Caorle

Veneto is vooral bekend om Venetië, maar in deze regio ligt ook nog een deel van het Gardameer. De schilderachtige streek wordt gekenmerkt door imposante kunststeden, hoge kerktorens en achttiende-eeuwse villa's. De lagunes hebben bovendien een rijke flora en fauna. Logeer in het gezellige Caorle en ontdek de streek vanuit deze bruisende kustplaats.

Lees meer over Caorle

We hebben een aantal aanbieders voor Caorle voor je op een rij gezet:

vakanties Caorle

We hebben een aantal aanbieders voor Caorle voor je op een rij gezet:

Over Caorle

Gelegen in Noord-Italië aan de Adriatische kust vind je de schilderachtige badplaats Caorle. Een voormalig vissersdorpje dat haar charme absoluut heeft behouden. Met de pastelkleurige huisjes en smalle steegjes lijkt het dorp net Venetië, maar dan in het klein. Caorle heeft een historische stadskern met een levendig centrum en een sfeervolle vissershaven. Tijdens je vakantie in Caorle kun je kiezen uit maar liefst vier prachtige zandstranden. En ook voor het maken van leuke dagtrips biedt deze badplaats tal van mogelijkheden. Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel verder.

Een vakantie in Caorlebiedt een mooie mix van zon, strand en de Italiaanse cultuur. Ontdek de oude stadskern met gekleurde huisjes en gezellige straatjes. Dit deel is nog autovrij zodat je ongestoord kunt struinen langs winkels, Venetiaanse gebouwen en de pittoreske vissershaven. Strijk neer op een van de sfeervolle terrassen en geniet van een knapperige pizza. Of proef van een heerlijke gelato in een typisch Italiaanse ijssalon.

Als je op ontdekking wilt in de omgeving van Caorle dan is het aan te raden om een auto te huren. Zo ontdek je de prachtige stranden die zijn uitgestrekt van de oostkust tot aan de westkust. Goudgele stranden worden langs de kust afgewisseld met kleine baaitjes waar je heerlijk kunt zwemmen of vissen. Als je toch met de auto onderweg bent, maak dan ook even een tussenstop bij Noventa di Piave, een enorme Design Outlet Center waar je merkkleding kunt scoren voor een zacht prijsje.

Willen de kids zich tijdens de vakantie in Caorle eens lekker uitleven? Breng dan een bezoek aan hetwaterpark Aquafollie. In het zwemparadijs dat geschikt is voor kinderen tot ongeveer 10 jaar kunnen ze de hele dag van spectaculaire glijbanen roetsjen. Ook is er een golfbad, een ballenbak en een snackbar om de hongerige maagjes te stillen. Een andere leuke tip is een bezoek aanParco Zoo Punta Verdein het nabijgelegen dorp Lignano. Heerlijk een dagje dieren kijken met het hele gezin. Het park is goed verzorgd en je kunt er gratis parkeren.

Tijdens je vakantie in Caorle mag ook een uitstapje naar het ware Venetië natuurlijk niet ontbreken. Vanuit Caorle kun je eenvoudig een bootexcursie naar Venetië boeken. Maak een tocht over de lagunes in een kleurrijke gondel of wandel over het beroemde San Marcoplein. Zeker weten een dagje uit om niet snel te vergeten.

Ben je ook enthousiast over deze veelzijdige badplaats? Boek dan je vakantie naar Caorle.

Weer & Klimaat Caorle

Dagen regen767889675686

Reviews over Caorle

• 9MM van Hemert29-07-2019

Bellisimo 💖

We verbleven in een schitterend mooi en goed verzorgd appartementen complex op Lido Altenea net buiten Caorle. Ook al waren we niet binnen een echt vakantie seizoen er was zoveel te beleven. Op complex zelf alles binnen handbereik, strand en winkelstraat op loopafstand, stadje Caorle op een kleine 12 kilometer met een mooi lange boulevard en schoon strand, mooi winkelcentrum en heerlijke restaurants, natuur overal waar je kijkt. En wanneer je verderweg op avontuur wil, kan je lokaal goedkoop een auto huren. Een must om dan te bezoeken is Noventa di Piave waar een Design outlet is gevestigd of Venetië met zijn prachtige smalle straatjes. Als je niet verdwaald kom je uiteindelijk uit op het San Marco plein met zijn mooie kathedraal. Heb je geen zin in de talloze bruggetjes kan je natuurlijk ook romantisch met een gondel. Zoveel om te ontdekken en wat betreft de lokale inwoners - deze zijn erg beleefd. Zeker voor herhaling vatbaar 💖💖

• 9Stranden

Gereisd met oudere kinderen in april 2019

• 8Linda19-08-2018

Leuke stad, groter dan gedacht, de moeite waard

Caorle is een erg leuke plaats. Groter dan we verwacht hadden met veel leuke winkeltjes, ijssalonnetjes en restaurants. Wij hadden van een serveerster op de camping de tip gekregen om pizza te gaan eten bij 'Ae Do Rode' en dat was idd héérlijk. We zijn zelfs voor een 2e keer gaan eten daar. De pizza en pasta is perfect, de andere gerechten die we hadden met hamburger en gegrilde kip waren zéér eenvoudig. Daarna nog een lekker gewinkeld en rond gekeken. Ook een rondvaart gemaakt vanuit het haventje. Heerlijk ontspannend en leuk om even af te stappen bij een traditionele hut.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Jos Boerman02-08-2018

Top goede plek gezellig dorp zeker 's avonds

Gezellige Italiaanse plaats

• 7Zorg voor natuur
    • 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Trijntje11-04-2018

Echt een aanrader we gaan nu voor de 3x heen

Er is genoeg in de omgeving te zien en te doen, bijv. Venetië om te zien, er zijn pretparken (redelijk)in de buurt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Jeannette06-09-2017

Gezellig dorp

Caorle is een klein dorpje met een leuk haventje en een gezellige winkelstraat. De wandelboulevard is mooi en goed aangelegd. De stranden zijn ruim. Er zijn verschillende leuke restaurantjes en terrassen.

• 7Cultuur

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7Fam vd Voort27-07-2017

Gezellig

Erg toeristisch maar gezellige sfeer met veel winkeltjes en restaurants

• 7Omgeving
    • 6Cultuur
    • 7Stranden

Gereisd met partner in juli 2017

• 8Vulpen28-08-2016

Superleuke plek

Wij kwamen vanuit het Gardameer naar Caorle. Wij begrijpen niet waarom er zoveel Nederlanders zo enthousiast zijn over t Gardameer. Het is daar ontzettend duur en kiezelstranden. Caorle was voor ons een veel betere plek. Super mooi dorpje wat goed onder houden wordt en eten en drinken stukken goedkoper dan aan het gardameer. S avonds is er in het oude centrum van alles te beleven. Veel winkeltjes bars restaurantjes. Kortom erg leuke vakantie plek waar we zeker nog x naartoe gaan

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Pieske11-08-2016

klein en gezellig stadje

Erg leuk met een boulevard en kleine straatjes waar je goed kan eten en shoppen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10haan16057102-08-2016

Stadje met super sfeervolle pleinen en steegjes

Top plek voor het echte Italiaanse gevoel. Vooral veel Locals. Omgeving is niet echt super, maar Caolrle is echt de moeite waard!!

• 10Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Natascha Collas31-07-2016

Super

Kan eigenlijk niks negatief over de omgeving van Caorle zeggen. Super ervaring gehad. Daar wij er waren met onze kleine kinderen, weet ik niet of er voor jongeren uitgangsleven is en kan ik dat dus ook niet beoordelen.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving