• Type accommodatie

Veel lawaai van vliegtuigen

Heerlijk relaxte vakantie

Anja
    5-9-2018

Cavtat, de oude stad, is een klein toeristisch havenstadje met een gezellige boulevard. Het oude gedeelte is door slagbomen afgesloten voor auto's. Het zeewater is kristalhelder en was 27 graden. Het oude gedeelte ligt aan de baai Tiha (dat rustig betekent in het Kroatisch) en is onderdeel van de baai van Dubrovnik. Erg mooi uitzicht, vooral s'avonds. In het haventje komen dagelijks jachten van de rijken der aarden aan, leuk om te zien . Wij zijn ook een dag met de boot naar Dubrovnik geweest. Tip: zoek op Google een dag uit dat er geen cruiseschepen komen. Was erg mooi maar heel druk ondanks dat er die dag geen cruiseschepen waren. Vanuit Cavtat kun je met boten rechtstreeks heen en weer varen, er zijn ook boten die via 3 of 4 andere plaatsen in de baai naar Dubrovnik varen Aanrader: met de auto naar Kotor in Montenegro. Mooie kustweg langs de baai van Kotor. En Kotor is veel relaxter dan Dubrovnik. We waanden ons in een filmset 😍

Aanrader als je van rust, cultuur en eten houdt!

Agnes Szabo
    18-8-2018

Ons doel was om Dalmatië te ontdekken maar omdat we de zomerdrukte van Dubrovnik wilden vermijden (vooral op dagen dat er veel cruiseboten aankomen) hadden we besloten in Cavtat te verblijven.

Cavtat ligt op een half uur van Dubrovnik en twintig minuutjes van het vliegveld. Er zijn veel restaurants en een paar leuk strandjes in de buurt zowel kiezel- als rotsstranden.

Cavtat is een goede uitvalsbasis: niet alleen voor een dagtrip naar Duvrovnik maar ook naar Montenegro (Baai van Kotor) , Bosnië en Herzegovina (Mostar en de Kravice watervallen) en de eilanden zoals Mljet, Korcula, Lopud of Lokrum. Deze zijn allemaal te boeken in de haven van Cavtat. Daarnaast organiseren de reisbureaus ook wijnproeverijen en folklore evenementen in de Konavle regio. Als het wat minder weer is , kan je een wandeling aan de baai maken of het huis van de bekende schilder Vlaho Bukovac en het Franciscanenklooster bezoeken.

Geweldige plek in de omgeving van Dubrovnik

B.Bosman
    22-6-2018

We verbleven in appartement Ana in Zaboric, ca 5km van Cavtat af (fijne plek van waaruit je makkelijk naar Dubrovnik rijdt). Ik vond Cavtat een perfecte plek om te wandelen (hardlopers: ook geschikt!) en zwemmen. Prachtig. Na de wandeling kun je er erg goed eten. Ik vond het er heel sfeervol.

Mooie omgeving

Bol
    29-8-2017

Cavtat is leuk en gezellig. Je kan aan de haven leuk eten.

Is niet zó goedkoop als men steeds zegt.

Aan het einde van de haven zit een gezellig restaurantje, redelijk goedkoop.

Dat beveel ik aan.

Boot naar Dubrovnik is erg leuk.

Schippers kijken niet zo nauw naar aantal pers. op de boot.

Soms dacht ik, moeten we er wat van zeggen of niet?!

Echt veel te vol geladen...

sfeer in Cavtat is heel relaxt.

Geen getoeter of gegil.

Uitgaansleven bestaat uit eten en borrel drinken....

Cavtat scoort een 8,5 uit 10, op basis van 72 reviews