Bolsward

Reviews over Bolsward

Interessant Fries stadje

paul
    8-7-2017

Bolsward is een interessante plaats. Een stadwandeling brengt je langs de vele, markante gevels. Een bezoek aan de door vrijwilligers gerunde oudheidskamer is de moeite waard evenals de rondvaarttocht die vanaf de steiger bij het stadhuis vertrekt. De rondvaarttocht duurt ongeveer driekwartier en kent een vrije gift... Vanuit Bolsward kun je gemakkelijk naar plaatsen als Workum, Sneek en IJlst fietsen. In de omgeving zijn bootjes te huur waarmee je urenlang door de friese wateren kunt toeren. In deze omgeving zijn de mensen nog goed van vertrouwen. Huurfiets en of bootje krijg je zo mee....'Betalen doe je straks maar hoor...'. Dat is toch prachtig..!? Daar moeten we zuinig op zijn.

Gereisd Met partner in juli 2017

leuk stadje om doorheen te wandelen

R.v.S.
    5-6-2016

Dit gezellige stadje bezocht heeft veel bezienswaardigheden en museums helaas gaan die pas om 13.00 uur open ook in de zomer. Ook de Martini kerk bezocht eenvoudig doch de moeite waard, het orgel wordt momenteel gerestaureerd.

Gereisd Met partner in juni 2016

Mooie tijd gehad

R Alma
    5-6-2016

Bolsward is een prachtige oude stad met veel mooie gebouwen, er is een aardig centrum met alles wat je nodig zou hebben veel horeca gelegenheden. Parkeren is net als in veel andere Friese plaatsen een probleem ook omdat er vaak maar 1 of twee uur geparkeerd mag worden! Het is een goede uitval basis voor mooie trips musea en bezienswaardigheden. De Martinikerk en het stadshuis in Bolsward zijn het bezoeken waard. Op korte afstand zijn het Aldfearsmuseum in Allingawier het Planetarium in Franeker en het Jopie Huisman museum in Workum dingen die je niet over mag slaan. Friesland en Bolsward zijn goede plaatsen om heerlijk te onthaasten.

Mooi fries dorpje

SCHOONJANS
    12-11-2014

mooi dorpje, niet te groot met prachtig stadhuis, de vele grachtjes kriskras door het dorpje maken het een heel romantische plek om te wandelen. Niet echt een shoppingparadijs maar toch zijn er een aantal mooie winkels en goede tearooms;

Gereisd Met partner in november 2014

Zeer mooie plaats voor prachtige fietstochten

Evi Verschaeve
    24-9-2014

In de buurt (Oudega bv.) is een prachtige plek langs het meer om te gaan fietsen met zeer leuke fietspadjes. Het stadje zelf (Bolsward) is een aangenaam plaatsje om een rustige vakantie door te brengen.

Gereisd Met partner in Wed Sep 10 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Bolsward scoort een 8 uit 10, op basis van 67 reviews