• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

31 accommodaties in

Rakovica (Plitvice Lakes)

Reviews over Rakovica (Plitvice Lakes)

Schitterend natuurgebied om te wandelen

Jeanita, 28-8-2017

Je kunt kiezen uit vier wandelroutes die je leiden langs de meren in veel tinten blauw, turqoise en groen. Dit afgewisseld met mooie watervallen. Je ziet orchideeën en veel mooie natuur. Ga bij voorkeur in het laagseizoen, of probeer in juli of augustus vroeg te gaan ( 7.00 uur). Begin als je kunt bij ingang 1.

Je hebt het gevoel alsof je door een klein paradijsje wandelt.

Mooi maar wel erg druk

Monique, 8-8-2017
    De meren zijn prachtig maar je moet er wel vroeg zijn (rond 8.00) want anders sta je uren in de rij voor de kassa. Start bij ingang 2 want daar is het veel rustiger. Soms is er ook een kassa open bij de bussen naar boven en daar staat bijna niemand. Het loont de moeite om dat na te vragen. In het park staan verschillende routes aangegeven. Wij hebben H gedaan en dan zie je het hele gebied. Neem dan eerst de gratis bus naar boven, loop naar beneden naar P2. Vervolgens neem je de gratis boot over het meer en loop je terug naar P1. Vandaar neem je de gratis bus terug naar uitgang 2. Als je vroeg komt zijn er geen parkeerproblemen en loop je hele stukken alleen. Als je laat komt loop je in drommen over de steigertjes en sta je in de rij voor elke waterval. Dan is het park een stuk minder mooi. Ovenachten in de buurt dus! Totaal is het 3 uur lopen. Voor mensen die slecht ter been zijn of met kinderwagens zou ik het niet aanraden.

prachtig park, mooi aangelegd, goed te wandelen

Trea Besseling, 22-9-2016

Zelf eten en drinken meenemen. Het is een verademing dat er geen restaurants zijn op elke hoek. Het gaat echt om de natuur. Op regenachtige dagen is het park ook heel mooi.

Wij hebben het in twee dagen gelopen. Eerst de lage meren en dag twee de hoge meren. Fanatieke wandelaars lopen het in een dag. Dat is 5 uur. Met een gezin kun je dus beter 2 dagen er voor uittrekken. Dan is het heel relaxed.

Drie dagen is teveel, na 2 dagen heb je genoeg watervallen gezien voor een lange tijd. Wij hebben in Plitvice overnacht in huize Sara. 2 nachten voor 80 euro. Ideaal. Lopend ernaar toe. Bij kleine kinderen moet je even de auto pakken. Perfecte parkeerplekken. Lekkere pizzas in bistro buiten het park.

Daarna, na 2 nachten doorgegaan naar de kust, wat mij betreft een perfecte planning. Onderweg nog langs een berenopvang geweest.Ook leuk, er leven nog wilde beren in het gebied.Daarna genieten van de kust en de mooie plaatsjes. topvakantie.

Fantastische plaats

Sietske, 28-8-2016
    Mooi klein plaatsje met appartementen eetgelegenheden

Ga vroeg!

Marlies, 21-8-2016

Geweldig mooi. maar ga vroeg. De rijen voor de kassa zijn eindeloos. Er is ook maar 1 kassa open dus zelfs als je vroeg bent sta je zo een half uur in de rij. Later op de dag is dat veel meer.

We hebben hier een hele mooie wandeling gemaakt van ongeveer 5-6 uur. Is heel goed te doen. De meren zijn echt zeldzaam mooi.

Rakovica (Plitvice Lakes) scoort een 8,9 uit 10, op basis van 30 reviews