Preci

Reviews over Preci

Prachtige natuur en cultuur

Wilma
    24-8-2014

Wat een heerlijk stukje Italië: mooie natuur (vooral Piano grande is indrukwekkend) en leuke dorpjes en stadjes met veel geschiedenis. Het vinden van geschikte uitgezette wandelingen in de bergen van de Monti Siblini die niet te lang zijn (< 10 km) en informatie over de zwaarte (bijv. om met kinderen te kunnen lopen), is nergens te vinden. Mensen spreken nauwelijks Engels, ook niet bij de VVV. Hier valt nog wel iets te winnen voor de Italianen zodat ze dit prachtige stukje natuur beter onder de aandacht kunnen brengen.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2014

Prachtige natuur

Geert
    20-8-2014

Preci is een mooie uitvalsbasis om de Valnerina regio en het Monte Sibellini gebergte te ontdekken. Tal van mogelijkheden om via zeer goed aangeduide wandelwegen de streek te verkennen en waar je de mogelijkheid hebt tussen gemakkelijke en moeilijke paden. Bovendien zit je op korte afstand van de culturele steden als Perugia, Assisi, Norcia, Visso,...Kortom, mooie streek voor iedereen die van natuur, rust, bergen, cultuur en 'last but not least 'lekker eten en drinken houdt... :-)

Gereisd Met partner in augustus 2014

heel mooie streek

Pieter
    17-8-2013

Preci is een goede uitvalsbasis voor bezoekjes in de omgeving: Norcia, Spoleto, Monti Sibbilini, Lago Fiastra... Leuk museumpje over de geschiedenis van de chirurgie, die vanuit Preci gans West-Europa beïnvloed heeft

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2013

Sfeervolle locatie in onbekend Italië

Edwin te Velde
    18-11-2012

Verbleven hier met 2 gezinnen met 5 kinderen (7-11 jaar).

Waarom zou u naar Toscane gaan als u hier terecht kunt? Prachtige omgeving, authentieke dorpjes, nog niet verpest door massatoerisme. Als je gaat lunchen zit je nog gebroederlijk naast de pastoor, politieagenten en werklui.

De toegangsweg is stijl en onverhard maar je wordt beloond met een geweldig uitzicht. Geen bestemming voor brekebeentjes, grote hoogteverschillen, even naar het nabijgelegen Preci is al een flinke onderneming. Ideale uitvalsbasis voor mensen die van pittige wandeltochten houden en voor fietsers (ATB en race).

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

geweldig leuk gezellig dorpje

Steegh
    13-9-2010

Tegen de berg 'aangeplakt'. Mooie omgeving. Aanrader: eten wat de kost schaft in het klooster in de nabijheid van Preci. In een woord geweldig.....

Preci ligt wel ietwat afgelegen t.o.v. de culturele bezienswaardigheden.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2000
Preci scoort een 7 uit 10, op basis van 19 reviews