Vakantiepark Landal Esonstad

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Grote tegenvaller voor een hoge huurprijs!

E.Schutte
15-7-2018
  • Activiteiten6
  • Onderkomen7

Voor de 1 x Esonstad bezocht. Verblijf in een Watervilla. Esonstad is een ruin opgezet park,het centrum doet mij denken aan een Vinexwijk.vreselijk met hier en daar een auto voor de deur. De Watervilla staan vrij, geschakeld maar ik vind met weinig privacy door al het glas zeker op de bovenste verdieping, kijk zo binnen bij de buren.

Schoonmaak kan beter, vies terras met peuken en bierdoppen en vuil meubilair. De houden trapleuning is plakkerig van huidsmeer, echt vies. Meubilair is met uitzondering van de doorgezakte banken ( kuilen, banken hebben totaal geen comfort) goed te noemen. Supermarkt heeft goed assortiment. Restaurant heel wisselvallig, gebruik gemaakt van uit eten arrangement, honden welkom. Zwembad is een grote hoge Hal. Zijn bezig met een grote kinderparadijs ,fantastisch voor de kids. Wat opvalt dat heel veel bungalows onder het vuil zitten, onder poep van zwaluwen en ramen die eens flink gezeemd morgen worden.

Leuk maar vies

L.J. Peltier
5-7-2018
  • Activiteiten8
  • Onderkomen8

Het dorp is erg leuk en knus. Het zwembad was klein en koud maar verder oké. De familiefiets die we een uur hebben gehuurd, hadden we na een half uur alweer geretourneerd wegens slecht onderhoud. Supermarktje is oké eveneens als de snackbar. Voor kleine kinderen is het leuk, helemaal straks met het indoor speelpark.

Het huis is leuk ingedeeld. We hadden een 8 persoons kinderhuisje. Van binnen ziet het er leuk uit. Totdat je dichterbij gaat kijken. Het was ronduit smerig. Badkamer en toilet waren smerig. Volgens mij zijn de ramen al in maanden niet gelapt. Wat er op het speelgoed zat wil ik niet eens weten zo vies. Op de deuren zaten nog vieze vingers van de vorige mensen.

Al met al hebben we het erg leuk gehad. Maar de viezigheid is echt een probleem.

Verder vind ik dat als je een kinderhuisje hebt, moet wel alles werken. Meeste deurtjes in de keuken kunnen gewoon open en niet allen stopcontacten zijn beveiligd.

Heel leuke ervaring!

A. Dinnissen
25-6-2018
  • Onderkomen8

Voor het eerst op Esonstad, geweldig netjes en verzorgd park, huisjes netjes schoon, goede bedden en prachtig aangelegd! Ligt wel wat ver van alles af, maar met een auto kun je natuurlijk overal komen. Wij hebben een dagje Ameland gedaan en verschillende Friese stadjes bezocht, erg leuk en goed bereikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor Landal Esonstad voor je op een rij gezet:

Leuke vakantie! Voor herhaling vatbaar.

Marloes
21-6-2018
  • Onderkomen8

In juni een midweek doorgebracht in een 8 persoons kinderhuisje, omheinde tuin was fijn! Ee stond een leuke glijbaan, kleine wip en diverse schepjes harkjes emmertjes voor in de zandbak. Speelgoed in het huisje viel een beetje tegen maar desondanks heeft ons zoontje van 4 zich er prima mee vermaakt. Het zwembad vonden wij heerlijk! Er is een kinderbaf met een kleine glijbaan, een bubbelbad wat ons zoontje ook erg leuk vond en een diep bad, kun je als volwassene staan. Tevens is er een sauna en stoombad waar je gratis gebruik van kunt maken, heerlijk! Alles netjes en schoon.

Als we een min puntje mogen noemen dan zou de schoonmaak aan de buitenkant van de huisjes wat beter kunnen evenals tuinmeubelen buiten.

Verder een heerlijke vakantie gehad. Nog eenmaal deelgenomen aan de knutselclub, ook erg leuk.

We kijken uit naar het indoorspeelparadijs, dan komen we zeker een keer terug.

Esonstad is niet ons ding.

Familie Groot
9-6-2018
  • Activiteiten8
  • Onderkomen4

Esonstad is door zijn vormgeving een bijzondere plek. Veel variatie en omringd met veel water. Onze bovenwoning/maisonette lag op een mooie plek aan het stadsplein. Een 6 persoons woning. Dat viel echter tegen. De slaapkamertjes waren krap bemeten. Je kon niet bij het bed komen zonder je hoofd te stoten. Het interieur is sterk verouderd. Doorgezakte stoelen en doorgezakte banken. Wat echt een minpunt is is de kwaliteit van het schoonmaken. De ramen zijn zo vies dat je er amper doorheen kunt kijken. De kozijnen en ramen zijn zo vies dat je ze amper durft beetpakken. Dit zijn wij niet gewend van Landal. Landal onwaardig. Hier moet wat aan gedaan worden anders holt de kwaliteit van dit park hard achteruit.

Heerlijk!

Imka
20-5-2018
  • Activiteiten9
  • Onderkomen10

Mooi en goed onderhouden kleinschalig park aan het Lauwersmeer. Voldonde faciliteiten op het park zelf voor jong en oud. Schattige bouwstijl. Je waant je echt even helemaal ergens anders. Gastvrijheid is groot. Wij hebben hier met onze zonen een boothe gehuurd en gevaren over het Lauwersmeer en fietsen gehuurd. Mooie fietstochten zijn mogelijk.

• Onderkomen8

(wij waren er met mooi zonnig weer) Wilde al lang naar Esonstad om de huisjes te bekijken. Het was het wachten waard :) Leuk huis (nr 115 6D2). Lekker ruim voor 2 personen. Bij slecht weer en 6 personen past t precies.. (6 eetstoelen, 2 2a3 p banken en 1 stoel). Tuin en tuinmeubels onder de eenden/vogel/ganzenpoep, dat is wel jammer maar de natuur :) Achter je huis een vijver. Badkamer is ruim. Douchen in bad. Ramen die open kunnen voorzien van horren (pluspunt). Geen verduisterende gordijnen. Landal stadje heel leuk opgezet, echt gezellig en mooi. Centrale parkeerplek in de buurt voor iedereen want het stadje is niet zo groot. Brasserie, prachtig gebouw. Pizza's uit de pizzeria daar zijn aan te raden (je kunt van te voren bellen als je wilt bestellen voor in het huisje). Zwembad De Wetterstins in Burgum is aan te raden (wij zwommen daar baantjes). Coop op 5 minuten met de auto. Voor kinderen is de pannenkoekentrein leuk (reserveren).

Leuk voor een midweek/ weekend

Familie
29-4-2018
  • Activiteiten5
  • Onderkomen8

We verbleven een week in huisje 4BL. Huisje ruim van opzet en schoon. Bank zit erg slecht. Aanwezig personeel in het park is over het algemeen jong, maar zeer vriendelijk. Faciliteiten beperkt open; ijsje halen op maandag na het eten leverde een fikse teleurstelling op voor de kinderen, alles dicht. Pizza/ patat op het park stelden ons teleur, smakeloos. Esonstad heeft een vol activiteitenprogramma, marketing van Landal heeft dit leuk te bedacht, echter strookt de werkelijkheid niet met de verwachtingen die men wekt. Survival zwemmen is gewoon duikbrillen opduiken in het (te) kleine zwembad en de clinic straatvoetbal is niets meer dan een potje voetballen, de aanwezige ouders werd gevraagd oefeningen te bedenken. Het personeel is echt enthousiast en probeert er iets van te maken, echter door de omschrijving hadden onze kinderen andere verwachtingen. In omgeving wel leuke dingen te doen. Esonstad was voor ons leuk voor 1 x.

Meer gewend van Landal

DAG
25-4-2018
  • Activiteiten1
  • Onderkomen1

Huisje geboekt in het stadje. Alles ziet er heel sfeervol uit. Vloer van het huisje echter niet schoon, banken zitten door, eetkamerstoel zijn aan hun einde, overal mieren, vies dekbed, schimmel op het douchegordijn en ga zo zo maar door. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt bij een ander Landal park. Bovendien sluit de winkel om 14.00 en zijn bepaalde faciliteiten helemaal nog niet open. Hier komen wij een volgende keer niet meer terug.
  • Onderkomen8

Leuk opgezet park, huisjes met verschillende geveltjes. Alsof je in een heel oud dorpje waant. Huisjes zijn ruim, gezellig en schoon. Als je er heen gaat om lange wandelingen te maken met de hond is er niet veel aan. Vanuit het park loop je langs de weg want overal staan borden dat honden er niet mogen komen ivm gedooggebied ganzen. Je moet met de auto naar de andere kant van het Lauwersmeer daar zijn enkele losloopgebieden. Met mooi weer is er voor kinderen,van klein tot groot, genoeg te doen.Wij zaten er in maart en waren de restaurants op het park door de weeks gesloten.

We hebben een aantal aanbieders voor Landal Esonstad voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Landal Esonstad in Anjum / Oostmahorn , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Landal Esonstad zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Landal Esonstad scoort een 8.43 uit 10 op basis van 797 reviews.