weg (80km/u) waar in Voorst maar met 50 km/u gereden mag worden, perfect geregeld. Authentieke boerderijtjes. Koeien staan hier gewoon buiten, hier kan het nog!

Gereisd anders in augustus 2014
Voorst (bij Zutphen) scoort een 8,4 uit 10, op basis van 75 reviews