Sorteren

Reviews over Nieuweroord

Vriendelijke bewoners,rust,fiets en wandelgenot.

Piet de Waard
    26-2-2017

Er zijn veel fietsmogelijkheden naar b.v. de bossen en naar mooie dorpjes in de omgeving .Ga b.v. .eens langs bij de Imker aan de Trambaan, hij vertelt je alles over het interessante bijenleven. Tijdens de feestweek ben je ook welkom als bezoeker aan Nieuweroord. Fiets naar het sluisje in Noordscheschut, het vaarverkeer verveelt nooit.Lekker fietsen langs de Middenraai.Pruimen, bessen of aardbeien kopen, gewoon bij de huizen langs de weg.Heerlijk!!! Een gezellige markt in Hoogeveen en de Pullendagen niet te vergeten.Winkelen in Hoogeveen, een ontbijtje bij de Hema of bij bakker Bart.Fietsen naar Gees en daar een heerlijk ijsje eten. Fiets en wandeltocht door het Mantingerveld.Het is te veel om op te noemen wat de mogelijkheden zijn om je te vermaken rond Nieuweroord. Wat wij niet goed vinden is dat het wegverkeer ontzettend hard rijdt en dat je als fietser goed moet uitkijken. Onze favoriete provincie is Drenthe en hebben al op meerdere campings hier gekampeerd. De laatste 7 jaar bij Mini-camping Schonewille, Dit is een prachtige, parkachtige camping. Heel goed verzorgd, prima sanitair en vriendelijke eigenaars. Deze zomer kunnen de mensen een bezoekje brengen aan het nieuw gebouwde Theehuis op deze camping, heerlijk om even uit te rusten na een lange fietstocht.Een bezoekje aan "Theater te Water"gehouden op de boot "De Verwondering was echt de moeite waard.

heel klein en niet veel te beleven.

ANK HILDENBRANT
    28-7-2016

het is een mini dorp waar niet veel te beleven valt,maar de omgeving maakt veel goed.

mooie omgeving

Gerard Bakker
    6-6-2015

de plaats zelf is klein, maar er zijn genoeg plaatsen in de buurt om goed te kunnen winkelen of te kunnen wandelen, fietsen.

Nieuweroord scoort een 7,5 uit 10, op basis van 5 reviews