Trogir

Reviews over Trogir

Geweldig

Renata
    10-11-2018

Trogir is een prachtige Unesco stad in Dalmatie. Het vliegveld slechts 5 km verderop en ook Split, Zadar en Sibenik zijn gemakkelijk te bereiken. De oude binnenstad van Trogir is verbonden middels een kleine brug met het vaste land en aan de andere kant met een brug naar het schiereiland Ciovo. Bezoek de oude burcht, de vele middeleeuwse kerkjes, straatjes en pleintjes binnen de oude stadsmuren. Er zijn veel gezellige en soms verstopte restaurantjes , leuke boutiekjes (je vindt hier geen grote ketens) en veel terrasjes. Er is ook een prachtige en levendige boulevard met tientallen terrasjes waar je (in het zomerseizoen) uitzicht hebt op de blinkende jachten van de rich&famous. Ook het schiereiland Ciovo is een bezoek waard. Mooie stranden, leuke dorpjes, prachtige natuur en er is een middeleeuws verlaten klooster te vinden op een klif, met uitzicht op open zee, waar de monniken zich verstopten voor vijanden. Tip: huur een fiets!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

leuke,gezellige oude stad

van parijs filip
    18-8-2018

zeer gezellige straatjes om door te wandelen. vooral s'avonds prachtig met de winkeltjes en restaurantjes. maar je moet er ook eens doorwandelen overdag, heeft een heel andere belevenis. leuke boulevard met prachtige schepen die er aanleggen. ook aan de achterkant van Trogir is het leuk wandelen. daar ontdek je een marktje met de producten van de streek zelf. ook een leuk souvenirs straatje. wandel ook eens de brug over naar het eiland Chiovo,ga naar links en je vind daar de haven waar leuke en gezellige restaurantjes zijn, ook goedkoper dan aan de boulevard.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Mooiste stadje aan de mooiste kust van Europa!

Pieter Vixseboxse
    18-6-2018

Museumstadje Trogir heeft van zichzelf ontzettend veel te zien en te beleven maar is daarnaast de ideale uitvalsbasis voor alles wat midden Dalmatië zo aantrekkelijk maakt. De meest schitterende natuurparken, wildwater rivieren met rafting, canyoning, zip line, authentieke oude dorpjes en steden met vele culturele hoogtepunten en natuurlijk de heldere, sprankelende Adriatische zee. Trogir heeft bovendien een prachtige boulevard waar de mooiste luxe jachten aanmeren en is een aaneenschakeling van restaurants en terrasjes waar het voor een schappelijke prijs goed toeven is. Het uitgaansleven in de avond is ook zeker niet verkeerd te noemen. Al met al een geweldige bestemming voor een unieke belevenis.

Oude stad

givago
    28-10-2017

Het oude centrum van Trogir bevindt zich op een klein eiland en staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO.Trogir heeft prachtige gebouwen en verschillende kerken,het is nog een gedeeltelijk ommuurde stad met een oud fort dat je kan bezoeken.Ook de St.Lawrece kathedraal is prachtig (je kan in de toren)Heerlijk om in de smalle steegjes te wandelen ,je voelt je soms in de middeleeuwen Er is een leuke boulvard aan het water met veel terrasjes .Wij kwamen met de bus ;bus station juist aan de brug tot de oude stad.

Mooie stad maar koop niets op de markt

Dirk Koeleman
    12-6-2017

Trogir is een prachtige stad met heel veel oudheden .

Nog een tip ga lekker eten in Trogir bij restaurant Alka echt heerlijk. Heel makkelijk te vinden , houten brug over , klein beetje links daarna eerste straatje rechte en daar is dat straatje zit Alka .

Nog een tip koop geen strandtas op de markt na 3 dagen was de onze stuk maar konden niets verhalen , schandalig .

Gereisd Met partner in juni 2017
Trogir scoort een 8,7 uit 10, op basis van 111 reviews