Punat (Krk)

vakanties Punat (Krk)

Reviews over Punat (Krk)

Leuk maar klopt niet met hetgeen ze zeggen......

Christie
    20-2-2017

Punat wordt op het internet onder andere voorgesteld als een surfers-paradijs; Watersport ja..met name gemotoriseerde watersport maar surfen???? Nee!!! Ik heb geen enkele surfer gezien daar. Punat heeft een leuke en gezellige boulevard, redelijke campings, redelijke restaurants maar ik zou het zeker geen watersportcentrum durven noemen zoals ze dit op het WWW doen. Ook qua natuur en de verscheidenheid hierin, die Istrië wel heeft (met name de punt van Istrië), heb ik hier niet ontdekt. Er zijn in de omgeving wel mooie plekjes te ontdekken als je een auto ter beschikking hebt. Wij gingen met de kano's vanuit camping Pila naar een 'verlaten' schiereilandje, welke er recht tegenover lag op korte afstand, tussen de motorboten door.........De natuur aan de kust in Punat is met name afgezet met betonblokken etc. waardoor er geen sprake meer is van een natuurlijke omgeving. Jammer in mijn ogen. Ik was er niet van onder de indruk en ga liever naar Medulin en Kamenjak in Istrië ipv naar Punat.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2015

Mooie plek voor 1 keer.

Niels
    27-8-2014

Ik zal niet snel terug gaan, ik heb krk denk ik wel gezien. De stranden rondom de dorpen zijn goed bereikbaar maar vaak ook erg druk. Tussen de dorpen liggen minder toegankelijke stranden die zijn vaak een stuk rustiger en worden veel gebruikt door nudisten. Het is geen probleem om daar in je badkleding bij te liggen. De stranden zijn zoals heel kroatie geen zandstranden, dus een matje onder je handdoek is geen overbodige luxe.

Wij gebruikte een kano om bij die strandjes te komen, dit was een stuk relaxter dan vanaf de weg door het struikgewas naar het strand te lopen.

Punat is een leuk toeristisch dorp met allerlei winkeltjes, restaurantjes en barretjes.

Een goede locatie voor een strand vakantie, wij hebben weinig in de dorpen gekeken, KRK stad was leuk, maar niet spectaculair. Vbrnik vond ik wel erg leuk.

Prima locatie voor een strand vakantie, maar dan moet je wel op zoek naar de rustigere strandjes.

Gereisd Met partner in augustus 2014

Het niet toeristische Kroatië

irri88
    3-2-2014

Wij zaten in het kleinste van de 2 hotels. Heerlijk rustig en een grote kamer en een dakterras met ligbedden. Restaurantjes te over en ook een paar barretjes. Sommige avonden wat vermaak. Strand in de buurt en voor ons de duikschool waar we onze duikcursus af hebben gemaakt. Ook zijn andere stranden ( mooiere) goed met de auto te bereiken. ook een rondje op het eiland is de moeite waard. ( Zeker op een minder mooie dag)

Gereisd Met partner in augustus 2012

Leuk stadje, prachtige omgeving

A3ana
    4-8-2013

Punat zelf heeft op zich, behalve de prachtige omgeving, niet enorm veel te bieden. Maar Krk is een prachtig eiland met voor elk wat wils en Punat is een goede uitvalsbasis voor bezoekjes aan bijv. Vbrnik en Krk-stad.

Gereisd Met partner in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

voormalig wijnboerdorp met schilderachtig eilandje

rainbow
    15-5-2011

Dit voormalig wijnboerdorp is tegenwoordig al helemaal op de toerist ingesteld. Idylisch ligt er midden in de baai het schilderachtig eilandje Kosljun met een oud fraciscanenklooster. Er is ook een grote jachthaven!

Gereisd Met oudere kinderen in april 2011
Punat (Krk) scoort een 8,3 uit 10, op basis van 19 reviews