Seiseralm/Alpe di Siusi

We hebben een aantal aanbieders voor Seiseralm/Alpe di Siusi voor je op een rij gezet:

vakanties Seiseralm/Alpe di Siusi

Reviews over Seiseralm/Alpe di Siusi

fantastisch

Edith Kock
    24-2-2019

Het skigebied Seiser Alm is een prachtig en uniek skigebied. Door het hooggelegen plateau is het gebied heel goed geschikt voor skiërs, maar ook zeker voor wandelaars en langlaufers. Ons hele gezelschap heeft zich uitermate goed vermaakt. De Sella Ronda skiën is een must voor de fanatieke skier maar ook op de de Seiser Alm zelf kun je heel veel skiplezier beleven en lekker eten en drinken bij de talloze gezellige skihutten. De natuur is adembenemend mooi en qua zonuren zit je hier ook prima. De afstand vanuit Nederland is een minpuntje maar dat maakt het verblijf in dit stukje Italië helemaal goed. Je hoeft geen Italiaans te kunnen om je hier verstaanbaar te maken, want men spreekt hier overal ook Duits.

Gereisd Met oudere kinderen in februari 2019

Elk jaar weer genieten op de Seiser alm!

G Veldman
    19-2-2019

We komen al jaren in Seis en skiën op de Seiser alm in de winter. Het gebied is adembenemend mooi en vriendelijk voor de beginnende skiër. Voor de meer geoefende skiër is alleen de alm wellicht wat aan de kleine en makkelijke kant, maar omdat je dicht bij de Sella ronde zit, is er voor elk wat wils. Je kunt je naar hartenlust uitleven op de bergen als je voor een Dolomiti superskipas kiest. Kijk dus ook goed om je heen als je de berg af gaat! Van apres ski is er in Seis weinig te merken (bij de lift hebben ze wel een bar, maar dat is het dan ook). Maar voor ons is dat geen probleem, daar komen wij namelijk ook niet voor. Overal kun je goed eten (vooral heel veel) voor een goede prijs. Op de alm zeker de Gostner Schweige niet overslaan (culinair op de piste), in Seis zeker pizza eten bij zum Woscht, zeer goede steak is in Kastelruth bij zum Turm te krijgen en goede haxe eet je iets verder bij St. Michael. Zeker een aanrader dit gebied!

Gereisd Met partner in februari 2019

Alpe di siusi is geweldig om te skieen!

Margit
    1-3-2014

Prachtig rustig skiegebied met veel pistes perfect met kinderen maar ook zonder! Vanuit het dorp Siusi omhoog met een gondel lift en dan bovenop de Alm perfect skiegebied. Je kan niet naar beneden skieen naar het dorp siusi, je moet weer met de gindel, boven kan je kluis huren om skie spullen in te laten. Dus geen gesjouw heen en weer.

Gereisd Met oudere kinderen in Wed Jan 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige camping

Romijn
    21-6-2013

Als tussenstop van een camperrit door de Dolemieten 2 nachten hier gestaan. Fraai gelegen camping met uitzonderlijke mooie sanitaire voorzieningen. Niet goedkoop, maar prima prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel en alles zeer goed georganiseerd.

Gereisd Met partner in Fri Jun 21 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rust en stilte ...

Cari Van der Niepen
    14-8-2012

Prachtig natuurgebied boven de Gardena-vallei. De Seiseralm is met eigen wagen slechts toegankelijk als je in één van de hotels logeert ( rijtoelating op naam ) Uitgestrekt weidegebied op 2000m hoogte van waaruit je prachtige wandelingen en fietstouren kan maken. In de vroege ochtend en bij valavond heerst er totale rust en stilte. Hier tref je geen winkels of uitgaansmogelijkheden aan. Je moet echt van de rust en stlte houden om er te logeren. Aan te bevelen is de wandeling naar de Schlern- rifhuis Bolzano , bovenop de Schlern groeit Edelweiss en heb je een prachtig utizicht over de omliggende Dolomietentoppen.

Gereisd Met partner in juli 2012
Seiseralm/Alpe di Siusi scoort een 8,5 uit 10, op basis van 34 reviews