header
Flevoland

Flevoland: waar het water centraal staat

De provincie Flevoland biedt leuke uitjes voor jong en oud. Wat dacht je van een dagje Walibi of het Dolfinarium? Op safari door de natuurparken vol imposante dieren, zoals de Konikpaarden? Shoppen in Batavia Stad Fashion Outlet of het stadshart van Lelystad? Ontdek de geschiedenis van Flevoland, dé plek waar eerst alleen maar water was.

5x overnachten in Flevoland

Leuke vakantieparken en campings

4x steden en dorpen

Bijzondere plaatsen in Flevoland

Te doen in Flevoland

4 leuke uitjes

5x overnachten in Flevoland

Activiteiten genoeg: Center Parcs De Eemhof

Center Parcs De Eemhof in Zeewolde ligt aan het Eemmeer. Op dit park is veel te doen, met mooi en slecht weer. Op het Eemmeer kun je onder andere windsurfen, zeilen en flyboarden. Er is een escape room, bowlingzaal, bubbelbad en trampoline. Je kunt er dj-lessen en een graffitiworkshop volgen. Ontzettend leuk voor kinderen!

Aan het strand op Camping Oostappen Rivièra Beach

Camping Oostappen Rivièra Beach ligt direct aan het Veluwemeer in Flevoland. Bij mooi weer kun je heerlijk genieten aan het zandstrand of op het terras van de beachclub. Met minder goed weer is er een overdekt zwembad, sauna, whirlpool en Turks stoombad. Walibi en Dolfinarium zijn goed te bereiken met de auto.

Waterpret in Landal Waterparc Veluwemeer

Alle accommodaties liggen direct aan of vlakbij het water. Huur een bootje, relax op het strand of neem een duik in het zwembad. Het park verhuurt luxe appartementen en vrijstaande bungalows. Deze accommodaties zijn geschikt van 2 tot en met 22 personen. De omgeving van het park is volop geschikt om te genieten van de natuur.

Speelplezier op Camping Erkemederstrand

Camping Erkemederstrand ligt aan het langste strand van Flevoland. Je kunt er lekker zwemmen, maar er is ook een speeltuin met een air-trampoline, een beach-soccerveld, beach-volleybalveld en een tafeltennistafel. Daarnaast is er een leuk speelbos en een sportveld waar de kinderen zich goed kunnen uitleven. Honden zijn op deze camping toegestaan.

Strand en bos: Vakantiepark RCN Zeewolde

Vakantiepark RCN Zeewolde ligt zowel aan het strand als aan het bos. Het vakantiepark beschikt over verschillende campingplekken: aan de rand van het bos, aan het water. Voor wie veel ruimte wilt zijn er extra ruime plekken aanwezig. Alles is mogelijk. Op de camping zijn meerdere sportvelden, een zwembad, een escaperoom en een surf- en zeilschool.

4x steden en dorpen in Flevoland

Stad in het groen: Lelystad

Lelystad heeft genoeg mogelijkheden voor een ochtend, middag of hele dag vermaak. Bezoek Batavia Stad Fashion Outlet voor de leukste koopjes, het luchtvaartthemapark Aviodrome of fiets door het natuurpark Oostvaardersplassen. Lelystad biedt de gemakken van een grote stad, maar ligt tegelijkertijd in een groene omgeving.

Het jonge Almere

Almere is een jonge stad, de stad bestaat nog geen 50 jaar. Almere heeft zich ontwikkeld als een stad met een 42 kilometer lange kustlijn, indrukwekkende natuur en veel gezellige evenementen. Ook kun je heerlijk fietsen in en rondom de stad in de natuur. In het centrum van de stad kun je goed shoppen.

Recreëren in Zeewolde

Zeewolde ligt aan het water en centraal in Nederland. Het heeft veel te bieden voor zowel de sportievelingen en actievelingen als de rustzoekers en natuurliefhebbers. Er is een lange kustlijn, veel zwemwater, plekken om te varen, maar ook ruige natuurgebieden met veel dieren. Onder andere Koninkpaarden, bevers en zeearenden leven in dit gebied.

Vissersdorpje Urk

Urk is een karakteristiek vissersdorpje met kleine pleintjes, monumentale panden en een doolhof aan steegjes. Tot 1939 was Urk een eiland in de Zuiderzee. Het dorpje heeft nog steeds hetzelfde karakter als toen. De haven is het centrum van het dorp. Hier vind je de meeste bezienswaardigheden, zoals de vuurtoren.

Te doen in Flevoland

Wandel door De Orchideeën Hoeve

De Orchideeën Hoeve in Luttelgeest bestaat uit meer dan 25.000 vierkante meter aan tropische tuinen. Er leven duizenden kleurrijke vlinders en andere dieren, zoals aapjes, eekhoorns en slangen.

In de achtbaan in Walibi Holland

Attractiepark Walibi Holland is leuk voor zowel jong als oud. Jongere kinderen gaan uit hun dak in de draaimolen en het reuzenrad. Oudere kinderen en volwassenen gillen in de engste achtbanen. Durf jij in de Goliath, de hoogste en snelste achtbaan van de Benelux?

Leer vliegen in Aviodrome

Aviodrome is een leuk uitje voor het hele gezin. Je leert hier alles over lucht- en ruimtevaart. Met meer dan honderd vliegtuigen is er genoeg te doen voor een leuk dagje uit. Dagelijks worden er gratis rondleidingen, 4D-films en nog veel meer leuke activiteiten georganiseerd.

Wandelen bij de Oostvaardersplassen

De Oostvaardersplassen is een uniek natuurgebied vol riet, water, moeras, ruige grasvlaktes en wilde dieren. Je kunt hier urenlang wandelen, fietsen en varen. Er worden ook leuke excursies, zoals een fotosafari of vollemaanwandeling aangeboden. Over dit natuurgebied is de film ‘De nieuwe wildernis’ gemaakt.

Sorteren

vakanties Flevoland

Reviews over accommodaties in Flevoland

nooit meer

Frans
    10-6-2018
    Afgelopen Pinksteren hebben wij een weekend doorgebracht op deze camping. We stonden op Roerdomp. Vanaf het begin hier een rioollucht. Zaterdagavond het probleem ontdekt. De sloot achter onze plek lag vol stront. Gelukkig was er nog iemand van de technische dienst. Dit is de enige medewerker die serieus op de klacht heeft gereageerd. Uit zijn onderzoek bleek dat het hele riool verstopt zat en het rioolwater werd over gestort in de sloot achter onze plek. Het riool is zaterdagavond nog leeggezogen maar aan de sloot achter onze plek werd niks gedaan. Begrijpelijk op zaterdagavond. Maar op zondag en maandag werd er ook niks aan de sloot gedaan. De rioollucht bleef echter wel hinderlijk. De klacht zondag en maandag nogmaals gemeld bij de receptie. Maar verder als opschrijven en we geven het door is het naar mijn mening niet gekomen. De sloot bleef stinken. Jammer. Ons weekend is hierdoor verpest.

Rithu
    7-6-2018
    Ik vond de Walibi Village heel erg goed. De huisjes waren goed en schoon van binnen! Alleen de zwembad was aan de kleine kant! Maar voor de rest was alles prima!

Genoten!

Jan en Annie
    3-6-2018

Wij hebben een heel aangenaam verblijf gehad in dit hotel!

Vooral de vriendelijkheid van het personeel kunnen wij zeer waarderen!!

Het ontbijt was prima en in het restaurant hebben wij uitstekend gegeten.

Ook de kamer was goed.

Vanaf het hotel hebben wij prachtige fietstochten gemaakt naar o.a. Elburg, Harderwijk .

Een top vakantie gehad!

Prima hotel. Kamer/douche kan wel een upgrade gebr

Johannes Poldervaart
    21-5-2018
    Personeel was heel erg vriendelijk, Eten goed en genoeg keus. Bed was erg goed en sliep lekker. Nadelen waren de douche die overstroomde. Probleem werd wel direct verholpen maar doordat de vloerbedekking nat werd stonk het wel daarna. En geen airco in de kamer kan bij warme dagen wel een gemis zijn.
Flevoland scoort een 7,1 uit 10, op basis van 852 reviews