header
Boa Vista

Het zonnige eiland Boa Vista

Het eiland Boa Vista is onderdeel van de Kaapverdische Eilanden. Vanwege het fijne klimaat trekken veel toeristen hier in de Nederlandse lente, herfst en zelfs winter naartoe om de zon op te zoeken. Boa Vista betekent ‘mooi uitzicht’ en dat klopt zeker. Op het eiland vind je mooie weidse woestijnvlaktes en prachtige stranden.

Inspiratie voor Boa Vista

Ontdek Boa Vista

Het eiland in een notendop

Top 4 hotels op Boa Vista

De fijnste resorts om te ontspannen

Eten en drinken op Boa Vista

Geniet van de lokale keuken

5 must do’s op Boa Vista

De leukste uitjes op het eiland

Ontdek Boa Vista

Fijne temperaturen op Boa Vista

Boa Vista is het op twee na grootste eiland van Kaapverdië. Wel is het dunbevolkt, het eiland telt maar 5.400 inwoners. Boa Vista ligt het dichtst bij Afrika en heeft de hoogste temperaturen van alle Kaapverdische Eilanden. Ook in de Nederlandse winter is het hier goed toeven. De temperatuur komt overdag nauwelijks onder de 20 graden Celsius.

Sal Rei

Sal Rei ligt in het noordwesten van Boa Vista en is de hoofdstad van het eiland. Sal Rei betekent ‘Zout Koning’, omdat het stadje vroeger bekend stond om de zoutproductie. Tegenwoordig is het toerisme hier de belangrijkste inkomstenbron. Je vindt er dan ook een aantal mooie hotels en fijne zandstranden.

Curral Velho

Het dorpje Curral Velho ligt helemaal in het zuiden van Boa Vista. De afstand tot de hoofdstad is ongeveer 25 kilometer. Wie op zoek is naar een fijne bestemming voor een strandvakantie kan hier terecht. De stranden zijn nog ongerept. Hier kom je echt voor je rust. Met een cocktail en een boekje kun je hier op het strand heerlijk relaxen.

Visum aanvragen

Als je een vakantie naar Boa Vista boekt, vergeet dan niet een visum aan te vragen. Dit kun je doen op het vliegveld op Boa Vista. Liever alles in orde voordat je op het vliegtuig stapt? Er zijn genoeg bedrijven die dit voor je regelen bij het consulaat van Kaapverdië, je vindt ze gemakkelijk online. De kosten hiervoor zijn wel een stuk hoger.

Eilanden combineren

Omdat de eilanden van Kaapverdië zo verschillend zijn, is het leuk om ze te combineren tijdens een vakantie. Santiago, Santo Antão en São Nicolau zijn bijvoorbeeld een stuk groener dan Boa Vista. Op São Vicente kun je terecht als je van feesten houdt. Het populairste eiland, Sal, lijkt qua landschap veel op Boa Vista, maar is een stuk meer toeristisch.

Top 4 hotels op Boa Vista

Op en top luxe in Hotel Riu Touareg

Een van de beste hotels op Boa Vista is het vijfsterrenhotel Riu Touareg. Het hotel ligt direct aan het strand en heeft vijf buitenzwembaden. Het is er op en top luxe. Met keuze uit vijf goede restaurants is het geen straf om hier op basis van all-inclusive te verblijven. Wie wil verblijven in rust, boekt het Adults Only-gedeelte van het hotel.

Kindvriendelijk Hotel Riu Karamboa

Wie in Hotel Riu Karamboa verblijft, lijkt te zijn beland in een sprookje van 1000 en één nacht. Alles is inbegrepen. Of je nu met een cocktail geniet aan het zwembad, een proefduik maakt of voor de tweede keer je bord volschept in buffetrestaurant Santiago. Ook aan kinderen is gedacht met een leuk animatieteam en dagelijks kinderdisco.

Animatie in Hotel Iberostar Club Boa Vista

Vanaf het terras van vijfsterrenhotel Iberostar Club Boa Vista kijk je zo uit op het prachtige witte zandstrand van Boa Vista. Niet alleen is er animatie voor kinderen, ook aan volwassenen wordt gedacht. Er is keuze uit vele leuke activiteiten, zoals bodypump, danslessen, beachvolleybal en boogschieten.

Lekker eten in Hotel Royal Horizon Boa Vista

Het lekkere eten in het à-la-carte-restaurant van Hotel Royal Horizon Boa Vista wordt in veel reviews genoemd. Niet gek dat dit hotel behoort tot de populairste van het eiland. Het hotel is iets kleinschaliger dan de andere hotels, waardoor vooral rustzoekers voor Royal Horizon kiezen. Verblijf is op basis van all-inclusive.

Geniet van de lokale keuken

Kies voor verse vis

De Kaapverdische Eilanden zijn omringd door de Atlantische Oceaan. Niet gek dus dat er veel vis wordt geserveerd. Vooral tonijn, zwaardvis, kreeft, inktvis en makreel worden veel gegeten. Heerlijk in een verse salade of gegrild naast wat aardappeltjes.

Proef capucha

Een typisch Kaapverdisch gerecht is capucha. Er bestaat niet één recept voor dit lokale gerecht, maar de basis is een langzaam gegaard stoofpotje van mais, bonen, zoete aardappelen, cassave en kruiden. Soms wordt er vis, kip of varkensvlees aan toegevoegd. Locals eten capucha als lunch of diner. De leftovers worden ook als ontbijt gegeten.

Kaapverdische toetjes

Fruitliefhebbers zitten op Boa Vista goed, want hier wordt veel exotisch fruit als toetje. Geniet volop van heerlijke mango’s, bananen en papaja’s. Vaak wordt fruit geserveerd in combinatie met zelfgemaakte, zachte geitenkaas. Een ander typisch Kaapverdisch toetje is bolos: een zoet gerecht van cake met honing.

De leukste uitjes op het eiland

Ontdek de onderwaterwereld

De kust rond Boa Vista is een prima plek voor onvergetelijke duiken. De zeetemperatuur is het hele jaar door tussen de 23 en 27 graden Celsius. Wat vooral opvalt is de grote hoeveelheid vis die er zwemt. Tonijnen, barracuda’s, sardines en nog veel meer. Ook is het mogelijk om schildpadden, bultruggen, walvishaaien en manta’s te spotten.

Zonnen op Santa Monica Beach

Santa Monica Beach is het mooiste strand van Boa Vista. Het strand is achttien kilometer lang en grotendeels ongerept. Je kunt heerlijk zonnen in alle rust, want het is er nooit druk. Schildpadden leggen hun eieren op Santa Monica Beach. Daarom zijn er soms kleine delen van het strand afgesloten. Maar met achttien kilometer is er altijd genoeg plek.

Het scheepswrak van Cabo Santa Maria

Een van de populairste bezienswaardigheden op het eiland is het scheepswrak van Santa Maria. Sinds de jaren zestig ligt dit wrak aan de noordkant van het eiland. Het schip ligt in het water en is volledig verroest. Het is de vraag hoe lang het nog intact blijft. Voor nu is het een bijzondere bezienswaardigheid.

Shoppen op de toeristenmarkt in Sal Rei

In de hoofdstad Sal Rei kun je dagelijks naar een markt voor toeristen. Leuk voor wie een souvenirtje voor thuis wil kopen. Hier wordt onder andere kleding, schilderijtjes en sieraden verkocht. Vergeet niet dat het gebruikelijk is om af te dingen.

Quadrijden in de zandduinen

Voor in het zuiden van Boa Vista vind je veel prachtige zandduinen. Een leuke excursie is rijden met quad. Je kunt hier ongestoord crossen door de duinen. Ook zandsurfen is een populaire activiteit in de duinen.

Sorteren

vakanties Boa Vista

Reviews over accommodaties in Boa Vista

Toppie!

Joyce
    18-9-2018

Hotel is prima! Wel iets verouderd, maar niet hinderlijk. Personeel is erg vriendelijk en werken erg hard. Wetende dat ze niet veel betaald krijgen! Het eten is heel erg divers. Touroperator tours raad ik bij deze af.. 2 tours geboekt, maar niet wat wij ervan verwacht hebben. Wij hebben 2 tours gedaan bij lokaal bureau. Dit bedrijfje is van een Nederlands gezin. Zij werken niet voor het geld, maar om de bevolking daar te helpen. Boek vooral een tour bij deze mensen. ( delen flyers uit op het vliegveld). Heel erg tof! Mocht je nog spulletjes mee willen nemen... oude kleding, medicijnen, schriftjes enz.. om daar weg te geven.

Fantastich

Kim
    1-5-2018

Leuk hotel. Mooie schone kamers en vriendelijk personeel. Toen ik daar alleen was en ziek werd kwam de schoonmaaksters zelf af en toe kijken of ze nog wat voor me kon doen, super! Openingstijden van de restaurants waren niet helemaal duidelijk en vrij beperkt.

Ontbijt was goed.

Sommige mannelijke personeelsleden waren wat opdringerig naar alleen reizende vrouwen.

Mooie omgeving en vlakbij het dorp waar ook allemaal leuke restaurantjes zitten.

Ik heb er echt een super vakantie gehad. 16 dagen geweest en ik had me er nog wel een week kunnen vermaken.

Leuke tours en zelf de berg op geklommen naar een waterval. Helaas was het al een tijd droog en was er niet veel water, maar wel een prachtige ervaring in de bergen met wat geiten.

Verder zijn er ook talloze leuke excursies om te doen.

En dan is het ook nog eens lekker goedkoop!